1,6 RF czujniki w krućcu wody.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
1,6 RF czujniki w krućcu wody.
Przekopałem trochę forum i internet ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi, na pytanie:
Od czego dokładnie w tym silniku 1,6 RF 72KM są 3 czujniki w króćcu wody. od góry niebieski i czerwony i od dołu czarny.
Mam już pewne podejrzenia ale chcę się upewnić.
Ok dzisiaj sprawdziłem, że czarny od spodu jest od wskaźnika w desce, a dwa pozostałe?
Od czego dokładnie w tym silniku 1,6 RF 72KM są 3 czujniki w króćcu wody. od góry niebieski i czerwony i od dołu czarny.
Mam już pewne podejrzenia ale chcę się upewnić.
Ok dzisiaj sprawdziłem, że czarny od spodu jest od wskaźnika w desce, a dwa pozostałe?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
tak trzeci jest od ssania, tylko nie wiem czy on powinien być niebieski? Może nie pamiętam, ale zdaje mi się że niebieski to byłby od sterownika silnika w PN, może króćce zmienione razem z czujnikami albo gaźnik wsadzony od RF w miejsce Pierburga 2E
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Jajcek, być może, ale to łatwo sprawdzić. Te dwa czujniki oprócz czarnego to nie czujniki właściwie tylko włączniki. Na zimnym silniku przewodzą prąd pomiędzy swoimi dowma stykami, na goracym nie przewodzą. Temperatura przy której wyłączają prąd na kolektor i ssanie to ok 40-60 stopni, dokładnie nie pamiętam ale znajdziesz w każdym opisie w serwisówce.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
No to tak kolory się zgadzają (wtyczka=czyjnik/wyłącznik). niebieski doszedłem dzisiaj po kolorach przewodów, że powinien zasilać podgrzewanie automatu ssania. tak wiec może się jeszcze komuś przyda:
Czerwony - podgrzewanie kolektora dolotowego,
Niebieski/Siwy - podgrzewanie automatyki ssania,
Czarny - wskaźnik temperatury w zegarach.
nie pozostaje mi nic innego jak zaopatrzyć się w miernik i posprawdzać wszystkie końców czy idą prądy i czujniki czy sprawne.
Czerwony - podgrzewanie kolektora dolotowego,
Niebieski/Siwy - podgrzewanie automatyki ssania,
Czarny - wskaźnik temperatury w zegarach.
nie pozostaje mi nic innego jak zaopatrzyć się w miernik i posprawdzać wszystkie końców czy idą prądy i czujniki czy sprawne.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- a może jednak zamiast siwego jest tam "stary" biały?kleryk pisze:Niebieski/Siwy - podgrzewanie automatyki ssania
Jeszcze mi przyszło do głowy - zmierz opór miedzy końcówkami czujnika, przy odłączonej wtyczce - Jeżeli będzie bliskie zeru, lub nieskończoności, to są styki, a jak jakiś dziwny opór - to czujnik typu "analogowego".
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 114 gości