AZZ - jak wymontować turbo [?]

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

AZZ - jak wymontować turbo [?]

Post autor: zielu » śr kwie 01, 2009 14:21

niby banalne pytanie ale jednak nigdy nie widziałem jak ktoś to robi ani sam tego nie robiłem wiec pytam...

domyślam się ze trzeba odkręcić śruby i poodczepiać wszystkie węże :bigok:

ale do turbiny gdzieś wpada olej, którędy :?: trzeba to jakoś zaślepić żeby się nie wylewał po ściągnięciu turbiny, czy jak :?:

jak to też zmontować wszytko bez turbiny by samochód mógł jeździć :?:

najlepiej żeby też jakieś foty były ;)


Obrazek

Awatar użytkownika
konrad141
Forum Master
Forum Master
Posty: 1082
Rejestracja: pn lip 28, 2008 23:24
Lokalizacja: Borawe/Ostrołęka
Auto: Bora Sedes 4motion
Silnik: AJM
Kontakt:

Post autor: konrad141 » śr kwie 01, 2009 14:32

olej idze tym metalowtm przewodem co dokrecasz do turbiny na samej górze, a spływ masz z tyłu bloku na dole samym (najlepiej od dołu sie odkreca) tam ni etrzeba nic zaslepiac olej nie wycieka jak stoi normalnie, a pozniej masz chyba na nakretki pod klucz 10(nie pamietam juz dokładnie moze byc 12) przykrecony kolektor wydechowy no chyba ze chcesz samo turbo wykrecic to jest przykrecone do kolektora na 3 śróby( ja cały czas mowie o turbinie kkk k03). ogolnie to ciezki jest dostep do kilku srób od kolektora wydechowego, jak ci sie uda to odkrec tylko turbo od niego.. A i jazda bez turbiny jest niemozliwa :helm:

[ Dodano: 01 Kwi 2009 14:34 ]
oczywiscie o pierdołach jakie trzeba od samej gory poodkrecac zeby miec dostep lepszy do srób od kolektorów nie wspominam :P

[ Dodano: 01 Kwi 2009 14:37 ]
a jaką masz turbine? ale mysle ze nawet jak te k14 to i tak na tej samej zasadzie wszystko idzie :P strasznie jest duzo przy wyjmowaniu turbiny gibania si ez tymi śróbeczkami ktore przewaznie ida bardzo ciezko.. chyba ze juz było cos robione to róznie to bywa.. mi sie np. ostatnio kolektor dolotowy odkrecił i trrzymał na 3 sróbach :grrr: ale juz podokrecane stad wiem mniej wiecej jak to sie robi :P
Ostatnio zmieniony śr kwie 01, 2009 14:33 przez konrad141, łącznie zmieniany 1 raz.


Piasek pisze: Ale po tym jak kumpla ojciec zapłacił 12 tyś zł za sportowego gołębia który nie wrócił z pierwszego lotu - nic mnie już nie zdziwi.
:los:

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » śr kwie 01, 2009 16:39

włąsnie nie wiem jeszcze jaką mam...
bo na pewno nie seryjną ;)


Obrazek

Awatar użytkownika
konrad141
Forum Master
Forum Master
Posty: 1082
Rejestracja: pn lip 28, 2008 23:24
Lokalizacja: Borawe/Ostrołęka
Auto: Bora Sedes 4motion
Silnik: AJM
Kontakt:

Post autor: konrad141 » śr kwie 01, 2009 16:59

1 kwietnia :skromny: ?


Piasek pisze: Ale po tym jak kumpla ojciec zapłacił 12 tyś zł za sportowego gołębia który nie wrócił z pierwszego lotu - nic mnie już nie zdziwi.
:los:

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » śr kwie 01, 2009 17:58

a czym tu ma być pierwszy kwietnia? ;]
powanie pytałem


Obrazek

Awatar użytkownika
konrad141
Forum Master
Forum Master
Posty: 1082
Rejestracja: pn lip 28, 2008 23:24
Lokalizacja: Borawe/Ostrołęka
Auto: Bora Sedes 4motion
Silnik: AJM
Kontakt:

Post autor: konrad141 » śr kwie 01, 2009 18:17

sciągasz rure z turbo tą co idzie od filtra powietrza i tam masz blaszke na turbinie z modelem i firma kkk lub garet , producent z regóły jest wytłoczony na zimnej czesci turbiny a raczej na wylocie powietrza

u mnie na kkk k03 jest taka blaszka

Obrazek

[ Dodano: 01 Kwi 2009 18:18 ]
Quatro7 pisze:a czym tu ma być pierwszy kwietnia? ;]
powanie pytałem
bo to jak sie przeglada forum to sie powinno wiedziec jak sprawdzic jaka sie ma turbine


Piasek pisze: Ale po tym jak kumpla ojciec zapłacił 12 tyś zł za sportowego gołębia który nie wrócił z pierwszego lotu - nic mnie już nie zdziwi.
:los:

kkolekk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:37
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Post autor: kkolekk » pt kwie 03, 2009 20:12

najlepiej idzie odkręcić z kolektorem u mnie nie było odkręcane i śruby poszły lekko ważne żeby nie obrobić nakrętek



ranczer56
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr gru 03, 2008 22:32
Lokalizacja: Zach.Pomorskie Ch-no
Kontakt:

Post autor: ranczer56 » pt kwie 03, 2009 22:11

Jak odkręcałembo musiałem to też odkręcałem koektor wydechowy.Zyczę przyjemnej pracy nie łatwej. Powodzenia.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pt kwie 03, 2009 22:22

Najłatwiej zrzucić głowice z turbiną i kolektorami i potem się bawić w odkręcanie kolektora i turbo


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
konrad141
Forum Master
Forum Master
Posty: 1082
Rejestracja: pn lip 28, 2008 23:24
Lokalizacja: Borawe/Ostrołęka
Auto: Bora Sedes 4motion
Silnik: AJM
Kontakt:

Post autor: konrad141 » pt kwie 03, 2009 22:27

a uszczelka ok 100zl koszuje :goof:


Piasek pisze: Ale po tym jak kumpla ojciec zapłacił 12 tyś zł za sportowego gołębia który nie wrócił z pierwszego lotu - nic mnie już nie zdziwi.
:los:

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pt kwie 03, 2009 22:38

50-60 zł


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

kkolekk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:37
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Post autor: kkolekk » pt kwie 03, 2009 22:43

kup odrazu metalową



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pt kwie 03, 2009 22:57

grandilodz gość chce odkręcic turbine a ty mu radzisz zeby było łatwiej to zrzucić ją razem z głowicą i powiedz gdzie tu sens? Pewnie ze łatwiej wszystko odkręcac jak jest na wierzchu ale bez przesady, idąc tym tropem moze poradzcie mu zeby cały silnik na wierzch wytargał.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pt kwie 03, 2009 23:13

Quatro7 nie dawno kupił golfa , ja na dziń dobry zrzucałem głowice po kupnie wymiana uszczelki uszczelniaczy i uszczelek żebym spał spokojnie a sądzę że i tak śruby na kolektorze nie puszcza tak łatwo


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości