Zamiana automatu na manual

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Piotr09333
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt cze 05, 2009 08:47
Lokalizacja: Butowo

Zamiana automatu na manual

Post autor: Piotr09333 » sob wrz 19, 2009 20:59

Witam wszystkich. Pomimo przejrzenia sporej części forum nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Przygotowuję się do zmiany skrzyni w VW III 1,9 TDI / kombi/ rocznik 96. Kod silnika to 1Z. Proszę o informacje jakie części muszę kupić, jakie niespodzianki mnie czekają. Najchętniej korespondowałbym z kimś kto robił to w tego typu autku. Proszę o pomoc. Wymiana to nie jest moja fanaberia. Wybuliłem już za naprawy automata 3000. Mam auto półtora roku i nie chcę się go pozbywać. Moje pytania to
-jaki typ skrzyni manualnej
-czy w moim typie jest dwumas, czy inne koło
-co z pompą sprzęgła /chyba jest hydrauliczna/, gdzie się ją mocuje i gdzie mocuje się zbiorniczek z płynem hydraulicznym, chyba, że sprzęgło jest mechaniczne,
-czy jest problem z mocowaniem pedałów,
-co z odpalaniem, bo automat odpala w pozycji lewara N lub P, co trzeba zrobić z elektryką, aby to obejść
- mam tempomat, co z nim zrobić, czy można go podłaczyć,
-czy bez problemu da się zamocować rozrusznik
-czy trzeba inne poduszki pod skrzynię
No i wszystkie inne informacje i spostrzeżenia mile widziane. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony sob wrz 19, 2009 23:29 przez Piotr09333, łącznie zmieniany 1 raz.



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » sob wrz 19, 2009 21:14

Piotr09333 pisze:jaki typ skrzyni manualnej
U mnie jest bodajże CTN
Piotr09333 pisze:-czy w moim typie jest dwumas, czy inne koło
Jednomas


www.elektrotom.eu

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob wrz 19, 2009 23:23

Piotr09333 pisze:-jaki typ skrzyni manualnej
typ skrzyni jaki bedziesz potrzebował to 02A, oznaczenie skrzyni np ASD głównie określa przełożenia, ważne, żeby to była skrzynia 02A i miała 100mm flansze na przeguby
Piotr09333 pisze:-co z pompą sprzęgła /chyba jest hydrauliczna/, gdzie się ją mocuje i gdzie mocuje się zbiorniczek z płynem hydraulicznym, chyba, że sprzęgło jest mechaniczne,
W automacie jest sprzęgło hydrokinetyczne, bedziesz potrzebował kompletnego sprzęgła, razem z pedałem pompką, siłownikiem, zbiornikiem, dźwignią wysprzęglnika i kołem zamachowym
Piotr09333 pisze:-co z odpalaniem, bo automat odpala w pozycji lewara N lub P, co trzeba zrobić z elektryką, aby to obejść
W tdi to nie wiem, w hondzie civic np wystarczyło zewrzeć kabelki, tak, żeby komputer myślał, że cały czas jest na luzie.
-czy trzeba inne poduszki pod skrzynię
Poduszka jest ta sama, ale prawdopodobnie bedziesz potrzebował łapy skrzyni manualnej



Piotr09333
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt cze 05, 2009 08:47
Lokalizacja: Butowo

Post autor: Piotr09333 » ndz wrz 20, 2009 09:56

t0mal pisze:
Piotr09333 pisze:-jaki typ skrzyni manualnej
typ skrzyni jaki bedziesz potrzebował to 02A, oznaczenie skrzyni np ASD głównie określa przełożenia, ważne, żeby to była skrzynia 02A i miała 100mm flansze na przeguby
Piotr09333 pisze:-co z pompą sprzęgła /chyba jest hydrauliczna/, gdzie się ją mocuje i gdzie mocuje się zbiorniczek z płynem hydraulicznym, chyba, że sprzęgło jest mechaniczne,
W automacie jest sprzęgło hydrokinetyczne, bedziesz potrzebował kompletnego sprzęgła, razem z pedałem pompką, siłownikiem, zbiornikiem, dźwignią wysprzęglnika i kołem zamachowym
Piotr09333 pisze:-co z odpalaniem, bo automat odpala w pozycji lewara N lub P, co trzeba zrobić z elektryką, aby to obejść
W tdi to nie wiem, w hondzie civic np wystarczyło zewrzeć kabelki, tak, żeby komputer myślał, że cały czas jest na luzie.
-czy trzeba inne poduszki pod skrzynię
Poduszka jest ta sama, ale prawdopodobnie bedziesz potrzebował łapy skrzyni manualnej
Dzięki. Cenne wskazówki. Mam pytanie, co z wężami od chłodzenia, jak je trzeba będzie połączyć, bo chyba będzie trzeba zamknąć obieg, gdyż skrzynia auto jest chłodzona płynem. Proszę o wszelkie informacje. Te, które otrzymałem już z znacznym stopniu rozjaśniły mi drogę do mojego przedsięwzięcia. Czuję, że na forum jest mnóstwo fachowców, którzy mogą mi pomóc uniknąć błędów np. w zakupie części. Wiecie, że na rynku jest szmelcu od metra, różne typy naszych VW powodują, że nie trudno się pomylić. Dziękuję za dotychczasowe rady, na pewno je wykorzystam.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 92 gości