Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
		
	 
	
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
	Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
			
		
		
			- 
				
																			 szczalqa
- Nowicjusz
  
- Posty: 12
- Rejestracja: wt mar 22, 2005 18:11
- Lokalizacja: lodz
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: szczalqa » ndz gru 10, 2006 21:48
			
			
			
			
			Wczesniej ośmieliłem sie Was drodzy PRZYJACIELE poprosić o rade dotyczącą mrugania kontrolki świec żarowych (check). Problem polegał na jednym skoku obrotów przy odpaleniu na rozgrzanym motorze tzn. kolo 60 stopni a następnie po jakiejś minucie wywalalo błąd poprzez pulsowanie równomierne kontrolki od świec. Doradziliście: Zrób test i tak zrobiłem. Poza kilkoma małoznaczącymi błędami które defakto dało sie usunąć bez powrotnie zostawał jeden.... Właśnie 1237 - zawór odcięcia dopływu paliwa. Najlepsze jest w tym wszystkim to ze podczas rozruchu przy temperaturze mniejszej niż (koło) 60 stopni wszytsko jest dobrze obroty nie skaczą wcale i mało tego VAC- COM nie wywala tego błędu. Zauwazylem ze podczas jazdy po odpaleniu na rozgrzanym motorze (jazda z pulsującą kontrolką świec) w autku dimatralnie spada moc co da się zauważyć "gołym okiem". Pomóżcie najdroźsi... Napiszcie mi gdzie mam szukać tego zaworu a może znacie kogoś w okolicy Łodzi kto jest doktorkiem od TDI i mi pomoże. Dowiedzialem sie ze zepsuty zawór n109 objawia się spakiem mocy i brakiem możliwości odpalenia motoru co u mnie się sprawdza tylko opcja pierwsza ale nie ma nic na temat jednokrotnego skoku obrotów przy odpaleniu... Wiem jeszcze że podczas badania przez Vag zaworu n109 auto powqinno zgasnąć - to znaczy że zawór jest DOBRY u mnie podczas badania auto nie gasło.
POMÓŻCIE BRACIA TDI!!!!!! 

					Ostatnio zmieniony pn gru 11, 2006 13:18 przez 
szczalqa, łącznie zmieniany 1 raz.
									
 
		 
				
		
		 
	 
	
					
		
	
			
		
		
			- 
				
								Adamm							
- V.I.P.
  
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Adamm » ndz gru 10, 2006 23:39
			
			
			
			
			wyjalesz i wyczysciles tak jak Ci mowilem a potem sprawdziles raz jeszcze??
			
									
									
		
		
				Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM??  --> napisz do mnie 
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								leo...							
- Gadatliwa bestia
  
- Posty: 607
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
- Lokalizacja: Szczecin
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: leo... » pn gru 11, 2006 04:57
			
			
			
			
			N109 jest umieszczony w pompie wtryskowej (szukaj go w okolicy rurek ciśnieniowych idących do wtryskiwaczy) wychodzi z zaworka jeden (pojedynczy ) kabel na którym po przekręceniu zaplonu musi pojawić się +12V - w innym przypadku nie zapalisz silnika
sprawdź czy kabel nie ma zaśniedzialego "oczka" które jest przykręcone do elektrozaworka - wyczyść je i posmaruj wazeliną techniczną ...
ale moim zdaniem u ciebie problem jest z paliwem a nie elektrozaworkiem - często wyskakują błędy elektrozaworka stop i przestawiacza kąta wtrysku - kiedy w paliwie jest woda - doatankuj paliwa - możesz dolać trochę depresatora do baq ... problem powinien ustąpić (jeśli to nie zaśniedziały kabel)
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 szczalqa
- Nowicjusz
  
- Posty: 12
- Rejestracja: wt mar 22, 2005 18:11
- Lokalizacja: lodz
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: szczalqa » pn gru 11, 2006 11:40
			
			
			
			
			Od paliwa to byc nie moze bo jak napisalem na zimnym motorze jest wszystko ok a poza tym wlałem prawie do pełna BP ULTIMATE DIESEL a w to troche wątpie zeby tam byla woda choc nie jest to oczywiścier uniknione. Ide odkręcić ten zawór przeczyszcze i zobaczymy. Jak narazie dziekuje za wskazówki
PS. Ma ktos moze nr kom do UYSY z Łodzi???
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Corvax							
- V.I.P.
  
- Posty: 2577
- Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
- Lokalizacja: Skierniewice
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Corvax » pn gru 11, 2006 13:04
			
			
			
			
			szczalqa pisze:Dowiedzialem sie ze zepsuty zawór n109 objawia się spakiem mocy i brakiem możliwości odpalenia motoru co u mnie się sprawdza tylko opcja pierwsza ale nie ma nic na temat jednokrotnego skoku obrotów przy odpaleniu... Wiem jeszcze że podczas badania przez Vag zaworu n109 auto powqinno zgasnąć - to znaczy że zawór jest DOBRY u mnie podczas badania auto nie gasło. 
troszke pomerdal Ci sie zawor n109 z przekaznikiem 109 i paroma innymi rzeczami 
 
Zawór N109 odpowaiada głównie za gaszenie silnika - z uwalonym zaworem przy gaszeniu troche zatelepie silnikiem - ze sprawnym mniej.
Ponad rok jezdzilem z niesprawnym - z reszta kszt niezbyt uzy i mozna spokojnie wymienic - nie zaszkodzi ale tez na powyzsze dolegliwosci nie pomoze.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 szczalqa
- Nowicjusz
  
- Posty: 12
- Rejestracja: wt mar 22, 2005 18:11
- Lokalizacja: lodz
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: szczalqa » pn gru 11, 2006 19:06
			
			
			
			
			Wielkie dzieki Adaś!!! Zrobiłem tak jak mówiłeś i jest gitara... Wszytskiemu winny był zawór. Wyjąłem, przeczyściłem i tam taką sprężynkę wyciągnąłem troche i wszystko wróciło do normy. Jeszcze raz dziękuję!!!
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Adamm							
- V.I.P.
  
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Adamm » wt gru 12, 2006 01:00
			
			
			
			
			no widzisz, czyli zabrudzony zawor n 109  tak jak Ci pisalalem 
 
nie lepiej bylo tak odrazu hehe
Corvax jednak jak widac to brudny n109 
(moze by tak pukcik) 

Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM??  --> napisz do mnie 
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 szczalqa
- Nowicjusz
  
- Posty: 12
- Rejestracja: wt mar 22, 2005 18:11
- Lokalizacja: lodz
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: szczalqa » wt gru 12, 2006 10:56
			
			
			
			
			Nie wiem czy nie zauważyłes ale już to zrobiłem 

 Jeszcze raz dzięki Adaś będę Cię polecał dalej!!!!
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Corvax							
- V.I.P.
  
- Posty: 2577
- Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
- Lokalizacja: Skierniewice
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Corvax » wt gru 12, 2006 14:45
			
			
			
			
			Adamm pisze:Corvax jednak jak widac to brudny n109 
zmylił mnie ten tryb awaryjny - ale w sumie moze i racja - jesli n109 przycina sie w polozeniu stop - a raczej w jakims posrednim, o ile to mozliwe, bo inaczej auto by nie odpaliło.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 Gucio1z
- Nowicjusz
  
- Posty: 47
- Rejestracja: sob maja 17, 2008 08:39
- Lokalizacja: OSTROWITE k/ OSTRÓDY
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Gucio1z » sob wrz 27, 2008 07:53
			
			
			
			
			Witam wszystkich. Koledzy mój problem wygląda tak że auto odpala czy zimny czy ciepły. Wcześniej było tak że po minucie pracy gasło. Podczas jazdy również zgasł i nie mogłem odpalić. Przy włączaniu zapłonu nie zapalała sie kontrolka świec. Po  odczekaniu ok. minuty auto odpalało i juz nic sie nie działo. Wyczytałem na forum że kostka stacyjki. Wymieniłem. Miałem spokój przez ok. 2 tyg. I problem sie pojawił na  nowo. Te same objawy z tym że dzisiaj gdy jechałem do pracy zrobił to dwa razy. Zgasł po chwili zapalił kilka kilometrów i znów zgasł. Zapalił i juz bez problemów. Co może być. N109? Czytałem o jakiś zimnych lutach. Nakierujcie mnie proszę.  
 
Wasylek
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 Gucio1z
- Nowicjusz
  
- Posty: 47
- Rejestracja: sob maja 17, 2008 08:39
- Lokalizacja: OSTROWITE k/ OSTRÓDY
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Gucio1z » sob wrz 27, 2008 08:54
			
			
			
			
			Dzięki Sztomel. Po powrocie z pracy zabiorę sie za to. A ta kontrolka świec może mieć coś z tym wspólnego?
			
									
									
		
		
				Wasylek
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Sztomel							
- Mistrz KieroVWnicy
  
- Posty: 5667
- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
- Lokalizacja: Rybnik
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Sztomel » sob wrz 27, 2008 09:02
			
			
			
			
			Gucio1z pisze: A ta kontrolka świec może mieć coś z tym wspólnego?
to właśnie brak jej zaświecenia podczas przekręcenia kluczyka w pozycję zapłon informuje, że elektrozawór N109 na pompie nie dostaje napięcia i wtedy silnika nie uruchomisz, jeśli w takim przypadku palą się inne kontrolki a ta od świec żarowych nie to wyklucza to winę kostki stacyjki a wskazuje na przerwę w zasilaniu N109, przekaźnika 109 lub gdzieś przerwę na kablach.
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								damcio151							
- Mistrz KieroVWnicy
  
- Posty: 9190
- Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
- Lokalizacja: Koszalin
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: damcio151 » sob wrz 27, 2008 09:10
			
			
			
			
			Sztomel pisze:to właśnie brak jej zaświecenia podczas przekręcenia kluczyka w pozycję zapłon informuje, że elektrozawór N109 na pompie nie dostaje napięcia
informuje, że ECU nie jest zasilane
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
			
	
		
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości