Wymiana łożyska koła tylnego - fotoporada by DZIEJO

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt kwie 25, 2008 08:23

Finger86 pisze:jak mocno dokręcać?
Finger86 po pierwsze dokręcając łozysko musisz obracać bębnem tak bu łozysko równo osadziło sie na piaście - po prostu musisz dokręcić je z czuciem nie za mocno bo uszkodzisz bieżnię łożyska i lekko poluzować na tyle żeby móc przesunąć podkładkę z lekkim oporem i koło powinno sie lekko obracać bez wyraźnych szumów
Obrazek


:-k ...

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz kwie 27, 2008 17:32

a jak jest tarcza z tyłu to łozysko jest w tarczy ?

bede zmieniał tarcze to chciałbym wymienić od razu łozyska..



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » ndz kwie 27, 2008 19:05

cowboy pisze:a jak jest tarcza z tyłu to łozysko jest w tarczy ?
tak, tak to wygląda Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz kwie 27, 2008 19:09 przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.


:-k ...

gailbraith

Post autor: gailbraith » śr cze 04, 2008 22:18

Każdy mówi tutaj o "obracaniu podkładką" no ale w niej jest taka wypustka, która wchodzi do rowka w piaście przez co się nie da obracać. Więc jak tu niby sprawdzić metodą "obracania"?

Ja osobiście dokręciłem do oporu i popuściłem nakrętkę do tego stopnia kiedy już dało się bęben obracać bez żadnego oporu (po całkowitym dokręceniu był naprawdę wyczuwalny). Było to chyba pół obrotu nakrętką.
Ostatnio zmieniony śr cze 04, 2008 22:21 przez gailbraith, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob cze 07, 2008 06:36

gailbraith pisze:Każdy mówi tutaj o "obracaniu podkładką"
nie każdy - czytaj dokładnie
lekko poluzować na tyle żeby móc przesunąć podkładkę z lekkim oporem
chodzi o to by móc ją przesunąć a nie obracać


:-k ...

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » czw cze 19, 2008 06:59

Co do dokręcania nakrętki:

W przypadku MK2 należy użyć klucza płaskiego nr 24. Należy napierać na klucz jednym palcem (bardzo mała siła) jednocześnie popukując bęben młotkiem w kierunku do wewnątrz auta aż do uzyskania niewielkiego, aczkolwiek wyraźnego oporu.. NIE WOLNO DOKRĘCAĆ ŁOŻYSKA DO KOŃCA, ponieważ w przypadku łożysk stożkowych już zniekształcimy rolki i za 2 miesiące łożysko będzie huczało. Łożysko w golfie musi pracować na luzie.

Osobiście polecam zestawy firmy SKF (49 zł), drogie, ale na tym nie opłaca się oszczędzać (podróbki kosztują po 25-30 zł).


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
$iwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 17:36
Lokalizacja: Prudnik (Opolskie)

Post autor: $iwy » czw cze 19, 2008 07:46

cowboy pisze:a jak jest tarcza z tyłu to łozysko jest w tarczy ?

bede zmieniał tarcze to chciałbym wymienić od razu łozyska..
Jak masz tarcze to musisz odkręcić jażmo zacisku a z tym jest ciężko :P przynajmniej u mnie.Tak więc wymieniłem tylko te łożyska na zewnątrz a za miesiąc będę robił cały zawias to dam to do mechanika niech się męczy :helm:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt cze 20, 2008 13:56

$iwy pisze:Jak masz tarcze to musisz odkręcić jażmo zacisku a z tym jest ciężko :P przynajmniej u mnie.Tak więc wymieniłem tylko te łożyska na zewnątrz
było ciężko, złamałem koncówke ibusową w kluczach YATO :)

ale ruska żabka dała radę :) tam są takie miękkie ale wytrzymałe śruby....
Ja osobiście dokręciłem do oporu i popuściłem nakrętkę do tego stopnia kiedy już dało się bęben obracać bez żadnego oporu
ja powtarzałem tą operację kilka razy aż się wszystko dobrze ułozyło...

do nowej tarczy poszedł nowy simmering, nowe łożyska u kupa smaru do środka...



Marooo9
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: wt gru 27, 2005 21:57
Lokalizacja: Poland
Kontakt:

Post autor: Marooo9 » sob cze 21, 2008 12:35

itam,
a wymienial ktos lozyska w tarczach z tylu z abs-e??
jak tak to prosze o wskazówki bo moje lozyska juz wyja od 40km/h do 80km/h jest juzglosno w aucie :)



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » śr lip 16, 2008 23:04

misiek10111 pisze:sebal napisał/a:
z przodu sam nie wymienisz łożyska no chyba że masz prase hydrauliczną

i bez prasy da rade - wystarczy imadło
Tak tylko demontarz trudniejszy mi sie rozpadlo lozysko teraz kombinuje co zrobic... ale chyba dotocze cos i wycisne silownikiem bo 20-35 zl od lozyska to mnie nie cieszy aby zaplacic...
cowboy pisze:$iwy napisał/a:
Jak masz tarcze to musisz odkręcić jażmo zacisku a z tym jest ciężko :P przynajmniej u mnie.Tak więc wymieniłem tylko te łożyska na zewnątrz


było ciężko, złamałem koncówke ibusową w kluczach YATO :)
u mnie jak odkrecalem jarzma 3 imbusy zniszczylem dopiero obstukiwanie sruby i imbusy bahco daly rade ;)
Ostatnio zmieniony śr lip 16, 2008 23:08 przez abrams, łącznie zmieniany 1 raz.


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt lip 18, 2008 23:49

abrams pisze:Tak tylko demontarz trudniejszy mi sie rozpadlo lozysko
nie jest tak źle
abrams pisze:teraz kombinuje co zrobic...
spokojnie to wybijesz poprzez np. rurę o średnicy zbliżonej do łożyska


:-k ...

Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » sob lip 19, 2008 00:00

misiek10111 pisze:
abrams pisze:Tak tylko demontarz trudniejszy mi sie rozpadlo lozysko
nie jest tak źle
abrams pisze:teraz kombinuje co zrobic...
spokojnie to wybijesz poprzez np. rurę o średnicy zbliżonej do łożyska
bede musial zamiast wybijania uzyc takiego imadlaw pracy na warsztacie mam nadzieje ze sobie da rade ;)


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob lip 19, 2008 00:02

abrams pisze:bede musial zamiast wybijania uzyc takiego imadlaw pracy na warsztacie mam nadzieje ze sobie da rade
spokojnie da radę


:-k ...

Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » sob lip 19, 2008 00:07

misiek10111 pisze:
abrams pisze:bede musial zamiast wybijania uzyc takiego imadlaw pracy na warsztacie mam nadzieje ze sobie da rade
spokojnie da radę
wlasnie na allegro znalazlem takie samo imadlo ktorych uzywamy na warsztacie ;)
aukcja imadlo


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości