1,6 RF czujniki w krućcu wody.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kleryk

1,6 RF czujniki w krućcu wody.

Post autor: kleryk » sob gru 12, 2009 14:34

Przekopałem trochę forum i internet ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi, na pytanie:
Od czego dokładnie w tym silniku 1,6 RF 72KM są 3 czujniki w króćcu wody. od góry niebieski i czerwony i od dołu czarny.
Mam już pewne podejrzenia ale chcę się upewnić.

Ok dzisiaj sprawdziłem, że czarny od spodu jest od wskaźnika w desce, a dwa pozostałe?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob gru 12, 2009 15:37

czerwony od podgrzewania kolektora dolotowego, a niebieski - nie mam pojęcia.



kleryk

Post autor: kleryk » sob gru 12, 2009 17:52

Po kabelkach dochodzę że prawdopodobnie od podgrzewania automatu ssania, ale nie jestem pewien.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob gru 12, 2009 20:01

tak trzeci jest od ssania, tylko nie wiem czy on powinien być niebieski? Może nie pamiętam, ale zdaje mi się że niebieski to byłby od sterownika silnika w PN, może króćce zmienione razem z czujnikami albo gaźnik wsadzony od RF w miejsce Pierburga 2E


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob gru 12, 2009 20:19

No właśnie dlatego napisałem, że nie wiem z tym niebieskim - bo to jest czujnik o zmiennej rezystancji - a RF nie ma żadnego modułu sterującego, czyli taki czujnik nie ma tam prawa bytu - jak już to powinien być jakiś typu zał/wył - tak, jak ten czerwony.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob gru 12, 2009 20:22

zgadza się, dawno się pozbyłem jetki nie pamiętam koloru, ale zapewne coś jest pozmieniane


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Post autor: Jajcek » sob gru 12, 2009 20:45

Obawiam się iz ie jest nic pozamieniane bo ja mam identyko w 1,8 GU. Dokładnie te same kolory. A silnik GU to najwyklejszy gaźnik
Ostatnio zmieniony sob gru 12, 2009 20:46 przez Jajcek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob gru 12, 2009 20:57

Jajcek, być może, ale to łatwo sprawdzić. Te dwa czujniki oprócz czarnego to nie czujniki właściwie tylko włączniki. Na zimnym silniku przewodzą prąd pomiędzy swoimi dowma stykami, na goracym nie przewodzą. Temperatura przy której wyłączają prąd na kolektor i ssanie to ok 40-60 stopni, dokładnie nie pamiętam ale znajdziesz w każdym opisie w serwisówce.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob gru 12, 2009 21:25

Z etki mi wynika, że tam powinien być czerowony, czarny i biały

[ Dodano: Sob Gru 12, 2009 20:32 ]
O, już mam metodę - jakie są kolory wtyczek wychodzących z instalacji? Jakie kolory - takie czujniki powinny być.



kleryk

Post autor: kleryk » sob gru 12, 2009 22:32

No to tak kolory się zgadzają (wtyczka=czyjnik/wyłącznik). niebieski doszedłem dzisiaj po kolorach przewodów, że powinien zasilać podgrzewanie automatu ssania. tak wiec może się jeszcze komuś przyda:

Czerwony - podgrzewanie kolektora dolotowego,
Niebieski/Siwy - podgrzewanie automatyki ssania,
Czarny - wskaźnik temperatury w zegarach.

nie pozostaje mi nic innego jak zaopatrzyć się w miernik i posprawdzać wszystkie końców czy idą prądy i czujniki czy sprawne.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob gru 12, 2009 23:15

kleryk pisze:Niebieski/Siwy - podgrzewanie automatyki ssania
- a może jednak zamiast siwego jest tam "stary" biały?

Jeszcze mi przyszło do głowy - zmierz opór miedzy końcówkami czujnika, przy odłączonej wtyczce - Jeżeli będzie bliskie zeru, lub nieskończoności, to są styki, a jak jakiś dziwny opór - to czujnik typu "analogowego".



kleryk

Post autor: kleryk » sob gru 12, 2009 23:41

No muszę sobie miernik skołować i garaż u kogoś i będę działał.



Awatar użytkownika
lukis
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn cze 22, 2009 11:03
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lukis » sob lut 06, 2010 21:24

A czy moglby mi ktos napisac jaki jest numer tego czerwonego czujnika?ja mam jakis nieorginalny,mam ten sam silnik czyli RF



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lut 06, 2010 21:52

035 919 369 B
czerwony, dwa styki, od urządzenia rozruchowego


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 114 gości