rusz troche glowa - jezeli spalanie jest podane w L/h a predkosc w km/h to jadac np 60/h i patrzac na dane z vaga wiesz jakie mas spalanie przy 60km/h czyli 
vag podaje 4,5L/h przy 60km/h to spalanie wychodzi przy tej predkosci 4,5 L/100km
co do klimy to masz tu opis zaporzyczony z innego forum, wystarczy wpisac w google i jest tego pelno
KLIMATRONIK 
Zmiana jednostek wyświetlania temperatury. 
Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej. 
Dostępne kody diagnostyczne. 
Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego. Wyświetli się 1c. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury żeby wybrać numer kodu. Naciśnij ponownie przycisk recyrkulacji. Wyświetli się wartość. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury ponownie aby wyświetlić inny kod. 
Uwaga: Silnik przepływu powietrza (V 71) i potencjometr (G 113) nie są instalowane w wersjach do USA/Kanady. Pominąć wartości wyświetlane dla tych elementów. 
Wyświetlana wartości kodu. 
1 Uszkodzenie systemu - wyświetla jako Diagnostic Trouble Code (DTC), zobacz ustęp poniżej 
2 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86) 
3 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej (G 56) 
4 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zasysanego powietrza (G 89) 
5 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia) (G 17), przód 
6 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia) 
7 Cyfrowa wartość czujnika temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G 109) 
8 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92) 
9 Wartość różnicowa (błąd?) klapy regulacji temperatury (Delta value of Temperature Regulator Flap) 
10 Wartość błędu klapy regulacji temperatury 
11 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy centralnej (G 112) 
12 Specjalna wartość klapy centralnej 
13 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G 114) 
14 Specjalna wartość klapy nogi/odszraniacz 
15 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113) 
16 Specjalna wartość klapy przepływu powietrza 
17 Prędkość samochodu (km/h) 
18 Aktualne napięcie dmuchawy powietrza (V) 
19 Specjalne napięcie dmuchawy powietrza (V) 
20 Napięcie sprężarki klimatyzacji (sprzęgła klimatyzacji) (V) 
21 Numer występowania niskiego napięcia, nie-nieustalony 
22 Cykl klimatyzowania przełącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118) 
23 Cykle przełącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118) 
24 Cykle przełączania, absolutnie nie-wahające się 
25 Analogowa/cyfrowa wartość, przełącznik Kick-Down 
26 Analogowa/cyfrowa wartość, światła ostrzegania temperatury chłodzenia silnika (ECT) 
27 Wartość kodu (Coding value) 
28 Prędkość obrotowa silnika (RPM) 
29 Prędkość obrotowa kompresora klimatyzacji - równy obrotom silnika x 1.2 (RPM) 
30 Wersja programu 
31 Sprawdzenie wyświetlacza (wszystkie segmenty sterownika zaświecą się) 
32 Licznik błędów potencjometru klapy regulacji temperatury 
33 Licznik błędów potencjometru klapy centralnej 
34 Licznik błędów potencjometru klapy nogi/odszraniacz 
35 Licznik błędów potencjometru klapy przepływu powietrza 
36 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92) 
37 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92), max. 
38 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy centralnej (G 112) 
39 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy centralnej (G 112) 
40 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114) 
41 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114) 
42 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113) 
43 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113) 
44 Licznik cyklów operacji pojazdu (nośnika?) 
45 Obliczona temperatura wewnętrzna (program wewnętrzny, cyfrowo) 
46 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), po filtrze, dla regulacji (program wewnętrzny) 
47 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (program wewnętrzny, w oC) 
48 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (cyfrowo) 
49 Licznik błędów sygnału prędkościomierza (prędkość pojazdu) 
50 Czas postoju (min) 
51 Temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC 
52 Kanał graficzny 1 – pod warunkiem, że kompresor klimatyzacji jest wyłączony – wyświetli się 88.8. 
Zobacz poniżej. 
53 Kanał graficzny 2 - stan elektrycznego systemu wyjść jest identyfikowany wyświetleniem 88.8. Zobacz 
poniżej. 
54 Znak sterujący 
55 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), w oC lub oF potwierdzona na panelu sterownika klimatyzacji 
56 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86) 
57 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, desce rozdzielczej (G 56) 
58 Temperatura w oC, z czujnika temperatury w kanale świeżego powietrza, (G 89) 
59 Temperatura w oC, z zewnętrznego czujnika temperatury (G 17), przód 
60 Temperatura w oC, z czujnika temperatury otoczenia, dmuchawa świeżego powietrza (G 109) 
61 Wersja programu (ostatnia) 
-------------------------------------------------------------------------------- 
Znaczenie kodów Diagnostic Trouble Code (DTC) 
00.0 brak błędów 
02.1 (G86) czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągła przerwa, *02.1 (zobacz poniżej) 
02.2 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągłe zwarcie, zobacz 02.1 
02.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, czasem przerwa 
02.4 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, czasem zwarcie 
03.1 (G56) Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągła przerwa, zobacz 02.1 
03.2 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągłe zwarcie, zobacz 02.1 
03.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, czasem przerwa 
03.4 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, czasem zwarcie 
04.1 (G89) czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągła przerwa, *04.1 (zobacz poniżej) 
04.2 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 04.1 
04.3 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem przerwa 
04.4 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem zwarcie 
05.1 (G17) Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągła przerwa, *05.1 (zobacz poniżej) 
05.2 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągłe zwarcie, zobacz 05.1, *05.2 (zobacz 
poniżej) 
05.3 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem przerwa 
05.4 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem zwarcie 
06.1 (G110) czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągła przerwa, *06.1 (zobacz 
poniżej) 
06.2 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągłe zwarcie, zobacz 06.1 
06.3 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem przerwa 
06.4 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem zwarcie 
07.1 (G109) Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągła przerwa, *07.1 (zobacz 
poniżej) 
07.2 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 07.1 
07.3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem przerwa 
07.4 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem zwarcie 
08.1 (G92) Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągła przerwa, *08.1 (zobacz poniżej) 
08.2 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągłe zwarcie, zobacz 08.1 
08.3 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa 
08.4 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem zwarcie 
08.5 Klapa regulacji temperatury, ciągła blokada, *08.5 (zobacz poniżej) 
08.6 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, uszkodzenie 
08.7 Klapa regulacji temperatury, czasem blokowana 
11.1 (G112) Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągła przerwa, *11.1 (zobacz poniżej) 
11.2 Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągłe zwarcie, zobacz 11.1 
11.3 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem przerwa 
11.4 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem zwarcie 
11.5 Klapa centralna, ciągła blokada, *11.5 (zobacz poniżej) 
11.6 Potencjometr silnika klapy centralnej, uszkodzenie 
11.7 Klapa centralna, czasem blokowana 
13.1 (G114) Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągła przerwa, *13.1 (zobacz poniżej) 
13.2 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągłe zwarcie, zobacz 13.1 
13.3 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem przerwa 
13.4 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem zwarcie 
13.5 Klapa nogi/odszraniacz, ciągła blokada, *13.5 (zobacz poniżej) 
13.6 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, uszkodzenie 
13.7 Klapa nogi/odszraniacz, czasem blokowana 
15.1 (G113) Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągła przerwa, *15.1 (zobacz poniżej) 
15.2 Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 15.1 
15.3 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem przerwa 
15.4 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem zwarcie 
15.5 Klapa powietrza, ciągła blokada, zobacz *15.5 (zobacz poniżej) 
15.6 Potencjometr silnika klapy powietrza, uszkodzenie 
15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana 
17.0 Wadliwy sygnał prędkości samochodu 
18.1 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe 
18.3 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne 
20.1 Złe napięcie kompresora klimatyzacji - ciągle, *20.1 (zobacz poniżej) 
20.3 Złe napięcie kompresora klimatyzacji - sporadycznie 
22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa, *22.1 (zobacz poniżej) 
22.3 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, czasem przerwa 
22.5 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x otwarty, *22.5 (zobacz poniżej) 
29.1 Detekcja poślizgu paska "soft", ciągła 
29.2 Detekcja poślizgu paska "hard", ciągła 
29.3 Detekcja poślizgu paska "soft", sporadycznie 
29.4 Detekcja poślizgu pasa "hard", sporadycznie 
Uwagi do Diagnostic Trouble Code (DTC): 
*02.1 Domyślna wartość cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujnik jest uszkodzony 
*04.1 Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury 
*05.1 Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury 
*05.2 Domyślna wartość cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujniki G89 i G17 są równocześnie uszkodzone 
*06.1 Temperatura chłodzenia silnika jest wyliczana jeżeli czujnik jest uszkodzony lub nie zainstalowany, 
diagnostykę wykonywać tylko powyżej 0 stopni Celsjusza 
*07.1 Zaprogramowana właściwa wartość = 0 
*08.1 Silnik klapy regulacji temperatury nie może być dłużej sterowany automatycznie, tylko ręcznie 
*08.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę 
*11.1 Silnik klapy centralnej nie może dłużej być sterowany automatycznie, tylko ręcznie 
*11.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę 
*13.1 Silnik klapy nogi/odszraniacz nie może dłużej być sterowany automatycznie, tylko ręcznie 
*13.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę 
*15.1 Wartość cyfrowa jest wewnętrznie zaprogramowana dla trybu limp-home (miękkiego?) 
*15.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę 
*20.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż napięcie będzie wyższe niż 10.8V przez ostatnie 25 sekund 
*22.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż wyłącznik się zamknie 
*22.5 Kompresor ponownie się uruchamia, skaner błędów VAG 1551 
-------------------------------------------------------------------------------- 
Kody kanału 52 - OBD – kompresor klimatyzacji wyłączony 
Jeżeli kompresor klimatyzacji jest wyłączony, wyświetla się "88.8", pojawią się poniższe alfanumeryczne kody, będą wyświetlane. 
Część warunkowa 
a1 Przerywanie lub blokowanie, przełącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x wyłączony 
b1 Obroty silnika (RPM) poniżej 200 - 500 
c1 Obroty silnika (RPM) powyżej 6000 
d1 Obroty silnika (RPM) powyżej 6000 
e1 Funkcje systemu OK 
f1 Funkcje systemu OK 
a2 Klimatyzacja ręcznie wyłączona (klimatyzacja nie aktywna) 
b2 Niskie napięcie 
c2 Przełącznik Kick-down, kompresor wyłączony na 12 s max. 
d2 Włączona kontrolka temperatury chłodzenia silnika (ECT) 
e2 Wyłącznik niskiego ciśnienia gazu klimatyzacji (F73) 
f2 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji (F118) 
a3 Wybrany tryb ECON 
b3 Wybrane OFF 
c3 Zewnętrzna temperatura (otoczenia) za niska 
d3 Engine management system (compressor will remain off for 3 -12 seconds) 
e3 Wysokie ciśnienie wystąpiło ponad 30 razy 
f3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G109) poniżej 27 oF (-3 oC) 
g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 muszą wyświetlać się kolejno – wtedy system OK) 
Kropka dziesiętna 
Zaświeci się - kompresor klimatyzacji ON 
Kropka dziesiętna 
Zgaśnie – kompresor klimatyzacji OFF 
-------------------------------------------------------------------------------- 
Kody kanału 53 - OBD – Stan kodów elektrycznych wyjść systemu 
Gdy wyjścia elektryczne NO są aktywne, wyświetli się "88.8", pojawią się poniższe alfanumeryczne kody, będą wyświetlane. Kropka dziesiętna w "88.8" nie jest wyświetlana w tym kanale. 
Część warunkowa 
a1 Wentylator wewnętrznego czujnika temperatury 
b1 Zamknięta klapa świeże powietrze/recyrkulacja (tryb recyrkulacji) 
c1 Zamknięty zawór ogrzewania 
d1 Przewody dwukierunkowe 
e1 Kompresor klimatyzacji ON 
f1 Pierwszy bieg wentylatora chłodnicy ON 
a2 Klapa przepływu powietrza otwarta 
b2 Klapa przepływu powietrza otwarta 
c2 Klapa przepływu powietrza zamknięta 
d2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi" 
e2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi" 
f2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "odszraniacz" 
a3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny" 
b3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny” 
c3 Klapa centralna w pozycji "nogi/odszraniacz" 
d3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze" 
e3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze" 
f3 Klapa temperatury w pozycji "ciepłe powietrze" 
g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 muszą wyświetlać się kolejno – wtedy system OK)
			
									
									[ALH] Spalanie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Zapomniałem naładować baterię w laptopie i nici z testów. Spróbuje jutro.
Dzięki za kody climatronica.. niestety nie ma tu aktualnego spalania
 Musze podpinać kompa :/
			
									
									Oj chyba nie. Jeśli przy prędkości 60km/h auto bierze 4.5L/h to znaczy, że jeśli pojadę przez godzinę przy takiej prędkości, to silnik weźnie 4,5L ale zrobie 60km. Więc trzeba proporcjonalnie policzyć. Mi wychodzi 7L/100km. W sumie to nieistotne, bo nie wiem jakie u mnie są te wartości..rusz troche glowa - jezeli spalanie jest podane w L/h a predkosc w km/h to jadac np 60/h i patrzac na dane z vaga wiesz jakie mas spalanie przy 60km/h czyli
vag podaje 4,5L/h przy 60km/h to spalanie wychodzi przy tej predkosci 4,5 L/100km
Dzięki za kody climatronica.. niestety nie ma tu aktualnego spalania
- 
				agrala
 - Mistrz KieroVWnicy

 - Posty: 4119
 - Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
 - Lokalizacja: Kalisz
 - Kontakt:
 
faktycznieryszkens pisze:Zapomniałem naładować baterię w laptopie i nici z testów. Spróbuje jutro.
Oj chyba nie. Jeśli przy prędkości 60km/h auto bierze 4.5L/h to znaczy, że jeśli pojadę przez godzinę przy takiej prędkości, to silnik weźnie 4,5L ale zrobie 60km. Więc trzeba proporcjonalnie policzyć. Mi wychodzi 7L/100km. W sumie to nieistotne, bo nie wiem jakie u mnie są te wartości..rusz troche glowa - jezeli spalanie jest podane w L/h a predkosc w km/h to jadac np 60/h i patrzac na dane z vaga wiesz jakie mas spalanie przy 60km/h czyli
vag podaje 4,5L/h przy 60km/h to spalanie wychodzi przy tej predkosci 4,5 L/100km
Dzięki za kody climatronica.. niestety nie ma tu aktualnego spalaniaMusze podpinać kompa :/
soorki za pomylke - trzeba t przeliczyc jescze na 100km
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości

