jakie powinno być wyprzedzenie zapłonu ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
c-master
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: pn sty 11, 2010 17:30
Lokalizacja: Lublin / Jabłonna

jakie powinno być wyprzedzenie zapłonu ?

Post autor: c-master » sob lut 06, 2010 15:22

Witam
tak jak w temacie - w silniku RP ustawia się zapłon na ok 6' - ok
Ale jak się założy rurkę i doda lekko gazu (tak aby poszło podciśnienie i przyspieszyło zapłon ) to na ile powinien zapłon podskoczyć ? Kto ma lampę i sprawdzi dla mnie :) ?



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » sob lut 06, 2010 15:54

Nie 6 minut a 6 stopni.
Regulator podciśnieniowy - może przyśpieszać nawet o 12 stopni i zależy to od chwilowego otwarcia. Działa w momencie uchylenia przepustnicy i zaraz odpuszcza(wyrównanie ciśnień).
Nikt ci tego nie będzie mierzył a jeżeli już - to każdy poda inny wynik(zależność jest chwilowa i to odczytasz). Co innego regulator odśrodkowy - jest liniowa zależność od obrotów i tu dla konkretnych obrotów jest konkretne wyprzedzenie - aż do takich obrotów gdy charakterystyka zostaje w poziomie(powyżej takich obrotów nic się nie zmienia).


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
c-master
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: pn sty 11, 2010 17:30
Lokalizacja: Lublin / Jabłonna

Post autor: c-master » sob lut 06, 2010 18:22

jasne wszystko rozumiem , ale mam pytanie:
czy wyprzedzenie zapłonu powinno zmieniać się stopniowo? czy od razu powinno być stałe - bo u mnie jak tylko dodam gazu to z 8 stopni wskakuje na 28 stopni w całym zakresie obrotów.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » sob lut 06, 2010 18:31

c-master pisze:jasne wszystko rozumiem , ale mam pytanie:
czy wyprzedzenie zapłonu powinno zmieniać się stopniowo? czy od razu powinno być stałe - bo u mnie jak tylko dodam gazu to z 8 stopni wskakuje na 28 stopni w całym zakresie obrotów.
Regulator odśrodkowy przyśpiesza zapłon w miarę wzrostu obrotów do pewnej wielkości(zależnie od obrotów - max.wyprzedzenie) i dalej jest stały, niezależnie od obrotów.Wielkość obrotów - nie pamiętam(instrukcja) ale nie są to małe czy średnie obroty... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
c-master
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: pn sty 11, 2010 17:30
Lokalizacja: Lublin / Jabłonna

Post autor: c-master » sob lut 06, 2010 19:11

tak, co do odśrodkowego to się zgadzam , ale w RP jest i odśrodkowy i podcisnieniowy - ja mam zagwozdkę co do działania podciśnieniowego -kiedy i jak bardzo powinien "ciągnąć" podciśnienie.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » sob lut 06, 2010 19:23

c-master pisze:tak, co do odśrodkowego to się zgadzam , ale w RP jest i odśrodkowy i podcisnieniowy - ja mam zagwozdkę co do działania podciśnieniowego -kiedy i jak bardzo powinien "ciągnąć" podciśnienie.
Podciśnieniowy działa w momencie naciśnięcia na gaz - jest podłączony do gardzieli na wysokości przepustnicy(wężyk tam jest włożony na króciec mosiężny i do aparatu).Podciśnienie w momencie"gaz" rośnie i go ciągnie.Za moment wyrównuje się i odpuszcza. Na wysokich obrotach też go "wciąga" - wysokie podciśnienie w gardzieli.

Jest też wariant jego podłączenia do układu ssącego(obok wejścia na wakum) - wówczas masz na jałowym te 6 stopni a jego reakcja jest odwrotna - odpuszcza przy dodaniu gazu i w miarę wzrostu obrotów przyśpiesza(podciśnienie rośnie) wspólnie z odśrodkowym - wychodzi jakaś średnia obu.
Ostatnio zmieniony sob lut 06, 2010 19:24 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lut 06, 2010 20:44

c-master, rp może mieć elektrozawór na węzyku od regulatora (ale chyba nie każdy model), nie wiem przy jakich obrotach się otwiera, ale jak się otworzy masz skok zapłonu.
oldstaszek pisze: nawet o 12 stopni
samo podpięcie węzyka na wolnych obrotach (przy założeniu że elektrozaworu brak ) przyśpiesza na 18 stopni czyli fakt o 12, ale potem w miarę wzrostu obrotów przyśpiesza bardziej, nie mam norm ile, w mk3 eletroniczny układ przyśpiesza na ok 40 stopni przy 3000 obrotów, myślę że tu wartości będą zbliżone


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
c-master
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: pn sty 11, 2010 17:30
Lokalizacja: Lublin / Jabłonna

Post autor: c-master » sob lut 06, 2010 21:42

właśnie o to mi chodziło - mam elektrozawór i to on steruje podciśnieniem. ale ja na jałowych obrotach z wężykiem mam blisko 30' i chodzi mi o to czy to jest ok czy nie....

I mam podejrzenie że zapłon wyprzedzony mam maxymalnie a to dlatego, że membrana w aparacie jest niesprawna i od razu na max poddaje się podciśnieniu a nie stopniowo. Dlatego moje pytanie - jak jest u innych, kiedy i jak wyprzedza podciśnienie...
Ostatnio zmieniony sob lut 06, 2010 21:47 przez c-master, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lut 06, 2010 21:47

na jałowych 30 stopni???, odepnij węzyk i ma być 6.
Ostatnio zmieniony sob lut 06, 2010 21:48 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
c-master
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: pn sty 11, 2010 17:30
Lokalizacja: Lublin / Jabłonna

Post autor: c-master » ndz lut 07, 2010 13:07

na jałowych mam 8 stopni i jak się uchyli przepustnicę delikatnie to otwiera się taki zaworek od podciśnienia (podaje podciśnienie na aparat zapłonowy) i wtedy zapłon robi się już na 30 stopni w całym zakresie obrotów - niestety. I o to mi chodzi, żeby ktoś sprawdził jak jest u niego i jak rośnie wyprzedzenie zapłonu - jest stałe czy rośnie wraz z obrotami.
Ostatnio zmieniony ndz lut 07, 2010 13:38 przez c-master, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 07, 2010 14:42

teraz kapuję, nie pmogę konkretnie bo nie znam budowy takiego aparatu z podwójnym mechanizmem odśrodkowym i pociśnieniowym, o ile taki masz wogóle. Niemniej tuż powyżej obrotów jałowych pownno być 18-20 stopni, to jest wartość podobna dla wszystkich silników, więc sądzę że ten cały aparat źle działa, a najpewniej siłownik podciśnieniowy jest uwalony, a jeszcze szczegółowiej spręzyna podtrzymująca membranę pękła. W każdym razie idź tropem zwalonego aparatu zapłonowego


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
c-master
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: pn sty 11, 2010 17:30
Lokalizacja: Lublin / Jabłonna

Post autor: c-master » ndz lut 07, 2010 15:11

Paweł Marek pisze: W każdym razie idź tropem zwalonego aparatu zapłonowego

I taki mam plan na jutrzejsze popołudnie - o wynikach mojego "śledztwa" na pewno poinformuję :)

(rozbiera się w ogóle to podciśnienie - można to jakoś naprawić czy szukać od razu nowego ?)
Ostatnio zmieniony ndz lut 07, 2010 15:18 przez c-master, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 07, 2010 15:32

wszystko można, ale jak na obecne czasy się nie opłaca, znajdziesz oferty regeneracji różnych typów takich siłowników w necie, na allegro bywają.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości