Awaria silnika AHF 110/155

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 595
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Awaria silnika AHF 110/155

Post autor: Kris-THC » wt cze 30, 2009 10:53

Witam. Wczoraj dojeżdżałem do firmy i na 3 biegu 2500obr nagle silnik stracił moc zaczą strasznie podskakiwać i kopcić. Do parkingu miałem 30 metrów więc zjechałem na parking i zgasiłem auto. Auto ponownie odpaliło od strzała nic nie stuka ale chodzi jakby na 2 cylindry i kopci mocno, dym na moje oko to niespalona ropa ale może to olej, silnikiem buja masakrycznie. Autem nie wracałem już po pracy do domy tylko zholowałem go garażu. Podpiąłem VAGa i zero błędów wyłapanych a silnika boję się odpalać żeby dalej sprawdzić odczyty wagiem, zresztą nie wiem co sprawdzać, korekty wtrysku pewnie i tak będą rozjechane :( Zastanawiam się czy nie mogło wydmuchać uszczelki pomiędzy cylindrami i stąd taka jazda czy może w ogóle tłok się posypał [-o< Nie wiem od czego zacząć? Pomiar kompresji i głowicę zrzucać? Już mi ręce opadają od tego silnika i portfel kwiczy :) 2x padła mi turbina a teraz coś takiego....


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt cze 30, 2009 11:41

Kris-THC, mozesz sprobowac zdjac popychacze i wyproznic je z oleju

ostatnio mialem taki przypadek w A6 AFN ze silnik po ruszeniu pompa w celu ustawienia kata wtrysku byl odpalony, rzucilo nim i chodzil na 3 gary, odpalal bez problemu

okazalo sie ze niewiadomo jakim cudem popychacze nie spuscily oleju i stanely deba


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 595
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » wt cze 30, 2009 12:12

jutro wieczorem oddam auto na warsztat zobaczymy co go boli, sam go nawet nie odpalam bo żal patrzeć i poduszek szkoda :)

[ Dodano: Wto Cze 30, 2009 23:09 ]
Adamm pisze:okazalo sie ze niewiadomo jakim cudem popychacze nie spuscily oleju i stanely deba
A objawy były takie jak u mnie? też kopcił? Mi się wydaje że na 2 cylindrach coś nie gra więc obstawiałbym na przedmuchy pomiędzy cylindrami 2-3 ale zobaczymy w czwartek co się urodziło...

[ Dodano: Sob Lip 04, 2009 02:40 ]
Brak kompresji na 2 cylindrze... Na 1-28, 2-0, 3-27, 4-27... na w sumie zimnym silniku. Zobaczymy co się stało po zdjęciu głowicy. Na 1700km przed awarią, podczas jazdy dwukrotnie słyszałem głośne stukanie jakby szklanka któraś a po minucie cichło zupełnie. Olej ma najechane 1800km [Motul], rozrząd kompletny 23k najechane. Mech obstawia górę silnika a ja obawiam się rozje...... tłoka i porytego cylindra. Ale jak to się mówi Golf to Golf... ciekawe jakie koszta mnie czekają. Silnik w sumie do końca śmigał OK i raczej nie chcę go zamieniać na inny :crazy: zobaczymy co będzie po zdjęciu głowicy. kupa chodzi po ludziach :helm:

[ Dodano: Pon Sie 03, 2009 10:57 ]
Wszystko już zrobione. Okazało się że kawałek starej turbinki :helm: przykleił się nad zaworem wydechowym i nie domykało zaworu. Płatek aluminium był na tyle mały że tłok nie klepnął zaworu ale kompresji nie było. Zrobiłem cały remoncik głowicy, nowe prowadnice, popychacze i docieranie gniazd. Silnik w środku wygląda zajebiście jakby nie nosił śladów zużycie. Autko po zrobieniu głowicy ciszej pracuje i znowu fest kopa.
Muszę jeszcze kąt wtrysku cofnąć bo po złożeniu silnika ma obecnie 61~62 a było 51.
Koszta były spore ale dobrze że dół silnika jest cacy bo wtedy było by dużo drożej :grin:
Ostatnio zmieniony sob lip 04, 2009 02:41 przez Kris-THC, łącznie zmieniany 1 raz.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości