Duży Problem TDI , Silnik nie chce palić - Pomocy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- kkaarrrooll
- Mały gagatek
- Posty: 105
- Rejestracja: pt paź 03, 2008 13:05
- Lokalizacja: NEL
- Kontakt:
Duży Problem TDI , Silnik nie chce palić - Pomocy
Witam
Pojawiał się nie mały problem z moim TDI nie wiem czy temat był już opisywany ale szukałem i nic nie znalazłem
otóż jest taki problem tydzień temu po powrocie z trasy ok 1500 Km , silnik zaczął dziwnie się zachowywać, po dodaniu gazu na postoju jak obroty przekroczą 3 tyś silnik dostaje s drgawek i potem nie można go praktycznie odpalić , dodam też iż w owym czasie do regeneracji miała iść turbina ( zapieczone kierownice ) i teraz jest jeszcze taki dziwny objaw z tą turbiną ze po ok 1,8 tyś obrotach dość głośno słychać świst , a juz przy 2,5 tyś obr odłącza turbinę , ale najgorsze zaczęło się dziać kilka dni temu , gdy ruszałem i silnik uzyskał nieco ponad 2 tyś obr , potrafił zgasnąć i bardzo ciężko było go odpalić ( nie zawsze , ale parę razy się zdarzyło) I dziś jadę do pracy , przekroczyłem nieco ponad 2 tyś obr , silnik podczas jazdy zgasł i nie dałem rady go już odpalić , filtry wszystkie wymienione ( powietrza , oleju i paliwa , olej zmieniany kilka dni temu . Co to może być dziś bym chciał jechać do mechanika jak by mi się udało go odpalić , ale wcześniej chciałbym wiedzieć co to może być
Proszę o pomoc osoby które albo miały już taki problem ,albo znają się na tym
Pojawiał się nie mały problem z moim TDI nie wiem czy temat był już opisywany ale szukałem i nic nie znalazłem
otóż jest taki problem tydzień temu po powrocie z trasy ok 1500 Km , silnik zaczął dziwnie się zachowywać, po dodaniu gazu na postoju jak obroty przekroczą 3 tyś silnik dostaje s drgawek i potem nie można go praktycznie odpalić , dodam też iż w owym czasie do regeneracji miała iść turbina ( zapieczone kierownice ) i teraz jest jeszcze taki dziwny objaw z tą turbiną ze po ok 1,8 tyś obrotach dość głośno słychać świst , a juz przy 2,5 tyś obr odłącza turbinę , ale najgorsze zaczęło się dziać kilka dni temu , gdy ruszałem i silnik uzyskał nieco ponad 2 tyś obr , potrafił zgasnąć i bardzo ciężko było go odpalić ( nie zawsze , ale parę razy się zdarzyło) I dziś jadę do pracy , przekroczyłem nieco ponad 2 tyś obr , silnik podczas jazdy zgasł i nie dałem rady go już odpalić , filtry wszystkie wymienione ( powietrza , oleju i paliwa , olej zmieniany kilka dni temu . Co to może być dziś bym chciał jechać do mechanika jak by mi się udało go odpalić , ale wcześniej chciałbym wiedzieć co to może być
Proszę o pomoc osoby które albo miały już taki problem ,albo znają się na tym
[img]http://img142.imageshack.us/img142/4662/new1wj9vr2.gif[/img][img]http://img4.imageshack.us/img4/5159/3971792064889a94cc8567.gif[/img]
jesli zapieczone kierownice hm.
sprawdz czy grucha chodzi w calym zakresie jak gasisz powinna po chwili opasc. jesli odpalisz powinna podejsc do gory.
jesli zostaje u gory odlaczy ci turbine bo bedzie zbyt wysokie cisnienie w dolocie.
sprawdz czy grucha chodzi w calym zakresie jak gasisz powinna po chwili opasc. jesli odpalisz powinna podejsc do gory.
jesli zostaje u gory odlaczy ci turbine bo bedzie zbyt wysokie cisnienie w dolocie.
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
ja bym sprawdzil turbine. czy wirnik caly od strony filtra.
silnik dostawal duze cisnienie na niskich obrotach...
rozumiem nie odpala?
[ Dodano: Pon Maj 18, 2009 13:11 ]
i jak kolega pisal wyzej rozrzad.
bo jak raz pali normalnie a raz nie to moze klin na wale.
[ Dodano: Pon Maj 18, 2009 13:13 ]
jesli geometria byla do czyszczenia lepiej bylo ja odlaczyc.
silnik dostawal duze cisnienie na niskich obrotach...
rozumiem nie odpala?
[ Dodano: Pon Maj 18, 2009 13:11 ]
i jak kolega pisal wyzej rozrzad.
bo jak raz pali normalnie a raz nie to moze klin na wale.
[ Dodano: Pon Maj 18, 2009 13:13 ]
jesli geometria byla do czyszczenia lepiej bylo ja odlaczyc.
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
zwróć uwagę, czy po zgaśnięciu auta i przy próbie jego uruchomienia, zapala się i gaśnie po przekręceniu kluczyka kontrolka świec żarowych - jeśli nawet nie mignie to silnika nie odpalisz, winę ponosi wtedy przekaźnik 109 umieszczony pomiędzy innymi przekaźnikami pod deską rozdzielczą, przekaźnik wyjąc, zdjąć z niego obudowę i lutownicą poprawić luty na jego płytce drukowanej, po tym zabiegu przekaźnik będzie jak nowy.
- kkaarrrooll
- Mały gagatek
- Posty: 105
- Rejestracja: pt paź 03, 2008 13:05
- Lokalizacja: NEL
- Kontakt:
Teraz niedawno próbowałem odpalić , cudem odpalił , dzwoniłem do mechanika powiedział ze to turbina , takie coś robi , dziś jak się uda do niego dojechać to mu go zostawię nich robi , a co do rozrządu i kąta wtrysku to kilka miesięcy temu kont był ustawiony rozrząd poczęci tez robiony , tylko nie wymieniana pompa wody , i mechanik sugerował wymianę ,
Dodam iż samochód pali bardzo mało bo w trasie ok 4,5 litra ,
Przy okazji jak będę już u mechanika powiem żeby zrobił logi dynamiczne to wrzucę na forum , może coś więcej będzie wiadomo
Dodam iż samochód pali bardzo mało bo w trasie ok 4,5 litra ,
Przy okazji jak będę już u mechanika powiem żeby zrobił logi dynamiczne to wrzucę na forum , może coś więcej będzie wiadomo
[img]http://img142.imageshack.us/img142/4662/new1wj9vr2.gif[/img][img]http://img4.imageshack.us/img4/5159/3971792064889a94cc8567.gif[/img]
- kkaarrrooll
- Mały gagatek
- Posty: 105
- Rejestracja: pt paź 03, 2008 13:05
- Lokalizacja: NEL
- Kontakt:
poszedłem teraz zapalić silnik zapalił , pochodził chwilę , za chwilę obroty zaczęły falować i silnik zgasł
teraz brak możliwości uruchomienia :/
jak przekręcam zapłon to kontrolna od świec się na chwilę zapali
teraz brak możliwości uruchomienia :/
jak przekręcam zapłon to kontrolna od świec się na chwilę zapali
[img]http://img142.imageshack.us/img142/4662/new1wj9vr2.gif[/img][img]http://img4.imageshack.us/img4/5159/3971792064889a94cc8567.gif[/img]
- kkaarrrooll
- Mały gagatek
- Posty: 105
- Rejestracja: pt paź 03, 2008 13:05
- Lokalizacja: NEL
- Kontakt:
skoro kontrolka świec się zapala i gaśnie przy każdej próbie uruchomienia silnika to znaczy, że mogą być błędy nastawnika na pompie wtryskowej, zasilania elektrozaworu N109 na pompie wtryskowej, przerwy na kablu lub wtyczce do czujnika obrotów wału G28 itp. itd.
możesz sprawdzić czy nadal będzie gasł jak podłączysz kawałkiem kabla elektrozawór N109 z plusem akumulatora (tylko ostrożnie aby przy podpinaniu na "krótko" nie dotknąć kablem do korpusu pompy wtryskowej, najlepiej podepnij najpierw kabel do N109 a dopiero potem do + na akumulatorze,
jeśli mimo tego zabiegu silnik będzie gasł to pozostaje Ci tylko hol lub laweta ale najlepiej jakby jakiś kolega forumowy z Twojej okolicy podjechał do Ciebie z Vagiem i odczytał błędy - zobacz forumowiczów z Twojej grupy regionalnej i zapytaj ich na PW.
[ Dodano: 18 Maj 2009 14:07 ]
po wcześniejszych odpaleniach silnika sygnalizowała Ci kontrolka świec żarowych (miganiem) zapisanie jakiegoś błędu przez sterownik silnika ?
możesz sprawdzić czy nadal będzie gasł jak podłączysz kawałkiem kabla elektrozawór N109 z plusem akumulatora (tylko ostrożnie aby przy podpinaniu na "krótko" nie dotknąć kablem do korpusu pompy wtryskowej, najlepiej podepnij najpierw kabel do N109 a dopiero potem do + na akumulatorze,
jeśli mimo tego zabiegu silnik będzie gasł to pozostaje Ci tylko hol lub laweta ale najlepiej jakby jakiś kolega forumowy z Twojej okolicy podjechał do Ciebie z Vagiem i odczytał błędy - zobacz forumowiczów z Twojej grupy regionalnej i zapytaj ich na PW.
[ Dodano: 18 Maj 2009 14:07 ]
po wcześniejszych odpaleniach silnika sygnalizowała Ci kontrolka świec żarowych (miganiem) zapisanie jakiegoś błędu przez sterownik silnika ?
Ostatnio zmieniony pn maja 18, 2009 14:07 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
- kkaarrrooll
- Mały gagatek
- Posty: 105
- Rejestracja: pt paź 03, 2008 13:05
- Lokalizacja: NEL
- Kontakt:
w sobotę w sumie też tak było ze
a jechac to fakt ze jest ryzyko , ale też np w sobotę też tak ciężko palił i potem jakiś czas było ok nawet była robiona trasa ok 200 km i wydawało mi się ze wszystko jest ok , rano odpaliłem bez problemów podjechałem do sklepu zgasiłem ,potem odpaliłem jadę do pracy i w czasie jazdy zgasł , dobrze ze było już blisko to ja luzie dojechałem na parking
spróbuje odpalić i dojechać jak stanie to będzie trzeba lawetę brać
[ Dodano: 18 Maj 2009 14:17 ]
za małe miasto i niestety tych co znam nie mają vagaTo_mas pisze:mozesz ryzykować ze sie zatrzymiesz na środku skrzyżowania albo jak masz kogoś to niech lepiej na linke Cie weźmie
ale do tego speca od turbin to bym nie jechał
a jechac to fakt ze jest ryzyko , ale też np w sobotę też tak ciężko palił i potem jakiś czas było ok nawet była robiona trasa ok 200 km i wydawało mi się ze wszystko jest ok , rano odpaliłem bez problemów podjechałem do sklepu zgasiłem ,potem odpaliłem jadę do pracy i w czasie jazdy zgasł , dobrze ze było już blisko to ja luzie dojechałem na parking
za mało wiedzy technicznej mam żeby robić taki manewr z tym przekaźnikiem :/Sztomel pisze:skoro kontrolka świec się zapala i gaśnie przy każdej próbie uruchomienia silnika to znaczy, że mogą być błędy nastawnika na pompie wtryskowej, zasilania elektrozaworu N109 na pompie wtryskowej, przerwy na kablu lub wtyczce do czujnika obrotów wału G28 itp. itd.
możesz sprawdzić czy nadal będzie gasł jak podłączysz kawałkiem kabla elektrozawór N109 z plusem akumulatora (tylko ostrożnie aby przy podpinaniu na "krótko" nie dotknąć kablem do korpusu pompy wtryskowej, najlepiej podepnij najpierw kabel do N109 a dopiero potem do + na akumulatorze,
jeśli mimo tego zabiegu silnik będzie gasł to pozostaje Ci tylko hol lub laweta ale najlepiej jakby jakiś kolega forumowy z Twojej okolicy podjechał do Ciebie z Vagiem i odczytał błędy - zobacz forumowiczów z Twojej grupy regionalnej i zapytaj ich na PW.
spróbuje odpalić i dojechać jak stanie to będzie trzeba lawetę brać
[ Dodano: 18 Maj 2009 14:17 ]
O to chodzi ze wszystko było okSztomel pisze:po wcześniejszych odpaleniach silnika sygnalizowała Ci kontrolka świec żarowych (miganiem) zapisanie jakiegoś błędu przez sterownik silnika ?
[img]http://img142.imageshack.us/img142/4662/new1wj9vr2.gif[/img][img]http://img4.imageshack.us/img4/5159/3971792064889a94cc8567.gif[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości