problem z G71 zwarcie plusa do masy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

adasko132
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw sty 08, 2009 22:07
Lokalizacja: warszawa

problem z G71 zwarcie plusa do masy

Post autor: adasko132 » wt mar 10, 2009 23:42

auto nie jeździ tak jak kiedyś błędu nie da się wykasować a przy okazji wskakuje coś z zaciskiem alternatora

[ Dodano: 10 Mar 2009 22:45 ]
może ktoś pomóc !!!
Ostatnio zmieniony śr mar 11, 2009 01:14 przez adasko132, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
ringel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 19:58
Lokalizacja: Munchen

Post autor: ringel » śr mar 11, 2009 00:48

adasko132 pisze:auto nie jeździ tak jak kiedyś błędu nie da się wykasować a przy okazji wskakuje coś z zaciskiem alternatora
Trzeba poszukac zwarcia na płytce ECU albo sam czujnik uszkodzony i robi zwarcie.
Czujnik nie mierzy ciśnienia powietrza dostarcznego przez turbo, więc ECU odcina dawke paliwa i przechodzi w tryb awaryjny. Trzeba dostać się do ECU.

A jeżeli chodzi o błąd z alternatora to pewnie jest to błąd "Sygnał ładowania generatora terminala DF" - klasyczny błąd po wymianie regulatora w alternatorze. Ostatnio kupiłem regulator Magneti Marelli i nie było jednego połączenia na nim dla syg DF. Sprzedawca powiedział że jest to zbędne. Tymczasem ECU wywala ten błąd. Niczemu to nie przeszkadza poza tym że wywala błąd!



ilio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lis 13, 2006 01:30
Lokalizacja: Bytom

Post autor: ilio » śr mar 11, 2009 08:14

ringel pisze:
adasko132 pisze:auto nie jeździ tak jak kiedyś błędu nie da się wykasować a przy okazji wskakuje coś z zaciskiem alternatora
Trzeba poszukac zwarcia na płytce ECU albo sam czujnik uszkodzony i robi zwarcie.
Czujnik nie mierzy ciśnienia powietrza dostarcznego przez turbo, więc ECU odcina dawke paliwa i przechodzi w tryb awaryjny. Trzeba dostać się do ECU.

A jeżeli chodzi o błąd z alternatora to pewnie jest to błąd "Sygnał ładowania generatora terminala DF" - klasyczny błąd po wymianie regulatora w alternatorze. Ostatnio kupiłem regulator Magneti Marelli i nie było jednego połączenia na nim dla syg DF. Sprzedawca powiedział że jest to zbędne. Tymczasem ECU wywala ten błąd. Niczemu to nie przeszkadza poza tym że wywala błąd!
bład 01117 przeszkadza w tym ze niedziała dogrzewanie silnika



adasko132
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw sty 08, 2009 22:07
Lokalizacja: warszawa

Post autor: adasko132 » śr mar 11, 2009 20:20

koledzy a g71 idzie jakoś sprawdzić bądź to naprawić

[ Dodano: 11 Mar 2009 20:21 ]
no to jak koledzy podpowie ktoś co z tym fantem zrobić



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » śr mar 11, 2009 23:46

adasko132 pisze:koledzy a g71 idzie jakoś sprawdzić bądź to naprawić

[ Dodano: 11 Mar 2009 20:21 ]
no to jak koledzy podpowie ktoś co z tym fantem zrobić
masz dwa posty wyżej,jak czujesz się na siłach to rozbieraj sterownik silnika,a jak nie to do specjalisty.



adasko132
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw sty 08, 2009 22:07
Lokalizacja: warszawa

Post autor: adasko132 » śr mar 11, 2009 23:50

ten cały czujnik ma trzy nóżki a może ktoś wie jakie powinny być tam parametry



Awatar użytkownika
ringel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 19:58
Lokalizacja: Munchen

Post autor: ringel » czw mar 12, 2009 01:05

adasko132 pisze:ten cały czujnik ma trzy nóżki a może ktoś wie jakie powinny być tam parametry
Niestety dalej jest mi ciężko pomóc. Ewentualnie zobacz jakie oznaczenie ma ten czujnik i wpisz w googlach, może znajdziesz charakterystyczne paramtery w funkcji ciśnienia.
A jak nic nie będzie to przychodzi mi na myśl jeszcze żeby dodać szeregowo jakiś opornik w kOhm(ale to tak doświadczalnie-na własne ryzyko,ale myśle że wartości duże nic nie uszkodzą), symulując dobry czujnik. Lepiej by było podmienić dobry czujnik. No jak nie on to na płytce ECU trzeba szukać zwarcia. Jak boisz się elektroniki to zleć to fachowcowi.
A tak z ciekawości jakie masz wartości oporu na nóżkach czujnika???Bo jak jest bardzo mały opór pomiędzy którąś nożką to masz problem wyjaśniony.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » czw mar 12, 2009 01:32

zwarcie do masy może oznaczac brak zasilania,czyli uszkodzone ECU,a sam czujnik może byc sprawny,ale sprawdzic czujnik nie zaszkodzi.

[ Dodano: 12 Mar 2009 00:34 ]
pomierz i podaj wartości,to się coś zaradzi ,mam możliwośc porównania w sprawnym .



adasko132
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw sty 08, 2009 22:07
Lokalizacja: warszawa

Post autor: adasko132 » czw mar 12, 2009 08:36

kolego ale ten czujnik to muszę najpierw wylutować z ze sterownika bo inaczej to pokaże mi chyba parametry oporników znajdujących się chyba na ścieżkach

[ Dodano: 12 Mar 2009 07:41 ]
a i jeszcze zauważyłem jedno rzecz że podczas zgaszonego silnika ale na przekręconym kluczyku n75 cały czas pracuje to znaczy dzieje się coś takiego że włącza się i wyłącza czyli słychać to tak jak by pracował przerywacz od kierunkowskazów czy to może normalne



wtct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn gru 05, 2005 20:00
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: wtct » sob cze 13, 2009 21:33

Witam,

Ja również mam problem z czujnikiem G71 w AFN - błąd:
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-00 - Short to B+

Czy na pewno ten czujnik jest na stałe wluowany w ECU?
Nie można go np. zamienić 4 pinowym czujnikiem temp. powietrza doładowania? Z tego co słyszałem to niektóre AFN miały taki czujnik. Prawdopodobnie stosowany w nowszych wersjach.

Pozdrawiam
Wojciech



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » sob cze 13, 2009 23:08

Ostatnio zmieniony ndz cze 14, 2009 11:55 przez roman58, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » sob cze 13, 2009 23:28

wtct pisze:Czy na pewno ten czujnik jest na stałe wluowany w ECU?
ten temat dotyczy golfa III,a o jaki model tobie chodzi to nikt nie wie.



madzikus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob cze 13, 2009 23:34
Lokalizacja: koluszki

Post autor: madzikus » sob cze 13, 2009 23:50

wiem że to trochę nie na temat, ale mam problem z kontrolką, zapaliła się w trakcie jazdy, i teraz cały czas sie pali przy każdym uruchomieniu silnika, pomarańczowa, kółko a dookoła kreski, nie wiem od czego to?


madzikus

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » sob cze 13, 2009 23:57

madzikus pisze:kółko a dookoła kreski, nie wiem od czego to?
klocki do wymiany.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości