Zmiany poszczególnych rzeczy opisze w późniejszym terminie...
w tej chwili jest:
- 1.8 16v KR z oprzętem PL.. 129ps.. LPG Blos, 8.85s do setki na gazie
- elektryka szyb, luster
- żółty rallye front z oryginalnym grilem i znaczkiem
- chromowane klamki passat b1 (przód i tył)
- chromowane uszczelki szyb
- chromowane klamki wewnętrzne i podkładki
- polerowane podnośniki przedniej i tylnej klapy
- polerowane zamki drzwiowe
- deska golf mk3, była twarda, w tej chwili już lepiej docięta miękka
- kierownica raid hp 280mm.. za duża
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
- tylne lampy biało-czerwone (nie klary) po małej przeróbce
- kit -40mm zimę + kit Koni Sport z regulacja twardości -60/40 oraz zawieszenie pneumatyczne airride (do założenia)
- hamulce przód całkowicie nowe z Corrado G60 280mm - tarcze ATE Power Disc, klocki ate, przewody hamulcowe Ferodo oplatane
- hamulce tył - zaciski Golf MK3 VR6, tarcze Brembo, klocki Ferodo
- fotele recaro z 16v z elektryczną regulacją po regeneracji (nowe gąbki, twardsze, w sumie wyglądają jak nowe)
- sprawny licznik digifiz podświetlony na czerwono (nieaktualne, licznik jeździ w VW Jetta by Jaco)
- obrysy z wersji US
- przednie kierunki w kolorze bursztynowym import USA
- żółte halogeny w szeroki zderzak import USA
- tylne drzwi dodatkowo otwierane z pilota
Najbliższe plany na 2007 rok... :
- poskładanie i odpalenie nowego silnika - TDI PD 101ps - więcej o tym jak już odpali :d
W skrócie...
- TDI PD 101PS z 2003 roku z VW Passata B5
- duży FMIC ze Sprintera
- układ wydechowy - rury 55mm zakończone oryginalnym tłumikiem z 16v
- skrzynia z ASV ze sprzęgłem z G60
- zegary Seat Toledo MK2 TDI PD
- pomalowana komora silnika, zabezpieczone całe podwozie, błotniki, podłużnice itp...
- cała masa przeróbek, nowych części, nowej elektryki, rzeźby...
Najbliższe plany - wykonanie czerwiec/lipiec 2007:
- montaż zawieszenia airride (pneumatycznego) (czeka na montaż u Hansa)
- wyspawanie porządnego orurowania do IC z kwasówki
- wytłumienie całego auta - drzwi (dynamat extreme), podłoga, bagażnik (maty polimerowe) - przygotowanie pod nowe, w miare konkretne audio - odseparowany system z przodu (Morel Pulse 6 1/2), subik w bagażniku (Xetec G-10 XLS) ze wzmacniaczem (DLS A5), nowe radio (JVC KD-LHX552)
- skończenie nowych felg - BBS RM012, nowe ranty jak widać już są, brak w tej chwili nowych opon, trzeba pochromować śrubki, odświeżyć lakier - przód będzie 8", tył 8.5" - czyli to samo co u Apsika :d (opony przód 185/45, tył 195/45 - jeśli się uda kupić) - wstępne foty pod koniec opisu projektu
- montaż kompletnego ospoilerowania od Golfa G60 - progi, nakładki na błotniki, listwy drzwiowe (leży i czeka na montaż)
- nowe oryginalne soczewki do rallye frontu, lub regeneracja starych, stare jednak kiepsko świecą (nowe mam już obiecane)
- kilka poprawek lakierniczych, być może zmiana tylnej klapy na US (leży w garażu takowa)
- montaż nowych zacisków dwutłoczkowych z Audi S2 raz z klockami EBC Green Stuff, oraz sportowymi zbrojonymi przewodami hamulcowymi ferrodo (leży i czeka na montaż)
- boczki oryginalne z wolfsburg edition (kolorystycznie pod fotele + wykładzina w niebieskim kolorze)
- zmiana silnika na TDI PD 130ps, lub zmiana pompowtrysków, turbiny, sprzęgła na F1 Racing Stage 3 + nowy program
...pewno jeszcze się coś uzbiera
po zakupie auto wyglądało tak:
marzec 2004:
- Oryginalne GTI 16v Special, po kilku modach przeprowadzonych przez poprzedniego właściciela, kolegi z forum autocentrum.pl - skórzane fotele z VW Corrado, licznik digifiz, folia na szybach, lusterka M3 look, pełna klapa, zaspawane klamki, jetta front itp...
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/marzec2004/P3060131.jpg)
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/marzec2004/P3060132.jpg)
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/marzec2004/P3060137.jpg)
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/marzec2004/P3060144.jpg)
maj 2004... pierwsza poważniejsza zmiana - felgi... BBS RM 6.5/15" 195/45/15 toyo proxes1 oraz panele głośnikowe z głośnikami 6x9"
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/16v/31maj01.jpg)
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/16v/31maj02.jpg)
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/16v/31maj03.jpg)
kwiecień 2005:
- zmiana felg na polerowane Le Castellet 6x15", niebieskie lampy hella tył, sprężyny weitec -40mm
![Obrazek](http://www.vwzone.pl/photos/66/6jlzshk1.jpg)
wiosna 2005, mocowanie deski z MK3:
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/deska/decha1.jpg)
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/deska/decha2.jpg)
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/deska/decha3.jpg)
maj 2005, na kilka godzin przed wyjazdem na plan zdjęciowy serialu "Kryminalni"
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/niuniajami.jpg)
chyba lipiec 2005, nowy wypas biały rallye front... byłem bardzo dumny
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/rf1.jpg)
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/rf2.jpg)
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/rf3.jpg)
Tutaj tutorial montażu
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/how_to_rallye.jpg)
środek w lipcu 2005:
- kierownica Raid 300mm
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/srodek_2005.jpg)
sesja zdjęciowa wrzesień 2005:
- z nowości biało-czerwone lampy na tył
![Obrazek](http://vwzone.pl/photos/66/4n9j35sn.jpg)
![Obrazek](http://vwzone.pl/photos/66/9s9fzltw.jpg)
![Obrazek](http://vwzone.pl/photos/66/efb9hzc3.jpg)
![Obrazek](http://vwzone.pl/photos/66/hvsortmu.jpg)
![Obrazek](http://vwzone.pl/photos/66/p2k4riwv.jpg)
![Obrazek](http://vwzone.pl/photos/66/p9yp2jn2.jpg)
![Obrazek](http://vwzone.pl/photos/66/rcn8twik.jpg)
grudzień 2005..w końcu chromowane uszczelki przednich drzwi:
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/12.2005/Dsc00317.jpg)
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/12.2005/Dsc00319.jpg)
kilka nowych wypasów zakupionych zimą 2005/2006:
- lifty tylnej klapy
- nakładki na pedały z audi TT
- żółte halogeny w szeroki zderzak
- kierownica Raid HP 280mm
- chromowane klamki z passata B1 bez zamka
- polerowane zamki drzwi
![Obrazek](http://vwscirocco.info/gadzety.jpg)
środek kwiecień 2006:
- wspomniane fotele Recaro, dywaniki z logo vwgolf.pl
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
maj 2006, powrót z Bemowa, wyścigów na 1/4mili..w drodze wyjazdowej BMW wjechało mi w
![ass :ass:](./images/smilies/ass.gif)
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/dzwonek.jpg)
lipiec 2006, jak to mówią - dzwon podstawią tuningu... przy okazji tyłu pomalowałem całe auto bez maski i dachu (to zostawiłem na przyszły sezon):
lipiec 2006..chwile po lakierze:
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/lakier%202006/1.jpg)
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/lakier%202006/2.jpg)
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/lakier%202006/4.jpg)
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/lakier%202006/5.jpg)
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/lakier%202006/6.jpg)
Po ogarnięciu auta:
- jak widać auto dostało z powrotem drzwi z klamkami, oryginalną tylną klapę, nowe błotniki, założyłem gwint FK Highsport, felgi stalowe 6x15" na oponach 175/55/15 i oryginalne kołpaki VW,
![Obrazek](http://img45.imageshack.us/img45/3020/app7.jpg)
![Obrazek](http://tcs.mystat.net/Jurek/konkurs2007/ygd.jpg)
Polerka lakieru u VWMariana
![Metal :metal:](./images/smilies/icon_super.gif)
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/rabbit.jpg)
Pomiar g-techem 8.85s na gazie...
![Obrazek](http://tcs.mystat.net/przemo/30Lipca2006/slides/PICT0086.jpg)
![Obrazek](http://tcs.mystat.net/przemo/30Lipca2006/slides/PICT0096.jpg)
Kolektor ssący pomalowany na czarno, zaciski przód G60, tarcze 280mm ate power disc
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/takie/kol02.jpg)
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/takie/zacisk.jpg)
Polerowane zamki drzwiowe i nowy znaczek w atrapie:
przed:
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/takie/after.jpg)
i po polerce...
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/takie/before.jpg)
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/takie/ham2.jpg)
a tu nowe wypasy na zloty
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/takie/ham1.jpg)
i jeszcze raz lipiec 2006:
![Obrazek](http://img137.imageshack.us/img137/800/kal00001uq5.jpg)
![Obrazek](http://img177.imageshack.us/img177/8625/kal00002ux0.jpg)
Kluczyk oryginał z MK3 (stacyjka i kolumna kierownicza z regulacją też jest do kompletu
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/klucze.jpg)
14l Skrzynia pod głośnik Xetec G-10 XLS:
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/caraudio/xetec.jpg)
Wstępna przymiarka 2.5" rantu do BBS RM012...
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/rm/rm1.jpg)
![Obrazek](http://ygd.pl/golf/rm/rm2.jpg)
A więc pod koniec sierpnia zakupiłem nowe serce do mojego auta
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Całkowicie przypadkiem trafił się silnik 1.9 TDI PD 101ps AVB z VW Passata B5 2003r z przebiegiem około 60tyś (oryginalne plomby na rozrządzie potwierdzają przebieg
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jak wiadomo w passacie silnik jest włożony wzdłóżnie, ale po konsulatacji z kilkoma osobami postanowiłem zakupić, cena kusiła
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Niestety silnik nie był kompletny, w komplecie była tylko wiązka z ecu, turbina, do tego dostałem skrzynię biegów 5tkę z ASV. Wszystkie pozostałe części musiałem dokupować oddzielnie... naprawdę sporo tego trzeba było dokupić, ale nie wymieniam, bo prawdę mówiąc nie pamietam już dobrze
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Na początku września zeszłego roku zaczął się swap...
Tutaj ostatnie foto 16v...
I po 2.5 godzinach roboty (z przerwą obiadową
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jak widać kiepsko to wyglądało... sporo rudego, komora zaniedbana...żeby było śmieszniej, jedna poduszka pod silnikiem w ogóle nie była przykręcona...
Więc trzeba było komorę od postaw zrobić...
(szlifowanie rudego)
(odrdzewiacze - RC900)
(mozolne przygotowanie do położenia podkładu)
(podkładzik)
...i tak auto pojechało do lakiernika
..a następnego dnia lakiernik skończył
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
roboty, przeróbek, kombinacji było naprawdę sporo, jedna z nich, mechanizm zmiany biegów na linki...przy okazji całe podwozie, błotniki, podłóżnice zostały zabezpieczone środkami antykorozyjnymi
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
I tak sobie autko oczekiwało na nowe serce...
W końcu po kolejnym miesiącu i dokupieniu kilku kolejnych części udało się wrzucić silnik ze skrzynią, nowym sprzęgłem do komory...
Przy okazji fotka pompowtrysków...
Srodek przy okazji dostał oryginalne wzmocnienie deski z MK3, oryginalną kolumnę kierowniczą wraz z regulacja wysokości, także z MK3...
Kolejne dwa miesiące praktycznie bez roboty...lecz w końcu kolejne części zawitały, między innymi nowy intercooler z Mercedesa Sprintera...pierwsze dopasowania... i cóż..okazało się, że praktycznie nic nie trzeba ciąć, tylko dorobić mocowania do IC i chłodnicy... coolerek wszedł na milimetry między podłóżnice i reflektory rallye.
Jedna z nielicznych starych części - chłodnica
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Podłączony filtr paliwa a podgrzewaczem i kilka innych 'nowości'
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
A w środku jak zwykle bałagan
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Sporo problemów było z orurowaniem do IC, filtru powietrza, przy okazji się okazało, że akumulator się nie zmieści w komorze, więc trzeba go umieścić w bagażniku...
Tarcze hamulcowe pokryły się już warstwą rudego
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Doprowadzanie do porządku poszczególnych elementów w komorze... wciąż brak lapy do alternatora oraz mocowania pedału gazu, oraz układu wydechowego...
No i w końcu po kilku miesiącach oczekiwania udało się skompletować i zamontować łapę alternatora, pompę wspomy, alternator i napinacz... było z tym najwięcej problemów. Na początku kupiłem łapę z TDI VP, okazało się, że może i będzie pasowała, ale wymaga małego frezowania, po dopasowaniu nikt nie pomyślał, że napinacz alternatora nie będzie pasował. Później postanowiliśmy zamontować oryginalną łapę z passata, niestety tutaj kolejny problem, ponieważ silnik jest montowany wzdłóżnie, ma inaczej wyprofilony uchwyt na pompę wspomy, która to zahaczała o belkę silnika, dodatkowo napinacz alternatora zahaczał o podłużnicę, oraz alternator nie pasował. Na koniec udało mi się dostać oryginalną łapę z napinaczem z TDI PD z Golfa..i tutaj kolejny zonk, okazuje się, że alternator nie pasuje, napinacz zahacza o podłużnicę, udaje się na szczęście znaleźć odpowiedni alternator z TDI PD 120A oraz podklepać podłużnicę, do tego wszystkiego udaje się dopasować pasek wieloklinowy na 5 rowków (w passacie jest 5, w a golfie 6, więc alternator musiał także mieć kółko na 5 rowków). Ogólnie mocno zgłębiony temat, ale na szczęście się wszystko udaje
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Walka z alternatorami to dopiero początek kłopotów, na początku maja auto jedzie do Łodzi, do zakładu G-lab, gdzie szybka diagnoza pokazuje przestawiony rozrząd o 4 zęby... zdecydowałem się regenerować głowicę... okazuje się, ze na szczęście tylko popychacze poszły, niestety cena nowych zabija.... obrobiona głowica ląduje po 2 tygodniach z powrotem w aucie....następnego dnia silnik odpala
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
W skrócie...
- TDI PD 101PS z 2003 roku z VW Passata B5
- duży FMIC ze Sprintera
- układ wydechowy - rury 55mm zakończone oryginalnym tłumikiem z 16v
- skrzynia z ASV ze sprzęgłem z G60
- zegary Seat Toledo MK2 TDI PD
- cała masa przeróbek, nowych części, nowej elektryki, rzeźby...
Chciałbym podziękować Mariuszowi i Maćkowi (czyli VWMARIANom) za włożony wkład pracy w auto i samozaparcie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Oraz uysemu i Kaczorowi za szybką diagnozę i poprowadzenie do końca wszystkiego
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Foty ze składania wszystkiego będą za jakiś czas, jak przyprowadzę auto z Łodzi do domu i zacznę ogarniać wszystko.