Do kolegów z odłączoną odmą-pytanie o opary.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

SMUTNYINDYK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 23:11
Lokalizacja: warszawa

Do kolegów z odłączoną odmą-pytanie o opary.

Post autor: SMUTNYINDYK » pn lip 06, 2009 00:37

Odłączyłem w 1.9 TDI ALH odmę i puściłem pod auto tak jak większość koleżeństwa radzi. Wszystko jest ok. z wężyka nic nie kapie[koniec suchy, wolny od oleju], ale zauważyłem, że jak jest rozgrzany motor to cyklicznie z pod samochodu jak stoi i nie ma wiatru wydobywa się jakby para wodna[ bialusieńki dymek]. Oczywiście nie jakaś zasłona dymna tylko taki dymek. Ruch samochodu czy nawet lekki wiatr całkowicie maskuje ten efekt. Czy też tak macie? Przebieg coś ok. 170 parę tyś km, oleju absolutnie nie bierze, pali, jeździ, warczy idealnie. Dla informacji dodam, że w C-MAX 1.6 TDCI[czyli po francusku HDI- ten sam silnik] też tak zrobiłem i tu chyba ten efekt nie występuje[tu jest wprawdzie dużo mniejszy przebieg], ale silnik VW moim zdaniem jest w stanie doskonałym, więc czy ten dymek[ para?] to coś normalnego? Trochę to idiotycznie wygląda-co jakiś czas podparowywuje z pod środka samochodu na prawą stronę.


SmutnyIndyk - VW New Beetle 19TDI,Ford C-Max 1.6TDCI[sprzedałem],PEUGEOT306 1600 8V benzyna[1997r], Stilo ABARTH Full wypas 2006r[ chyba najlepszy].

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pn lip 06, 2009 01:50

Wszyscy tak będą mieli (sam wąż) > żeby zlikwidować ten efekt część osób robi proste oil catch-e > tak jak to zrobił np kolega na tym temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245424
Mi tam nie przeszkadza> do środka to nie leci.



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pn lip 06, 2009 06:36

Wisząca lużno pod autem odma była też montowana seryjnie (mazda 626 comprex) i też tam troche parowało a nieraz przykopciło :grin:
Niektórzy ciagneli i podpinali odme do tłumików , ale nie wiem czy to akurat dobry pomysł :chytry:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » pn lip 06, 2009 08:07

lekki dymek czasem jest, nawet na catchu.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6869
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » pn lip 06, 2009 09:28

Ja w obydwu ALH odpiąłem odmę: w jednym krótkim wężem do butelki, w drugim długim na płytę pod silnikiem i w żadnym nie zauważam żadnych chmurek, oparów czy czegokolwiek jak również dmuchawa w kabinie nie zasysa żadnych niepokojących dieslo-smrodów...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » pn lip 06, 2009 17:55

u mnie tez dymi nieraz na swiatlach to troche krepujace bo inni sie patrza myslac ze cos sie pali



SMUTNYINDYK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 23:11
Lokalizacja: warszawa

Post autor: SMUTNYINDYK » pn lip 06, 2009 18:43

No więc o to chodzi-trochę głupio jak paruje z pod budy[ jakby przewód się topił]. Myślę o przeciągnięciu większą średnicą aż pod bagażnik, tylko zastanawiam się czy zimą nie przymarznie bo wtedy wywali olej z silnika.


SmutnyIndyk - VW New Beetle 19TDI,Ford C-Max 1.6TDCI[sprzedałem],PEUGEOT306 1600 8V benzyna[1997r], Stilo ABARTH Full wypas 2006r[ chyba najlepszy].

Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » pn lip 06, 2009 22:28

a co mialoby zamarznac? opary oleju? napewno nie i ci powiem ze z tym wezem to calkiem ciekawy pomysl, gdyby wylot byl obok wylotu tlumika to efekt bylby zupelnie zadowalajacy wygladaloby jak spaliny



Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » pn lip 06, 2009 22:44

ale niestety to moze zamarzanac. to nie chodzi o opary oleju. auto postoi troche, masz tam kupe wilgoci, mroz i problem gotowy. zalezy tez jaka srednica to prowadzone.



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » pn lip 06, 2009 22:53

sam juz niewiem moze jak srednica bylaby ok 2cm to by bylo moze ok



SMUTNYINDYK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 23:11
Lokalizacja: warszawa

Post autor: SMUTNYINDYK » wt lip 07, 2009 00:07

Ja mam jako rurę odprowadzająca użytą rurę spustową od pralki automatycznej-idealnie się układa[bo perforowana], jest odporna na chemikalia[ w tym olej]. Można ją pod autem wpuścić w jakąś szerszą[ oczywiście ze zdrowym rozsądkiem] nawet sztywną rurę n.p. z PCV od domowej hydrauliki. Tą drugą rurę można choćby przykleić do podwozia na klej montażowy budowlany[ mam na to przyklejone chlapacze w C-MAX i "za ptacha" nie odpadają]. Ja tak chyba zrobię!


SmutnyIndyk - VW New Beetle 19TDI,Ford C-Max 1.6TDCI[sprzedałem],PEUGEOT306 1600 8V benzyna[1997r], Stilo ABARTH Full wypas 2006r[ chyba najlepszy].

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » wt lip 07, 2009 00:31

Do kolegów którym leci pstro dymu> Jest to objaw bardzo mocnej nieszczelności > do sprawdzenia ciśnienie na garkach i jeszcze raz olej przy ic > bo coś macie nie tak> nie może ostro dymić > tylko lekko. Ale skoro dymi to lepiej żeby to waliło na zewnątrz.



SMUTNYINDYK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 23:11
Lokalizacja: warszawa

Post autor: SMUTNYINDYK » wt lip 07, 2009 14:37

Ale to nie dymi jakoś ostro, to tak jakby poddymia cyklicznie-jakby jakiś zaworek co jakiś czas otwierał i zamykał to parowanie. Widać to tylko jak samochód stoi i nie ma nawet małego wiatru. Żona tym GARBUSEM jeździ niestety głównie w korkach i gdy stoi to wtedy paruje. Wygląda to tak jak ze zgaszonego czajnika po zagotowaniu po jakimś czasie- trochę paruje. To raczej nie są przedmuchy bo u niej jak pisałem silnik pracuje idealnie i nie bierze oleju wcale, choć ma już duży przebieg coś ok. 170 000km. Samochód zawsze jeździ na pełnym syntetyku 5w-40.


SmutnyIndyk - VW New Beetle 19TDI,Ford C-Max 1.6TDCI[sprzedałem],PEUGEOT306 1600 8V benzyna[1997r], Stilo ABARTH Full wypas 2006r[ chyba najlepszy].

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr lip 08, 2009 00:08

SMUTNYINDYK, No to jest normalne pulsacyjne poddymianie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości