[Mk2] montaż FMIC i inne modyfikacje
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- bieniek1984
 - Gadatliwa bestia

 - Posty: 959
 - Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
 - Lokalizacja: elblag
 - Kontakt:
 
[Mk2] montaż FMIC i inne modyfikacje
Witam koledzy. Mam takie pytanie wiem że temat wałkowany już wiele razy ale nie mogłem się doszukać inf. 
Planuje kupić golfa 2 z silnikiem 1,6 TD i mam kilka pytań :
1. Gdzie szukac nazwy silnika (ewentualnie jaka turbo jest w 1V bo tego nie chce kupic)
2. Jaki FMIC zakładac i od czego? jak to zamontować zeby było ok?
3. Jak podkręcić turbo, czy w pomie z grzybkiem z LDA tez się zmienia pin np: od SB/RA czy on już ten sam.
4. Jezeli kupie spreżyny -40 to trzeba zmieniac amorki na sportowe ?
Jezeli ktoś ma jakies doświadczenia i photo story z takich zmian bardzo prosze wyslijcie mi na bieniek1984@wp.pl
Chciałem to ogarnąć i jak kupie auto to mieć juz wpszystko przygotowane.
			
													Planuje kupić golfa 2 z silnikiem 1,6 TD i mam kilka pytań :
1. Gdzie szukac nazwy silnika (ewentualnie jaka turbo jest w 1V bo tego nie chce kupic)
2. Jaki FMIC zakładac i od czego? jak to zamontować zeby było ok?
3. Jak podkręcić turbo, czy w pomie z grzybkiem z LDA tez się zmienia pin np: od SB/RA czy on już ten sam.
4. Jezeli kupie spreżyny -40 to trzeba zmieniac amorki na sportowe ?
Jezeli ktoś ma jakies doświadczenia i photo story z takich zmian bardzo prosze wyslijcie mi na bieniek1984@wp.pl
Chciałem to ogarnąć i jak kupie auto to mieć juz wpszystko przygotowane.
					Ostatnio zmieniony ndz sty 17, 2010 13:29 przez bieniek1984, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip 
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
						jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
bieniek1984, co do pompy i turbiny,to napisz do kolegi AWARM,przerabiał ten temat i modzenia mk2 td ma w małym palcu. 
[ Dodano: 18 Sty 2010 14:39 ]
W temacie poniżej znajdziesz jego posty;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
			
									
									[ Dodano: 18 Sty 2010 14:39 ]
W temacie poniżej znajdziesz jego posty;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
AFN 165,5@380,8
						- jarekkoval
 - Forum Master

 - Posty: 1694
 - Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
 - Lokalizacja: Żarnów (EOP)
 - Kontakt:
 
1 nazwa silnika jest na bloku, ciezko bedzie ja dojrzec ale silnik 1V najlatwiej poznasz po pompie "bez grzybka" (w 1V jest turbo KKK K14 i powiedz czemu nie chcesz tego silnika kupic?)
2 IC mozesz dac seryjny jesli nie kupisz z silnikiem SB/RA gdzie jest on na wyposazeniu seryjnym...jesli nie to Renault Master tak najpopularniej...
3 zwiekszanie cisnienia doladowania reguluje sie w zaleznosci od turbiny - najpierw kup silnik potem Ci powiedza jakie masz turbo i jak w niej zwiekszyc boost'a. W pompie z LDA od 1,6 td czyli JR/SB/RA jest taki sam boost pin
4 niekoniecznie ale kupno amorkow sportowych by sie przydalo
Pozdro
			
									
									2 IC mozesz dac seryjny jesli nie kupisz z silnikiem SB/RA gdzie jest on na wyposazeniu seryjnym...jesli nie to Renault Master tak najpopularniej...
3 zwiekszanie cisnienia doladowania reguluje sie w zaleznosci od turbiny - najpierw kup silnik potem Ci powiedza jakie masz turbo i jak w niej zwiekszyc boost'a. W pompie z LDA od 1,6 td czyli JR/SB/RA jest taki sam boost pin
4 niekoniecznie ale kupno amorkow sportowych by sie przydalo
Pozdro
- bieniek1984
 - Gadatliwa bestia

 - Posty: 959
 - Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
 - Lokalizacja: elblag
 - Kontakt:
 
czemu nie chce tego silnika bo wiem że on słaby jest. Trzeba pompe zmianiac na tą z LDA i turbo nie daje dużego ciśnienia. Moim Audi B3 1,6 SB leciałem 180km/h więc jak bym miał taki silnik w golfie to było by niezle 
 ale audi poszło na sprzedaż miałem kupić sobie drugie B4 ale lipa w pracy i nie chce ryzykowac i kupie tanszego golfa. 
B4 mam po chipe ale jeszcze nie shamowane
 ale zbiera się niezle http://www.fotosik.pl/video/c4be4fab3d8e557d.html dało by się lepiej ale biegi nie zmieniałem mega szybko:/ ok 11s by było
			
													B4 mam po chipe ale jeszcze nie shamowane
					Ostatnio zmieniony pn sty 18, 2010 17:23 przez bieniek1984, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip 
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
						jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
- jarekkoval
 - Forum Master

 - Posty: 1694
 - Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
 - Lokalizacja: Żarnów (EOP)
 - Kontakt:
 
bieniek1984, do 1v zalozysz pompe z LDA i IC i wtedy masz cos podobnego do SB'ka
turbo w 1v wcale slabo nie pompuje bo nierzadko zdarza sie ze jest takie samo jak w SB z tym ze w SB ma dodatkowo chlodzenie ciecza...
fakt faktem cisnienie doladowania w serii ma nieco lepsze SB ale to mozna latwo zmienic
			
									
									turbo w 1v wcale slabo nie pompuje bo nierzadko zdarza sie ze jest takie samo jak w SB z tym ze w SB ma dodatkowo chlodzenie ciecza...
fakt faktem cisnienie doladowania w serii ma nieco lepsze SB ale to mozna latwo zmienic
- bieniek1984
 - Gadatliwa bestia

 - Posty: 959
 - Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
 - Lokalizacja: elblag
 - Kontakt:
 
A słuchaj jarekkoval, jaki jest koszt zmainy pompy górnej części na taką z LDA dużo jest z tym roboty ? A jak zwiększać ciśnienie turbo ?
			
									
									jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip 
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
						jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
- jarekkoval
 - Forum Master

 - Posty: 1694
 - Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
 - Lokalizacja: Żarnów (EOP)
 - Kontakt:
 
- bieniek1984
 - Gadatliwa bestia

 - Posty: 959
 - Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
 - Lokalizacja: elblag
 - Kontakt:
 
hehe w moim przypadku to akurat wiesz pod klatka a zestawy klubczy z piwnicy więc co lepeij całą pompe czy tylko góre ? a później trzbe wszystko ustawiac zmieniając tylko góre czy to jest p&p ?
			
									
									jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip 
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
						jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
Zmiana samej góry może najwyżej spowolnić auto, bierz pompę. Jak dojdziesz do wprawy to wymiana pompy zajmie Ci 10 min 
 
[ Dodano: 19 Sty 2010 10:51 ]
Możesz też zrobić jak ja - szukaj uszkodzonej z AAZ lub 1.6 (najlepiej żeby to uszkodzenie polegało na wyciekach) i kup sprawną bosha np z transita, tdi
 albo iveco 2.8 
 i spokojnie sobie poskładasz pompę w domowym zaciszu.
			
													[ Dodano: 19 Sty 2010 10:51 ]
Możesz też zrobić jak ja - szukaj uszkodzonej z AAZ lub 1.6 (najlepiej żeby to uszkodzenie polegało na wyciekach) i kup sprawną bosha np z transita, tdi
					Ostatnio zmieniony wt sty 19, 2010 11:47 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.
									
			
									- bieniek1984
 - Gadatliwa bestia

 - Posty: 959
 - Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
 - Lokalizacja: elblag
 - Kontakt:
 
czyli mówisz t0mal, że najlepiej całą pompe a słuchaj z wymianą dużo roboty jest ??
			
									
									jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip 
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
						jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
Zależy, jak robisz to pierwszy raz to się zejdzie, bo w 1V są długie nurniki i trzeba będzie przełożyć, albo zaopatrzyć się w inne przewody wtryskowe, dodatkowo jak weźmiesz pompę z aaz (przed 95 koniecznie) to bedzie potrzebne koło rozrządu.
Natomiast sama wymiana pompy, jak masz klucze, to moment, dłużej się zejdzie z ustawieniem początku tłoczenia, ale to zawsze możesz dać specowi do zrobienia.
			
													Natomiast sama wymiana pompy, jak masz klucze, to moment, dłużej się zejdzie z ustawieniem początku tłoczenia, ale to zawsze możesz dać specowi do zrobienia.
					Ostatnio zmieniony wt sty 19, 2010 12:07 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									- bieniek1984
 - Gadatliwa bestia

 - Posty: 959
 - Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
 - Lokalizacja: elblag
 - Kontakt:
 
okej to jedenak będę szukął z LDA 
			
									
									jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip 
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
						jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
SB tyle się nadaje, że ma te wtryski i sprzęgło (a to pewnie i tak do roboty, w końcu auto nie nowe), nie nadaje się bo, turbo małe z dziką charakterystyką (napęd dostaje po garbie) i chłodzone wodą, IC w złym miejscu, cena przeważnie zbyt wysoka, z niego nawet pompa może się nie nadawać, jak będzie taka jak w RA.
Ja to bym raczej JR brał, ale pewnie ciężko będzie coś znaleźć, przeważnie to są już same trzeszczące galarety.
					Ostatnio zmieniony wt sty 19, 2010 20:38 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości

