Wzrost temperatury przy 170km/h

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz maja 10, 2009 14:01

ale nikt tu nie mowi i pilowaniu na max obrotach przez caly czas :))
tylko jak przez chwile tyle pojedzie to sie nic nie ma prawa stać !



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » ndz maja 10, 2009 14:10

To_mas pisze:ale nikt tu nie mowi i pilowaniu na max obrotach przez caly czas :))
tylko jak przez chwile tyle pojedzie to sie nic nie ma prawa stać !
zagrzanie sprawnego auta do 3/4 skali nie trwa chwile :grin: mnie to zajęło odcinek od zjazdu na autostrade za łodzią do piotrkowa przy prędkości licznikowej 200 mając IC


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

vagin5

Post autor: vagin5 » ndz maja 10, 2009 14:40

Cinek pisze:
To_mas pisze:ale nikt tu nie mowi i pilowaniu na max obrotach przez caly czas :))
tylko jak przez chwile tyle pojedzie to sie nic nie ma prawa stać !
zagrzanie sprawnego auta do 3/4 skali nie trwa chwile :grin: mnie to zajęło odcinek od zjazdu na autostrade za łodzią do piotrkowa przy prędkości licznikowej 200 mając IC

koloryzujesz.


btw. silnik. Każdy ma swój moment i chwilę słabości, kazdy z producentów podaje prędkość obrotową i licznikową którą można utrzymywać non stop bezpiecznie dla silnika, zwyczajnie jest to nie więcej jak 3/4 skali obr. a piłowanie każdego silnika pod max to katowanie.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 10, 2009 16:16

Cinek pisze:to ja ci polecam polatać po autostradzie z wskazówką zaraz przed czerwonym polem, bo przecież wtedy jeszcze w silniku nie jest gorąco :bigok:
m.s pisze:ta i odrazu telefon do przyjaciela bo silnik sie skończy
A co Wy mi tu od razu z autostradą wyjeżdżacie?
Przecież kolega wojtek0231 wyraźnie napisał-kilka kilometrów i właśnie o to wszystko się rozeszło...



Awatar użytkownika
wojtek0231
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pt sty 23, 2009 12:49
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: wojtek0231 » ndz maja 10, 2009 23:12

Michaś_1977 pisze:A co Wy mi tu od razu z autostradą wyjeżdżacie?
Przecież kolega wojtek0231 wyraźnie napisał-kilka kilometrów i właśnie o to wszystko się rozeszło...
Dzięki za Wasze podpowiedzi. Myślę że można zamknąć temat bo zaczyna odbiegać od pytania, jeszcze ze dwie strony i będziemy dyskutować o drewnianych trybach w skrzyni biegów :grin:Nara



arwam

Post autor: arwam » pn maja 11, 2009 08:53

vagin5,

wiesz co ja bym Ci swojego auta ani nie pożyczył ani nawet nie sprzedał
bongo pisze:Dokładnie tak?
Kilka kilometrów można,na dłuższą metę to zarzynanie silnika...
dokładnie tak

Nie no,wiadomo,że jak ktoś jest o zdrowych zmysłach,to nie będzie non stop jechał ze wskazówką obrotka na czerwonym polu
To_mas pisze:tez tak myślę przecież on nawet w czerwone pole nie wszedł przy tej prędkości
kolegawojtek0231, o ile dobrze pamiętam to ma skrzynię 4T więc czerwone pole to prędkości około 200km/h
sam zdołałem opuścić wskazówkę prędkościomierza pionowo w dół i auto jakoś żyje ale jest w miarę spokojnie eksploatowane na codzień
Cinek pisze:jeżeli to JR czy SB co chłodnica jest duża. natomiast takie grzanie w takich warunkach to normalka. włóż intercooler i kilka stopni bedzie mniej. pozatym do takiej jazdy olej musi być odpowiedni, bo zwykły sie robi jak woda. ale najlepiej nie przesadzać z prędkościami
dokładnie do jazdy z takimi prędkościami powinien być zmontowany IC i to troszkę większy bo jazda bez niego z takimi prędkościami to zabójstwo dla głowicy

przy wysokich obrtach i ciśnieniu doładowania silnik pobiera powietrze o temp około 100°C
więc jest to normalne że się zagrzeje ale nie dziwić się potem że po roku czasu padnie głowica.

[ Dodano: 12 Maj 2009 23:11 ]
Cinek, w przypadku 1.6 i to jeszcze bez IC to jest chwila dosłownie przy całkowicie sprawnym układzie chłodzenia.
1.9 silnik się już znacznie wolniej nagrzewają
Ostatnio zmieniony pn maja 11, 2009 08:56 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr maja 13, 2009 19:39

jeszcze raz zrobicie balagan w tym temacie to pokoloryzuje wszystkim profile!!


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » śr maja 13, 2009 21:18

miałem podobnie tylko ze przy prędkościach rzędu 100km/h temp rosła pod 100st i winny był termostat, sprawdz dla spokoju chłodnice, przelew do zbiorniczka i korek.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » pt maja 15, 2009 01:20

1 termostat ... potem pompa.... bo może już nie wydalać.... aaa cos z kątem wtrysku kombinowane było ?? o wiele zawczesny powoduje znaczne nagrzewanie się.... sam się przekonałem o tym ;]
JABcok20 pisze:zalej plyn chlodniczy nie wode!!!
płyn chłodniczy wolniej odbiera ciepło niż czysta woda zdemineralizowana ....

być może to głupi przykład ale chłodzenie wodne kompa z wykorzystanie bloku miedzianego i czystej wody dawało mniejsze temp. niż użycie rozcieńczonych bądź czystych glikoli :P a płyn chłodniczy to chyba pochodna glikolu ?? chyba ze się mylę


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pt maja 15, 2009 06:44

Nie mylisz się, woda ma większą pojemność cieplną niż płyn chłodniczy. /Gorzej jak nie zlejesz jej na pierwszy przymrozek, to będzie po silniku.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

arwam

Post autor: arwam » pt maja 15, 2009 16:10

być może to głupi przykład ale chłodzenie wodne kompa z wykorzystanie bloku miedzianego i czystej wody dawało mniejsze temp. niż użycie rozcieńczonych bądź czystych glikoli a płyn chłodniczy to chyba pochodna glikolu ?? chyba ze się mylę
ale w silniku jak kiedyś musiałem na dojazd do domu zalac wody to przy spokojnej jeździe się prawie silnika gotował a po wymianie węza i ponownym napełnieniu układu płynem chłodniczym już nawet przy pałowaniu 180-200km/h nic się nie działo



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pt maja 15, 2009 17:57

Bo pojemność cieplna to nie wszystko, liczy się temperatura wrzenia.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

vagin6

Post autor: vagin6 » sob maja 16, 2009 01:08

BENITO pisze:Bo pojemność cieplna to nie wszystko, liczy się temperatura wrzenia.
któa jest zależna od ciśnienia panującego w układzie, im wyższe tym wyższa temp wrzenia. btw. płyn chlodniczy ma również właściwści smarne hehe, a czasami nawet i antykorozyjne (genetik od producenta) tak jak antiffreze sf ufk castrola



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » sob maja 16, 2009 01:20

vagin6 pisze:płyn chlodniczy ma również właściwści smarne
jak najbardziej :bigok:
vagin6, nie wiem czemu cie tu nie lubią,pewnie masz za bardzo inne poglądy...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości