Witam Panowie w nowym temacie
Ja również jak już wspominałem kiedyś myślałem o gaźnikach z bike'a
Co do połączenia ich z głowicą to przytaczam to co pisałem na temat łączenia poziomych gaźników samochodowych z głowicą w temacie o swapie webera z fiata do vw :
,,To łączenie z silnikiem to po prostu kolektor ssący (tylko taki krótki ;p ) i jak napisał toffic najłatwiej i najtaniej dorobić samemu.
Co do robienia takich kolektorów to ja bym to tak zrobił, że najpierw odkręciłbym stary kolektor,później z materiału tj. aluminium albo stal nierdzewna bądź kwasoodporna z jakiegoś płaskownika o przynajmniej 5 mm grubości zrobiłbym tą ,,powierzchnie"(taką kryzę ) która dolega do głowicy a w niej dziury na śruby i otwory na kanały ssące idące do głowicy.
Potem dobrałbym taką długość rur (z tego samego materiału co ten płaskownik) żeby ustawić gaźniki maksymalnie poziomo (czyli teoretycznie trzeba by było ściąć te rury pod kątem 20 st i przyspawać do tego płaskownika za pomocą którego mutujemy nasz kolektor do głowicy).
Następnym krokiem byłoby dorobienie takiego ,,płaskownika " do którego przykręcilibyśmy gaźniki oczywiście z otworami na ich gardziele ;p i oczywiście dospawanie tego płaskownika do tego co stworzyliśmy wcześniej.
Jako że nasze kanały ssące w naszym nowym kolektorze dzięki ścięciu ich przed przyspawaniem pod kątem 20 st są w miarę poziomo a kolektor jest cały PORZĄDNIE pospawany bierzemy poziomice i sprawdzamy czy wszystko jest ok (mierzyny to na gaźnikach bo to one mają być poziomo).
Jeśli się okaże ze np jakiś kanał chce iść bardziej w dół żeby gaźnik był maksymalnie poziomo to kanał ssący nacinamy do 1/4 jego przekroju od góry i doginamy go w dół tak aby gaźniki były jak najbardziej poziomo. Kiedy sytuacja ma się odwrotnie to robimy po prostu na odwrót (nacinamy od dołu i doginamy do góry).
Rowki powstałe przez nacinanie kiedy wszystko jest już ustawione zaspawujemy. "
Zaznaczam że mowa jest tu o gaźnikach poziomych samochodowych jeśli gaźniki w motorze również muszą być poziomo to stworzenie takiego kolektora to myślę jeden dzień pracy a 3-4 godzinki jak się ma sprzęt. Jeśli Mikuni mają być poziomo to patent ten myślę ze jest najprostszy z najprostszych
Co do jeża..hmm służy on do podgrzewania paliwa w celu jego lepszego odparowywania wiec może podpiąc to grzanie do całego naszego kolektorka?
Kanał wodny służy do tego samego co jeż ale wg mnie nie spełnia on chyba kluczowej roli w odparowywaniu paliwa bo kolektor i tak zawsze się bardzo mocno nagrzewa (wiem bo u mnie nie ma tego kanału a cały kolektor ma temp głowicy - no może parę stopni mniej )