bardzo dziwny problem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kamil555
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw gru 25, 2008 14:28
Lokalizacja: Płock/ Waw

bardzo dziwny problem

Post autor: kamil555 » czw cze 25, 2009 13:44

Mam dziwny problem z moją golfiną TDI 1z 90 ps.

Komputer wypluwa błąd czujnika ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym.
Czyli dosyć typowa bolączka TDI. Problem polega na tym, że komputer źle odczytuje ciśnienie doładowania - podłączony był czujnik ciśnienia doładowania (poprzez trójnik) i ten czujnik pokazywał co innego niż komputer - więc diagnoza teoretycznie prosta - map sensor.
Więc zmieniliśmy kompa na innego - to samo, w tym wypadku komp był z wirusem, turbina ładowała 1.5 bara a według kompa tylko 1 bar. Więc wzieliśmy trzeciego kompa - serie. Komp znowu odczytywał ciśnienie tylko do 1 bara, realne było 1.1-1.2, ale co więcej odcina turbinę - tak jak by komp odczytywał przeładownie i odcina turbine (samochód jedzie max 130).

Myśle, że Adam, który to sprawdzał może się również dokładniej wypowiedzieć... kończą się już pomysły. Przy odłączonym N72, kiedy powinien ładować ile wlezie jest to samo, też odcina, i nie ładuje ile wlezie, ładuje tylko do 1 bara i przy tym ciśnieniu mniej więcej odcina.

Ktoś ma jakieś pomysły ?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw cze 25, 2009 13:48

wężyk od MAP drożny ? poza tym logi , logi , logi ....
dynamiczne 008, 010 , 011



kamil555
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw gru 25, 2008 14:28
Lokalizacja: Płock/ Waw

Post autor: kamil555 » czw cze 25, 2009 14:14

Adamm ma logi, mam nadzieje, że je wrzuci. Wężyk od map drożny i profilaktycznie zmieniony na nowy.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw cze 25, 2009 14:26

damcio151, tak jak kolega napisal wezyk do map sensora podmieniony na sprawy

wczoraj testowalismy auto na dwoch ECU i dodatkowo zamontowalem wskaznik doladowania

na moim ECU z softem auto wg map sensora wskazywalo doladowanie rzeczywiste na poziomie 2083 mbar i chwile potem lapalo notlauf ale wskazanie sie nie zmienialo za bardzo (czasem spadalo do 1999 mbar)
natomiast wskaznik doladowania pokazywal 1,5 bara

na seryjnym ECU rozbieżności byly mniejsze wskaznik pokazywal 1 do 1,2 bar ale ECU wskazywalo 2066 mbar

po wypieciu n75 (w sensie czerwonego wezyka) nie bylo roznicy w dzialaniu i wskazaniach


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw cze 25, 2009 14:31

Adamm, wrzuć logi



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw cze 25, 2009 14:35

damcio151 heh nie ma co wrzucac bo nie zapisywalem ;p tak jak mowie w grupie 10 i 11 wymagane cisnienie bylo ok natomiast rzeczywiste pod pelnym obciazeniem 2083mbar


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw cze 25, 2009 15:27

Adamm, to nie jest jakieś strasznie duże przeładowanie ... może jest problem z samym sterowanie turbiny , czyli n75, wężyki, WG
Ostatnio zmieniony czw cze 25, 2009 15:28 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw cze 25, 2009 17:53

Adamm pisze:tylko pokazuje 2083 i ani zdzbla wiecej podczas gdy na dodadkowym wskazniku na moim kompie wali 1,5 bar
no ale skoro podmienialiście ECU to MAP już jest wyeliminowany (jego wada) ... a reszta to przecież tylko wężyk , z którego leci powietrze i do MAP i do manometru
ile razy logowaliście 011 ? może w końcu by poszło więcej to ciśnienie :P
Ostatnio zmieniony czw cze 25, 2009 17:53 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » czw cze 25, 2009 18:52

kamil555 pisze:Komp znowu odczytywał ciśnienie tylko do 1 bara, realne było 1.1-1.2
Seria nie dmucha 1.1-1.2
kamil555 pisze:turbina ładowała 1.5 bara a według kompa tylko 1 bar.
Zmien manometr :P
Komputer wypluwa błąd czujnika ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym.
Z powodu czego? Niedoladowania czy przeladowania bo sie juz pogubilem :)
Adamm pisze:po wypieciu n75 (w sensie czerwonego wezyka) nie bylo roznicy w dzialaniu i wskazaniach
Wypnij wiec niebieski i sprawdz czy turbulum laduje na maksa.

IHMO konstrukcja tego jest prosta jak budowa cepa. Profilaktycznie wymiencie wszystkie weze cisnieniowe i sprawdzcie jeszcze raz co pokazuje komputer.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw cze 25, 2009 23:11

bradley, nie szalej tak bo nie od dzis sie bawie TDIkami i niestety nie wiem co jest grane

wystarczy z n75 wypiac czerwony lub niebieski nie ma to znaczenia bo jeden zasila a drugi odprowadza do gruszki cisnienie sterujace wiec to wszystko jedno, przerwa w obwodzie jest powinno dmuchac

co do manometru to jest moj wskaznik ktorego uzywalem u siebie w aucie i ktory wzkazywal doladowanie prawidlowo
bradley pisze:kamil555 napisał/a:
turbina ładowała 1.5 bara a według kompa tylko 1 bar.

Zmien manometr :P
na moim ECU po sofcie turbo ladowalo 1,5 wg wskaznika a 2083 mbar wg ecu
na serii ECU turbo laduje ok 1 - 1.1 a na vagu 2066 mbar

po odpieciu wezyka na serii ECU ladowanie wzroslo wg wskaznika do 1.2 - 1.3 a wg ECU bez zmian

wywala caly czas blad 00575 czyli klasyk notlauf
z tym ze w logach powinno byc powyzej 2200 mbar (nie pamietam ile dokladnie dla tego ECU) zeby lapl notlauf lub ostre niedoladowanie czego tu raczej nie ma

dziwi mnie tylko ze komp nie widzi wiecej jak te 2066 - 2083 mbar mimo dwoch roznych ECU


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » czw cze 25, 2009 23:19

Czyli auto lapie notlaufa z powodu przeladowania choc mapsensor widzi 1bar doladowania a wtedy nie powinno byc notlaufa?


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw cze 25, 2009 23:46

bradley, no wlasnie dziwia mnie wskazania map sensora, generalnie cisnienie na seryjnem ECU odbiega o 0.2 bar w stosunku do tego co widzi ECU a i tak lapie blad

na podrasowanym ECU zadane ma 1 bar i generalnie tyle widzie ECU a i tak lapie blad


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt cze 26, 2009 00:17

No zaraz.. Mam rozumieć że ECU idzie w awaryjny jak widzi "niby" dobre ciśnienie. To na jakiej podstawie ECU oblicza ilość tlenu, którą turbo pompuje > przepływka??



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pt cze 26, 2009 00:29

A co by sie dzialo gdyby mapsensor byl w porzadku, a szlag trafil czujnik w rurze dolotowej tej od IC?


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości