uswtawienie koła pompy wtryskowej względem stożka. mk4 tdi

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » pt lut 19, 2010 07:20

Michaś_1977 pisze:Ustaw wałek wycięciem na klina powiedzmy na godzinę 9/10,następnie delikatnie kręcąc nim w prawo zostaw go w takim położeniu,gdy tylko poczujesz opór i gdy będzie w tej pozycji załóż na niego piastę koła by była tak jak na fotkach poniżej.Nacięcie na piaście ma zachodzić na otwór ustalający 1,5-2mm.

Jak złożysz to tak jak Ci podałem,to później tylko lekka korekta samym kołem i nie ma bata-musi hulać
Pozdr.
zrobiłem tak

[ Dodano: Pią 19 Lut, 2010 ]
tak jak na twoich fotkach wcześniej



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14216
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt lut 19, 2010 08:00

No to git :okej:
Dobrze wykombinowałem... :D


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » pt lut 19, 2010 17:57

dla sprawdzenia napisałem jeszcze do paru osób i
osoba która ma 11 na wierzchu sprawdzała to i wyszło tak jak mówisz 2mm od lewej
inna osoba która ma 10 napisała że wyszło ok 2mm ale od prawej, sam też sprawdziłem na szrocie i to samo 2mm ale od prawej.
czyżby była różnica między 10 i 11 w ustawieniach? czy poprostu większość pomp była ustawiana na "oko"?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14216
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt lut 19, 2010 18:17

morfeusz86r pisze:osoba która ma 11 na wierzchu sprawdzała to i wyszło tak jak mówisz 2mm od lewej
inna osoba która ma 10 napisała że wyszło ok 2mm ale od prawej, sam też sprawdziłem na szrocie i to samo 2mm ale od prawej.
morfeusz86r pisze:czyżby była różnica między 10 i 11 w ustawieniach? czy poprostu większość pomp była ustawiana na "oko"?
morfeusz86r, tutaj chodzi o długość wzniosu krzywek na fali...czyli jak fala ma krzywki dłuższe (łagodniejsze),to kręcąc wałkiem,wcześniej poczujesz opór względem znaków na kole i obudowie,natomiast jak fala ma krzywki krótsze (bardziej strome),to opór poczujesz później.
Myślę,że różnice,które zaobserwowałeś wychodzą z tego,że w tych pompach oprócz tłoko-rozdzielaczy zostały wymienione także fale.Ja w swojej musiałem zmienić falę zakładając głowiczkę od TDI,bo poprzednia nie pasowała...dobrze,że miałem komplet :bajer: ...
Zmieniałeś głowicę pompy razem z falą?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » pt lut 19, 2010 21:18

Michaś_1977 pisze:Zmieniałeś głowicę pompy razem z falą?
nie, zakładałem całą kompletną 11 brak tylko kółka było



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14216
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt lut 19, 2010 21:45

morfeusz86r pisze:nie, zakładałem całą kompletną 11 brak tylko kółka było
Aha...ale tak czy srak,tą różnicę powoduje fala...
Jeszcze tak zapytam-od jakiego TDI masz pompę 11mm?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

kondzik17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz sie 19, 2007 20:25
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: kondzik17 » pt lut 19, 2010 22:32

Koledzy z tym ustawieniem tej pompy to bardzo prosta sprawa .Do ustawienia potrzebny jest czujni zegarowy.Ustawiamy wałek pompy w patrząc od przodu w okolicy godziny 9- tej.Wykręsamy śrubę z boku pompy na imbus nr 6.W miejsce tej śruby wkręcamy śrubę z pompy od wv 2.5 tdi z tego samego miejsca.Następnie wkręcamy czujnik do pompy którym się ustawia zapłon we wszystkich pompach mechanicznych boscha. Kręcimy wałkiem pompy w prawo aż na zegarze mamy wartość 0.70mm i blokujemy tą śrubą tzn wkręcamy ją do wyczuwalnego oporu.Teraz zakładamy flanszkę i dokęcamy nakrętkę.żwalniamy śrubę blokującą wkręcamy w jej miejsce zaślepkę i mamy gotową pompę.

[ Dodano: 19 Lut 2010 21:33 ]
Przepraszam ale ta wartość to 0.90 nastąpiła pomyłka


KOLO

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14216
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt lut 19, 2010 23:37

kondzik17, gdyby morfeusz86r, miał owy czujnik,to podejrzewam,że nie zakładałby tego tematu :bajer: ...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » sob lut 20, 2010 08:24

Michaś_1977 pisze:Jeszcze tak zapytam-od jakiego TDI masz pompę 11mm?
jak dobrze pamiętam to masakra mówił że była wymontowana z passata



arwam

Post autor: arwam » sob lut 20, 2010 10:12

morfeusz86r pisze:Michaś_1977 napisał/a:
Jeszcze tak zapytam-od jakiego TDI masz pompę 11mm?

jak dobrze pamiętam to masakra mówił że była wymontowana z passata
tak z ALH w automacie lub AHH również w automacie



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » ndz lut 21, 2010 00:00

w passacie w manualu

11 + 205
http://www.racingforum.pl/19-tdi-ahh-ob ... 60810.html



hardmen969
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: wt mar 16, 2010 02:43
Lokalizacja: Rakszawa

Re: uswtawienie koła pompy wtryskowej względem stożka. mk4 tdi

Post autor: hardmen969 » ndz lis 14, 2021 22:33

Pękł mi tłok. Cały remont robiłem sam.
Do silnika wleciały wtryski z 90KM i pompa 10mm, były 230 i 11mm.
Silnik odpala, ale kopci, nawet na wolnych obrotach. Vcds kąt 60.
Koło nabiłem tak jak widać było klin. Wiadomo może 1mm uciekło. Może to być ten problem? Mimo, że vcds pokazuje dobry kąt wtrysku?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 39 gości