Wymiana gruchy,siłownika turbo vnt 15 AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Wymiana gruchy,siłownika turbo vnt 15 AFN

Post autor: jaaano » pt cze 12, 2009 15:38

Chciałbym dowiedziec się czy mozna wymienić gruche w turbo VNT15 bez specjalnych regulacji tzn pomiary ciśnienia na vagu,regulacja ogranicznika na turbinie itp.Chodzi oto że jak czyściłem turbine przymierzyłem sobie długosć sztangi nowej gruchy i starej mierzac od podstawy gruchy nowa była krótsza.Obydwie sztangi nieruszane oryginalnie naniesione znaki farbą,nowa sztanga garretta nie chiny!Musze ją wymienić bo faluje mi ciśnienie-stwierdzono na hamowni i jest to fakt bezdyskusyjny.pozatym nowa grucha jest wieksza średnicowo ponieważ w starszych AFNach ta mała sprawiała kłopoty,no to doradzajcie



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pt cze 12, 2009 16:22

Średnicowo nowa jest większa,ale wysokość ma taką samą.Sprawdź ile wchodzi sztanga w tej starej i nowej.
Jeżeli tyle samo,to trzeba będzie nową ustawić tak samo,jak ustawiona jest stara,bo inaczej będzie problem z doładowaniem.
Albo lag,albo przedładowania.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Post autor: jaaano » pt cze 12, 2009 17:08

OK, ale czy nie będzie różnic w działaniu? bo jeśli patrzac pod kątem czysto fizycznym to jeśli podciśnienie które podciaga sztange przez gruche ma jakieś ustalone wartości w zależności od podciśnienia w kolektorze bo chyba z tamtąd bierze,to jeśli działa na małą powierzchnie membrany w małej gruszce to czy będzie działała tak samo na większą powierzchnie membrany w dużej gruszce?Troche może przeteorytyzowałem ale chce uniknąć całej zabawy z vagowaniem,logami i kręceniem co chwila sztangą jeśli sie tylko da



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pt cze 12, 2009 17:47

I tak będziesz musiał zalogować wartości doładowania żeby sprawdzić,czy wszystko działa ok.Sama wielkość gruszki nie powinna wpływać niekorzystnie na prace geometrii.
Wszystkim steruje N 75 i to on odpowiada za właściwa pracę gruchy.
Najważniejsze jest prawidłowe ustawienie sztangi.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Post autor: jaaano » pt cze 12, 2009 21:56

Czyli wykręcić sztange nową na długość starej i montować a potem sprawdzic na vagu jak reaguje zapodając ciśnienie? Tak po cichu myślałem że mi sie uda nie kręcić sztangą po wymianie gruchy. :panna:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości