obrotomierz

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

awaryjny80
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw cze 11, 2009 09:30
Lokalizacja: Rymanów

obrotomierz

Post autor: awaryjny80 » czw cze 18, 2009 21:01

witam mam pytanie czy wie ktos jak podpiac obrotomierz w mkII gdy go tam wogole niebyło w silniku 1.6 ???



Awatar użytkownika
artur1902
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob mar 08, 2008 19:28
Lokalizacja: RJS

Post autor: artur1902 » sob cze 20, 2009 19:17

a jaki masz obro, z zegarami od mk2 czy jakiś inny? sygnał impulsów podinasz pod cewke a reszte powinienes wiedziec


Old volkswagen's never die...

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » sob cze 20, 2009 19:56

nic pod cewke nie potpinasz ten kabel jest juz podpiety Wkladasz zegar z obrotomierzem odpalasz i obroty dzialaja Kazda dwyjka w bezynie ma wyprowadzony kabel do licznika Nawet jak jest zegar to ten kabel tam jest kolor CZERWONO CZARNY



Awatar użytkownika
artur1902
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob mar 08, 2008 19:28
Lokalizacja: RJS

Post autor: artur1902 » sob cze 20, 2009 21:44

jeryk10 pisze:nic pod cewke nie potpinasz ten kabel jest juz podpiety Wkladasz zegar z obrotomierzem odpalasz i obroty dzialaja Kazda dwyjka w bezynie ma wyprowadzony kabel do licznika Nawet jak jest zegar to ten kabel tam jest kolor CZERWONO CZARNY
no chyba ze kolega zakłada jakiś inny obro



Awatar użytkownika
RoBaL84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1050
Rejestracja: czw gru 13, 2007 21:27
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: RoBaL84 » ndz cze 21, 2009 00:59

awaryjny80 najlepiej jak kupisz sobie zegary z obrotomierzem i poprostu je zamienisz. Chwila roboty i nic w tym trudnego. Wazne zeby te co kupisz mialy taki sam indeks jak te co masz teraz.



Awatar użytkownika
Zielony34
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw lut 05, 2009 18:58
Lokalizacja: Dolina Muminków

Post autor: Zielony34 » ndz cze 21, 2009 08:07

Były zegary z obrotkiem o indeksie 935? Poszukuję do swojego. Czy jest możliwość skręcenia licznika w jakiś prosty sposób? Nie chce mi się cały czas liczyć ile ma przejechane tylko skręcił bym sobie do wartości z tego licznika który mam teraz.


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b6c98f6f9ce096d.html][img]http://images39.fotosik.pl/170/4b6c98f6f9ce096dm.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz cze 21, 2009 12:59

Są dwie możliwości: albo rozebrać bębenek z kilometrami i ustawić wymaganą wartość (to dla zapaleńców-zegarmistrzów) albo też dowolnym silniczkiem elektrycznym i połączonym za pomocą gumki z wentyla rowerowego kawałkiem starej linki szybkościomierza - kręcić go kilka lub kilkanaście dni.



Awatar użytkownika
Ukashu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 13:50
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: Ukashu » ndz cze 21, 2009 13:53

witam. a czy nie można przełożyć tylko prędkościomierza ze starych zegarów żeby uniknąć jak i przekłamań licznika przebiegu i kręcenia kilka dni jakimś silniczkie??? też zamierzam założyć do siebie obrotek i taka wiedza się przyda.



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Post autor: marcinek84 » ndz cze 21, 2009 15:09

Zielony34, Ukashu, jeśli kupicie zegary z obrotomierzem na tyle samo wtyczek to spokojnie da się przełożyć licznik ze starych zegarów do tych z obrotomierzem. Ja u siebie robiłem kiedyś przekładkę z licznikiem od Passata co się później okazało :)


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Ukashu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 13:50
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: Ukashu » ndz cze 21, 2009 20:10

dzięki no i problem się rozwiązuje:) jak komuś zależy na rzeczywistym wskazaniu licznika km to wystarczy przełożyć swój stary zegar do nowego nabytku z obrotkiem:) pozdro:)



Awatar użytkownika
Zielony34
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw lut 05, 2009 18:58
Lokalizacja: Dolina Muminków

Post autor: Zielony34 » pn cze 22, 2009 07:53

marcinek84, Ukashu, No tak, tylko ja mam wersje "C" w której wskaźnik przebiegu nie był do miliona tylko do 100tyś i się zeruje [; poza tym zależy mi [chyba najbardziej] na okresowym liczniku kilometrów bo wtedy najłatwiej obliczyć odległość czy spalanie.Zico63b, Tak właśnie się zastanawiałem czy nie można bębenka rozłożyć i okazało się że można, fajnie. Zastanawiałem się nad kręceniem... wiertarką [; ale dowiedziałem się że obroty mogą okazać się za szybkie i rozwalę cały bębenek więc porzuciłem ten pomysł.


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b6c98f6f9ce096d.html][img]http://images39.fotosik.pl/170/4b6c98f6f9ce096dm.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn cze 22, 2009 10:52

Obroty wiertarki nie będą za szybkie - nawet za wolne powiedziałbym. Kiedyś kręciłem tak w skodzie felicii - licznik pokazywał mi 70km/h - wiec raczej za szybko to nie było... Aku kręci wolniej od tej na gniazdko - to taka uwaga praktyczna :) . Ale i tak nie warto kręcić wiertarką - zanim nakręciłem, co miałem nakręcić, to szczotki w wiertarce padły. Lepiej rozbierz ten licznik i przełóż bębenki.

Najlepiej byłoby załatwić licznik z obrotkiem na index 935 - ale jak się nie uda, to można załatwić drugi licznik bez obrotka z takim indeksem i przełożyć. Wszystko sie da :) . Prędkośiomierz z wersji C nie będzie pasował do wersji z obrotkiem, bo nie malicznika dziennego kilometrów, a co za tym idze nie ma przycisku do kasowania tego licznika, więc w szybce przedniej zostaje otwór. No chyba, że to nikomu nie przeszkadza.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn cze 22, 2009 14:01

Gdy kiedyś, kiedyś robiłem przekładkę w Maluchu (z P4 na FL-a, więc był inny licznik) kręciłem silniczkiem z wentylatora stołowego, taki z mieszkania dla ochłody. Szło to 11 dni ale nabiło to co miało być :grin:



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Post autor: marcinek84 » pn cze 22, 2009 16:30

Zielony34, Lipek81, a jak jest ze sciezka z tylu? chodzi mi czy czasem nie ma miejsca na podlaczenie obrotomierza jak by chciec tylko niego przelozyc, bo wskaznik paliwa jest w tym samym miejscu przeciez. bo nie wiem jak w wersji "C" jest, a te 3 kable do obrotomierza zawsze mozna podpiac od wtyczek idacych do licznika. wtedy obudowa i predkosciomierz zostalo by a sam obrotek zalozyc. wedlug mnie to duzo latwiej niz krecic predkosciomierz do danego przebiegu jak nie mozna go zdemontowac aby zmienic przebieg.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 117 gości