Regeneracja pompowtryskow

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

banan1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: wt lis 18, 2008 09:45
Lokalizacja: lublin

Regeneracja pompowtryskow

Post autor: banan1 » śr cze 17, 2009 07:51

Czy ktos moze powiedziec, czy jest mozliwosc zregenerowania samemu (przecietnemu mechanikowi) pompowtryskow?? Budowe mozna znaleźć w necie, co potrzeba, aby to zrobić. Sprzet do sprawdzania cisnienia ?? Na czym polega regeneracja pompowtryskow ?? Co jest wymieniane, co jest sprawdzane ??
Ostatnio zmieniony śr cze 17, 2009 07:52 przez banan1, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6869
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » śr cze 17, 2009 10:25

Bez profesjonalnego sprzętu do regulacji - zapomnij...
My kiedyś z ciekawości dobraliśmy się do jednej pompki - i tak była już zużyta (sprawność poniżej 50% fabrycznej), założyliśmy nowe pompki a starą z czystej ciekawości rozebraliśmy, przemyliśmy, nowe uszczelnienia itp - taki tam teścik czy da się coś z nich odzyskać ... i daliśmy na ponowne sprawdzenie: sprawność niecałe 30% fabrycznych...
Jedyna możliwość to taka iż sam kupujesz tzw zestaw naprawczy, wszystkiego dokonujesz sam zgodnie ze sztuką no i masz dojście lub układ z jakimś pompiarzem co Ci powiedzmy za przysłowiową flachę wyreguluje wszystkie. Natomiast oni bronią się jak mogą przed "zdradzaniem patentów" bo z tego żyją i nawet jak sam to zrobisz to za sama regulacje zedrą z Ciebie "jak ze psa"...;)


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

banan1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: wt lis 18, 2008 09:45
Lokalizacja: lublin

Post autor: banan1 » śr cze 17, 2009 20:31

Gdzie i za ile mozna kupic taki zestaw naprawczy ??? Czy zestaw pasuje do wszystkich rodzajów pompowtryskow ????



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6869
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » czw cze 18, 2009 09:09

Odpalasz ETKĘ, znajdujesz pompowtrysk znajdujący się w Twoim silniku, spisujesz nr części i idziesz z nimi do jednego z wielkich w tym kraju.
Ale nie spodziewaj się że będzie tanio - sam rozpylacz to już fura pieniędzy...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw cze 18, 2009 09:17

Piasek pisze:Ale nie spodziewaj się że będzie tanio - sam rozpylacz to już fura pieniędzy...
dokładnie zestaw naprawczy BOSCHa to dużo kapuchy

ale można kupić sobie takie rozpylacze FIRAD-a

Obrazek

mam troche tych koncówek :)

przy okazji one mają otworki 0,195mm tak jak najwydajniejsze pompki AL

pompiarz to wymienia i musi wyregulować ciśnienia i ustawić dawke itp..

jest taki warsztat w Nadarzynie z którym współpracuje i chyba jako jedyni w PL mają zbudowane takie stanowisko serwisowe z zamontowaną głowicą

co do cen

koncówki ~500 PLN, wymiania i regulacja ~500 PLN

czyli za 1000 PLN masz wymienione 4 pompki... głównym elementem który podlega zuzyciu jest własnie rozpylacz

[ Dodano: Czw Cze 18, 2009 09:18 ]
dodam ze jest gofl ATD na 180KM z softem mastersa który juz smiga na tak przerobionych pompkach ponada 2 lata bezawaryjnie (~50 tys km)

[ Dodano: Czw Cze 18, 2009 09:19 ]
Piasek pisze:układ z jakimś pompiarzem co Ci powiedzmy za przysłowiową flachę wyreguluje wszystkie
za flache to tego nikt nie zrobi bo jest troche dłubania przy tym..tak żeby to porządnie zrobić



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości