MK2 16VT (by Apsik) 2.1l 16v Turbo AWD MK2 Golf

Moderator: G0 Karcio

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

MK2 16VT (by Apsik) 2.1l 16v Turbo AWD MK2 Golf

Post autor: Apsik » pn maja 25, 2009 20:48

Długo już nie pisałem o tym co się dzieje w garażu ... w sumie nawet nie ma o czym pisać.

Auto wygląda mniej więcej tak:
Obrazek

Po prostu powoli kolekcjonuję części...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Do końca jeszcze daleko, chociaż brakuje paru części turbo, wałki i szpera.

Nie będę się rozpisywał o tym z czego zostanie zbudowany ten silnik - poniżej mała specyfikacja.
90% gratów pochodzi z USA. Silnik jest budowany tak jak lubią to robić za wielką wodą, a modyfikacje podwozia podpatrzone są z wyścigów Berg Cup.
W budowie silnika (od strony merytorycznej) pomaga: BoostFactory.
Rozwiązania w komorze silnika: Koraszewski Auto Sport.

- blok: VW R4 2.0 8v ABA,
- tłoki: Wiseco 9:1 83mm (ale chyba przysłali 83,5mm),
- korbowody: Brute,
- śruby i szpilki: ARP,
- głowica: VW R4 2.0 16v 9A,
- turbina: Precission GT35R,
- kolektor wydechowy z nierdzewki zrobiony w USA,
- Audi S2 wastegate,
- kolektor dolotowy według pomysłu BoostFactory z przepustnica z VR6 (p&p),
- głowica p&p by Borys (tak wiem - muszą ją wysłac do Ciebie),
- wtryski Venom 850cc,
- wałki rozrządu SCHRICK 268/268,
- tytanowe sprężynki,
- świece BOSCH lub Denso,
- komputer SDS FM4 (Kanada) z modułem PLX'a pod WB O2,
- chłodnica oleju Racimex,
- chłodnica płynu z Sharana VR6,
- duży FMIC,
- blow-off APS,
- aluminiowa miska olejowa SCHRICK,
- alternator jak w ABFie,
- pompa paliwa Walbro GSS340,
- regulator ciśnienia paliwa Paxton.

Napęd narazie syncro, zbiornik customowy w miejscu koła zapasowego.
Nowe mocowania silnika i napędu odporne na zrywanie (moc) opracowane dzięki radom pana Koraszewskiego.
Komputer sterujący silnikiem SDS (adjust on the fly) + sterowanie pompy paliwa i shift-light + moduł PLX pod wideband

Nie pytajcie ile mocy z tego będzie i kiedy skończę robić auto. Ze względu na kurs dolara - potrwa to jeszcze pewnei z rok.
Na pytanie dlaczego bedzie napęd syncro, odpowiadam: od czegoś trzeba zacząć.


PS. Mam parę gratów na sprzedaż, np. skrzynia 02A CBA, silnik 2.0 G60 czy hydraulikę sprzęgła
Ostatnio zmieniony sob wrz 18, 2010 07:52 przez Apsik, łącznie zmieniany 1 raz.


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
palel36
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 541
Rejestracja: sob wrz 27, 2008 14:29
Lokalizacja: Nałęczów vaglublin.pl
Kontakt:

Post autor: palel36 » pn maja 25, 2009 21:00

daj jakieś zdjęcia Budy



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » pn maja 25, 2009 21:08

Nic sie nie zmieni
Obrazek


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » pn maja 25, 2009 21:21

To już wiemy kto ostatnio trafił 6 w dużego lotka :helm:


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

Post autor: golfiarz1 » pn maja 25, 2009 22:06

Ładne graty zbierasz troche zezby bedzie z syncro ale to juz przetarty szlak da sie bez problemu
G60 niestarczalo z moca i trakcja juz ?


mk2 16vt 325KM 353 NM
1/4 mili best et 12.7

Awatar użytkownika
fasola mk2
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2626
Rejestracja: czw paź 16, 2008 16:01
Lokalizacja: Strzegom/Kostrza
Kontakt:

Post autor: fasola mk2 » pn maja 25, 2009 22:18

Nieźle się zajmujesz silniczkiem ale wiadomo serducho ważne ;) Buda też super :) Pozdrawiam "FASOLA"


Jedyny słuszny samochód=vw, jedyny słuszny vw=golf, jedyny słuszny golf = MK2---->

http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=194354&postdays=0&postorder=asc&start=0

[img]http://images44.fotosik.pl/129/d1f935dcf5e28fd0.gif[/img]

Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » wt maja 26, 2009 20:42

Bardzo ciekawy projekt się szukuje będę uważnie obserwował :bajer:


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
MICHAł 1981
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 366
Rejestracja: wt mar 31, 2009 22:56
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: MICHAł 1981 » śr maja 27, 2009 10:10

ładnego małego POTWORA montujesz żeby ci tylko starczyło pod maską miejsca... :bigok:


[img]http://images47.fotosik.pl/242/3912a20b0092cea2.jpg[/img]MóJ GOLFIK WOLFSBURG EDITION http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=229990

Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3415
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » czw maja 28, 2009 12:03

No Prezes w końcu pokazałeś co tam kleisz :)

Działaj działaj bo tym to już bym się przewiózł :D


Obrazek

lipass
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8522
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:59
Lokalizacja: WK
Kontakt:

Post autor: lipass » czw maja 28, 2009 12:42

grubo będzie :bigok: jaka planowana moc na początek? rozumiem że auto całkowicie streetowe pozostanie? :chytry:



Awatar użytkownika
zerohour
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: śr cze 27, 2007 15:02
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: zerohour » czw maja 28, 2009 14:04

nie dość , że golfik piękny to jeszcze będzie potwornie mocny :-)


VW - marka sama w sobie
Obecnie bez VAGa ale wracam do tematu nie bawem :)

slonek69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: pn mar 27, 2006 18:14
Lokalizacja: WWL

Post autor: slonek69 » czw maja 28, 2009 15:30

Dwa pytania.
Dlaczego blok ABA a nie np. 2E czy inny tall block.
Dlaczego jakiś kanadyjski komputer, a nie MS czy Vems.

Dobra wiadomość dolar potanieje jak wejdziemy w 2010 do przedsionka Euro.



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » czw maja 28, 2009 21:54

lipass pisze:No Prezes w końcu pokazałeś co tam kleisz :)
Działaj działaj bo tym to już bym się przewiózł :D
Kiedyś trzeba było, ale do końca brakuje 15000zł
lipass pisze:grubo będzie :bigok: jaka planowana moc na początek? rozumiem że auto całkowicie streetowe pozostanie? :chytry:
Planowanej mocy nie zdradzę, bo nie chcę zbędnych spekulacji w temacie - już i tak za wiele zbędnych komentarzy słyszałem. Auto będzie wyglądało jak wygląda, a jeździło trochę lepiej niż dotychczas. Jedyne co może się rzucać w oczy, to wyświetlacz SDS'a na desce i zbiornik paliwa w bagażniku.
slonek69 pisze:Dwa pytania.
Dlaczego blok ABA a nie np. 2E czy inny tall block.
Dlaczego jakiś kanadyjski komputer, a nie MS czy Vems.
Dobra wiadomość dolar potanieje jak wejdziemy w 2010 do przedsionka Euro.
Dwie odpowiedzi:
Ad.1. ABA jest to blok typu middle stroke (skok tłoka 92,8mm, średnica OEM 82,5mm) w wersji <95 czyli ODB1 produkowany w Niemczech z kutym wałem i natryskiem na denko tłoka, ponadto pasują kanały - do konwersji na 16VT w sam raz bez stosowania jakiś podwójnych uszczelek, podkładek miedzianych - tylko rozwiert na 83,5mm + kute tłoki Wiseco
Ponadto przy budowie jednostki konsultuję się z BoostFactory z USA i GTO (już dawno obgadaliśmy tn temat)
Ad.2. SDS ma to do siebie, że (jak to powiedział GTO) jak go dobrze wystroisz to dobrze pojedzie. To GTO mi pokazał SDS, a ja z nimi gadałem kilka miesięcy na temat ich rozwiązań i i MS'a i Vems'a można dobrze wystroić, ale ja chcę zrobić silnik jak robią to za wielką wodą, więc i komputer stamtąd pochodzi (np. 034 Motorsport EFI jest dla mnie za drogi) Kanadyjczycy ponadto w ramach promocji w PL zaproponowali mi bardzo dobrą cenę i pełny support. Rozwiązanie SDS'a pozwala mi uzbroić goły silnik w kompletny system bez stosowania OEM'owych części.

Popatrz na ten projekt jak na coś robione w stanach - nie chcę korzystać z rodzimych rozwiązań bo wszyscy tak robią. Chcę pójść trochę inną drogą.
Przyznam, że wiele pomysłów pochodzi od GTO - sa to dobre pomysły, ale czasami kosztowne.
Mam oczywiście nadzieję na takie same wyniki jak konstrukcje z USA :helm: i nieważne jest czy auto bedzie gotowe w 2010 roku czy w 2011
Ostatnio zmieniony czw maja 28, 2009 22:00 przez Apsik, łącznie zmieniany 1 raz.


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

Post autor: golfiarz1 » czw maja 28, 2009 22:38

wlasnie zrobic raz a dobrze i byc z tego zadowolonym inaczej niz wszyscy a jak sie mowi dobre projekty powstaja latami


mk2 16vt 325KM 353 NM
1/4 mili best et 12.7

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze auta - Projekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości