swap 1.6D do T3, nie odpala, kontrolka oleju nie gasnie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Jacek.buz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn maja 04, 2009 20:38
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: Jacek.buz » czw maja 07, 2009 22:22

Witam, znalazłem dzisiaj chwilkę i trochę popracowałem nad silnikiem.
Kontrolka ciśnienia oleju już się nie świeci:) a swoją drogą wielką niespodzianką dla mnie okazało się ze do silnika 1.6D wchodzi blisko 10 litrów oleju i to silnikowego:)
Pozostały 3 problemy:
1. silnik nie wkręca się na obroty - zgodnie ze wskazówkami przewód wlotowy włożyłem do kanistra z paliwem i na powrocie pociągnąłem paliwo, do momentu kiedy paliwo pojawiło się na dłuższym odcinku w powrocie. Odpaliłem bez problemów ale tylko na początku rozruchu gdy dodałem gazu silnik wchodził na wyższe obroty i to z trudem. Po chwili kiedy wypalił naciągniętą dużą ilość paliwa już to nie było możliwe. Chodził na wolnych obrotach około 1 min. a później gasł. Następny rozruch był bez problemów ale nie reagował na dodawanie gazu. Gdy powtórzyłem naciąganie paliwa przez powrót sytuacja z możliwością zwiększenia obrotów powtarzała się.
Wnioskuje z tego że jeśli ma więcej paliwa to pokazują się obroty, więc musi coś w pompie blokować pobór paliwa - tym bardziej że zauważyłem żeby w czasie chodzenia silnika nie pojawiło się paliwo w rurce powrotu paliwa - chyba pompa nie może sobie naciągnąć odpowiedniej ilości, coś blokuje, może jakiś zawór w niej. Ten silnik stał kilka lat i może jakiś pająk albo mucha zrobiła sobie gdzieś tam gniazdo:)
2. po włożeniu silnika, który na skrzynie wszedł bez problemu nacisnąłem sprzęgło i strzeliła stara rurka ciśnieniowa. założyłem nową. odpowietrzam , ale bez efektu. jak odpaliłem to nie ma sprzęgła bo biegu nie mogę wbić. Mam nadzieje że nie będę musiał wyjmować silnika kolejny raz. czy można to jakoś sprawdzić czy w środku wszystko się zeszło okej? Jak odpowietrzyć szybko i sprawnie sprzęgło?
3. świeci się ładowanie. gdy silnik chodził zdjąłem klemę plusową i natychmiast zgasł. chyba zadziałał elektrozawór. z tego widać że akumulator go utrzymuje a nie działanie alternatora.
Proszę o pomoc.



arwam

Post autor: arwam » pt maja 08, 2009 10:00

Jacek.buz,

spróbuj jeszcze pompę od swojego silnika załorzyć bo to mi wygląda na źle poskładaną pompę lub uszkodzoną pompę wstępnego ciśnienia.
zrób jeszcze foto pompy tak aby było widać ją od storny silnika czy jest z osobną regulacją wolnych obrotów czy nie.



Jacek.buz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn maja 04, 2009 20:38
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: Jacek.buz » pt maja 08, 2009 21:35

silnik który włożyłem ponoć chodził bez problemów w golfie ale po wyjęciu stał kilka lat w garażu. kolega zapewnia mnie że chodził bez zarzutów. może te problemy są przez to że stał kilka dobrych lat? Wymiana pompy w moim wykonaniu nie wchodzi raczej w rachubę bo chyba to wiąże się z rozrządem a tego jeszcze nie robiłem.
Jeśli chodzi o regulację wolnych obrotów to patrząc z góry na pompę od strony silnika widać jaką śrubkę ze sprężynką do regulacji. Posadowiona jest pionowo w dół silnika.



arwam

Post autor: arwam » pt maja 08, 2009 22:49

Jacek.buz, a nie są przypadkiem bardzo małe wolne obroty?



Jacek.buz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn maja 04, 2009 20:38
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: Jacek.buz » ndz maja 10, 2009 09:54

witam,
nie wiem czy obroty są odpowiednie, ale jeżeli można je zwiększyć to chyba tak. Wczoraj po włączeniu silnika spiąłem na krótko elekrozawór z akumulatorem tak aby silnik nie zgasł i zdjąłem klemę plusową aby nie rozładowywało akumulatora. Silnik dalej chodził na wolnych obrotach. Według mnie powinien chodzić bardzo długo bez problemów. jednak po jakimś czasie zgasł 2-3 min. z pewnością jest to problem z paliwem ponieważ aby odpalił ponownie musiałem zaciągnąć na powrocie paliwa do pompy i wtedy odpalił i chodził. W jednym momencie silnik jakby powoli powracał do swojego chodzenia. Po odpaleniu powrót koniec przewodu paliwowego z powrotu włożyłem do kanistra z ropą. silnik im dłużej tak chodził tym lepiej, gdy dodawałem gazu na pompie silnik coraz częściej reagował i zwiększał obroty. We wszystkich przewodach pojawiło się paliwo.
w pewnym momencie pomyślałem ze może odwrotnie podłączyłem zasilanie i powrót więc zamieniłem przewody paliwowe, ale po zamianie nie chciał odpalić.
Nie wiem ale chyba się poddam i jakiś prawdziwy mechanik będzie musiał się tym
zająć.



arwam

Post autor: arwam » ndz maja 10, 2009 19:57

Jacek.buz,

zobacz jeszcze czy przy[adkiem nie założyłeś śryby od przewodu z napisem "OUT" na pompie bo ona też może powodować takie cyrki



Jacek.buz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn maja 04, 2009 20:38
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: Jacek.buz » ndz maja 10, 2009 21:26

Nie za bardzo rozumiem to co napisałeś.
Na starej pompie od padniętego silnika mam śrubę z napisem OUT. jest ona przykręcona do pompy u góry a od niej za pomocą przelotki wychodzi powrót paliwa i druga rurka do wtryskiwacza. W pompie z aktualnie zamontowanym silnikiem śruba nie ma takiego napisu. Był podłączony wtryskiwać więc do drugiego wolnego króćca podłączyłem powrót.
jeśli mógłbyś opisz jaśniej swoją wskazówkę.
czy ta śruba z napisem OUT ma i gdzie ma być zamontowana.



arwam

Post autor: arwam » pn maja 11, 2009 08:25

Jacek.buz pisze:czy ta śruba z napisem OUT ma i gdzie ma być zamontowana.
jeśli pompa ma sprawnie funkcjonować to musi być założona na powrocie paliwa tak jak masz na starym silniku. jest ona odpowiedzialna za odpowiednie ciśnienie wewnętrzne w pompie bez którego nie działa przestawiacz kąta wtrysku



Jacek.buz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn maja 04, 2009 20:38
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: Jacek.buz » pn maja 11, 2009 21:27

Niestety... nic nie dała zamiana śrub OUT. Myślę że to jakaś większa afera i zmowa koncernu Audi-Vw przeciwko mnie bo od kilku dni moje auto Audi A6 1.9 TDI często wskakuje w tryb serwisowy. Chyba obu autom przyda się wycieczka do prawdziwego mechanika gdzie nie będą miały szans:) :grin:



arwam

Post autor: arwam » wt maja 12, 2009 07:48

Jacek.buz, szkoda że daleko ode mnie mnieszkasz bo z T3 to bym sie rozprawił.
Co do silników alektronicznie sterowanych to nie mam wprawy jeszcze ale myślę że u ciebie podczas przyspieszania zamula go i dopiero po zgaszeniu i ponownym odpaleniu moc odzyskuje ale przy pszyspieszaniu na wysokim biegu jak mu mocniej wciśniesz to znowu to samo?
jak tak to ja bym podejrzewał że masz albo padnięty N75 lub zapieczone kierownice w turbinie i powodują przeładowania

[ Dodano: 12 Maj 2009 07:49 ]
śruba z npisem OUT musi być oczywiście na górze pompy a na zasilającym przewodzi musi być nypel z dużymi otworami



Jacek.buz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn maja 04, 2009 20:38
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: Jacek.buz » wt maja 12, 2009 22:16

VW T3 1.6D DOKA nalazła dzisiaj swoje miejsce na warsztacie. Opór przed wjazdem na lawetę został przełamany przez wepchnięcie ciągnikiem:) i tak dotarła do celu.
Mogłem więc podnieść maskę i zajrzeć do Audi. Jazda nią stała się ostatnio okrutna więc czas naglił. Na krótkich odcinkach około 20 kilometrowych nawet 5 razy wchodziła na tryb serwisowy. także mój niepokój budził inny oddzwięk silnika, jak przy pękającej rurze wydechowej kiedy jest buczenie. Podniosłem maskę i zobaczyłem że taka krótka złączka gumowa między kolektorem a czymś tam jest pęknięta. Należy jej się wymiana i chyba będzie dobrze.
Dzięki jeszcze raz za wszelką pomoc i wskazówki.
Pozdrawiam
jacek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości