Wymiana turbo w AFN - Jak ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Passat944
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt maja 19, 2009 17:03
Lokalizacja: Głogów

Wymiana turbo w AFN - Jak ?

Post autor: Passat944 » czw maja 28, 2009 10:09

Witam :pub:
Na dniach szykuje mi się wymiana na większe turbo w moim AFN. Nigdy tego nie robiłem więc może koledzy udzielicie kilka wskazówek jak się do tego zabrać. Trzeba będzie rozkręcać również kolektor wydechowy czy wystarczy rozłączyć turbo za kolektorem ? Proszę o kilka wskazówek dotyczących ww. wymiany, na co zwrócić uwagę żeby nie utrudniać sobie roboty.

Z góry dzięki :pub:

Auto to Passat B4 AFN - to samo co MK3 pod maską.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw maja 28, 2009 10:42

wystarczy odkręcić turbo od kolektora
Auto to Passat B4 AFN - to samo co MK3 pod maską.
ale silnik wzdłuć i dostęp do turbo masz kolego 10 razy lepszy niz w golfie

IMO w pasacie to 2 godzinki roboty

kup sobie nowe nakrętki do mocowania turbo do kolektora i downpipe - to jakies grosze kosztuje a potrafią się zmasakrować przy odkręcaniu



Awatar użytkownika
Passat944
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt maja 19, 2009 17:03
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Passat944 » czw maja 28, 2009 10:45

cowboy, To jest B4 przejściówka i silnik mam poprzecznie dlatego celowo napisałem, że to samo co w MK3 :) Te nakrętki o których wspomniałeś to chyba M8 są nie ? Jakieś nowe uszczelki nie będą potrzebne ?

A jeszcze najważniejsze czy do nowego turbo wystarczy wstrzyknąć trochę oleju tam gdzie jest rurka od oleju ? Czy jeszcze jakieś specjalne zabiegi się stosuje?

No i jak wygląda sprawa docierania turbiny - jest fabrycznie nowa.
Ostatnio zmieniony czw maja 28, 2009 10:49 przez Passat944, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw maja 28, 2009 11:19

Passat944 pisze:To jest B4 przejściówka i silnik mam poprzecznie
a rzeczywiście w B4 tez występował AFN

najlepiej mieć kanał bo od dołu odkreca się podporę turbo i spływ oleju
Passat944 pisze:Te nakrętki o których wspomniałeś to chyba M8 są nie ?
tak M8
Passat944 pisze:Jakieś nowe uszczelki nie będą potrzebne ?
pomiędzy kolektorem a turbo nie ma uszczelki, możesz kupić nową pomiędzy turbo a downpipe
Passat944 pisze:A jeszcze najważniejsze czy do nowego turbo wystarczy wstrzyknąć trochę oleju tam gdzie jest rurka od oleju
ja tak robiłem że kilka strzykawek tam wciskałem
Passat944 pisze:jak wygląda sprawa docierania turbiny - jest fabrycznie nowa
nie ma czegoś takiego jak docieranie turbiny ale pierwsze kilkaset km możesz nie butowac :)



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » czw maja 28, 2009 11:32

Passat944, Dla wygody i komfortu całej operacji, polecam zdjąć kolektor ssący. Zaopatrz się w dobre klucze. Na wydechu 13, do kolektora ssącego imbus 6. Przy okazji przeczyść, kolektor ssący. Załóż nowe uszczelki pod kolektor wydechowy, ssący, pod flansze oraz pod spływ oleju. Jedni napełniają olejem, inni kręcą rozrusznikiem tak aby nie odpalił, wówczas turbo zostanie napełnione olejem.

Tu masz link:

http://www.motoarena.pl/index.php?subac ... m=&ucat=2&


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

Awatar użytkownika
Passat944
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt maja 19, 2009 17:03
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Passat944 » czw maja 28, 2009 11:50

Dzięki Panowie za cenne rady.
Ceglarz pisze:pod spływ oleju.
Możesz napisać jak to wygląda ? Bo nigdzie nie mogę znaleźć...



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » czw maja 28, 2009 12:44

Passat944, Kosztuje grosze, jest wykonana z papieru, nr etkowy 028 145 757


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 29 gości