problem z doladowaniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
problem z doladowaniem
Witam! mam maly problem z samochodem 1.9 tdi AHU podlaczylem zegar cisnieniomierza doladowania turbiny i zauwazylem jedna prawidlowosc przy ostrzejszym dodaniu gazu zegar cisnienia doladowania pokazuje wartosc 1.1 Bara z tym ze po chwili wartosc spada do 0.8 i tak trzyma, doslownie wartosc spaada tak jakby otworzyl sie jakis zaworek w ciagu ulamka sekundy. Chcac ponownie dobic do 1.1 wystarczy zdiac noge z gazu i ponownie wcisnac w "podloge". Moje pytanei czy wartosc doladowanie nie powinna byc stala a spadac powoli do okreslonej wartosci wraz ze wzrostem predkosci? co moze byc nie tak. samochd ladnie sie zbiera ale.. no wlasnie ale do czasu gdy doladowanie sie w taki sposob "urywa"
Kolego każdy tdi tak ma.Po to jest właśnie zaworek n75,aby regulować wartość ciśnienienia doładowania i utrzymywać je cały czas w granicach wartości zadanej.mariusz26 pisze:zauwazylem jedna prawidlowosc przy ostrzejszym dodaniu gazu zegar cisnienia doladowania pokazuje wartosc 1.1 Bara z tym ze po chwili wartosc spada do 0.8 i tak trzyma, doslownie wartosc spaada tak jakby otworzyl sie jakis zaworek w ciagu ulamka sekundy.
To,że po wciśnięciu gazu w podłogę doładowanie przekracza wartość zadaną,to normalne zjawisko.Wtedy pompa leje paliwem na maxa,zwiększa się ilość spalin które z kolei bardziej napędzają turbinkę.
Na szczęście te turbinki maja takie jakby zabezpieczenie przed nadmiernym wzrostem ciśnienia.Bądź to w postaci zmiennej geometrii,bądź kalpy upustowej.Ta druga występuje w turbinach bez UNT,czyli zmiennej geometrii.
Oba te zabezpieczenia maja za zadanie kierować nadmiar spalin,które zbytnio napędzają turbinkę w wydech,co za tym idzie omijając wirnik.
Mniejsza ilość spalin słabiej napędza wałek turbinki i automatycznie zmniejsza się ciśnienie.
Cały ten skomplikowany proces sterowany jest komputerem za pomocą zaworka N75.
Tak więc chwilowe przeładowanie jest zjawiskiem normalnym.
Warto jednak zrobić logi i sprawdzić jak się mają ciśnienia,zadane,do fizycznego.
Ostatnio zmieniony sob kwie 25, 2009 12:39 przez sagon, łącznie zmieniany 1 raz.
AFN 165,5@380,8
Czyli wedlug ciebei wszystko jest ok. Zdziwily mnie troche slowa znajomego ktory ma troche inny samochod z innym silnikiem ale tez turbodoladowanego klekota
Stwierdzil on ze u niego wskazanie barometru wzrasta do odpowieniej wartosc 1.1 i wraz z nabieraniem predkosci samochodu i niezmieniona pozycia pedalu gazu powoli opada do wartosci 0.8 U mnie jest jednak zjawisko natychmiastowe. Troche zaniepokojl mnie ten fakt i dlatego chcialem czegos wiecej dowiedziec sie na ten temat

Jezeli chodzi o auto o ktorym mowa to golf III silnik 1.9 tdi AHU na liczniku przebiek ok 170tys na komputerze nie wystepuja zadne bledy. Nie doczytalem jego auto to mazda 323 2.0
Ostatnio zmieniony sob kwie 25, 2009 18:40 przez mariusz26, łącznie zmieniany 2 razy.
- Pruszkowiak
- Forum Master
- Posty: 1449
- Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
- Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości