Jak wzmocnić sprzęgło domowymi sposobami?? FOTO PORADA :D

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
SmokE88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 445
Rejestracja: śr gru 31, 2008 18:30
Lokalizacja: Długomiłowice Woj.Op

Jak wzmocnić sprzęgło domowymi sposobami?? FOTO PORADA :D

Post autor: SmokE88 » wt mar 09, 2010 16:10

A wiec tak!! Dzięki pomocy pewnego użytkownika z forum forda PROBE dostałem przepis na wzmocnienie sprzęgła, a mianowicie docisku!!! :D No i mam zamiar się nią z wami podzielić bo cennik Pana Radzikowskiego jest stanowczo za wysoki żeby płacić 1000zł za coś co mozemy zrobić samemu w domu a koszta nie przekraczają 100zł... :D

(opracowane na docisku z silnika vr6)
na początek potrzebujemy dwa dociski! Jeden najlepiej nowy a drugi moze być używany! Ja posiadam jeden używany z 9a (dawca) i nowy docisk z silnika vr6!

1. rozwiercamy zaznaczone nity w starym i nowym docisku
Obrazek

2. rozkładamy każdy z docisków na 2 części :D

3.rozwiercamy kolejne zaznaczone nity w starym i nowym docisku
Obrazek

4.wyjmujemy blaszkę sprężynującą tzw. "słoneczko" ze starego i nowego docisku, wyjmujemy również dwa metalowe koła ( w każdym z docisków są po dwa jedno koło pod słoneczkiem i drugie nad :P )
Wszystkie nity które teraz rozwierciłeś (9 w starym i 9 w nowym docisku) trzeba zachować bo sie przydadzą :P

5. musimy najpierw wyrównać denko nita... Tak mniej więcej wygląda nit po wyciągnieciu go z docisku (patrząc na niego z boku)
Obrazek
czerwoną część należy zeszlifować

6. po wyrównaniu nita musimy go rozwiercić i nagwintować na śrubę 6 (widok z góry)
Obrazek
trzeba pamiętać ze otwór musi być centralnie na samym środeczku nita!!!!

7. następnie czapkę nita trzeba przyciąć z obu stron tak aby móc założyć na nią płaski klucz 13
Tak powinien wyglądać gotowy nit!! tylko ze moj nit jest juz zamontowany :D tu musicie użyć trochę wyobraźni!!
Obrazek

8. kupujemy 12 śrub 6 i 3 nakrętki do nich!! i teraz BARDZO WAŻNA RZECZ!!! nie mogą to być byle jakie śruby!! najlepiej wszystko mieć o twardości 8.8!!!

9. Do "obudowy" z nowego docisku wkładamy jedno metalowe koło i dwa "słoneczka" i skręcamy to śrubkami i nagwintowanymi nitami! TAK TO MA WYGLĄDAĆ!!
Obrazek

10.żeliwną tarcze przykręcamy pozostałymi 3ma śrubkami i nakrętkami :D i GOTOWE!!

MAM NADZIEJE ŻE SIĘ KOMUŚ PRZYDA :D FOTY TAKIE ŚREDNIE BO FONEM ROBIONE I TROCHĘ MAŁO BO PÓŹNO MI SIĘ WSPOMNIAŁO O TYM!! :smoke: :smoke: :smoke:


JADĄC Z PRĘDKOŚCIĄ 280KM/H...
TO CO JEST PRZED TOBĄ...
JEST JUŻ PRZESZŁOŚCIĄ...

tovdi1
I'm Darek
Posty: 2188
Rejestracja: czw gru 24, 2009 10:58
Lokalizacja: WSC

Post autor: tovdi1 » śr mar 10, 2010 09:10

dobry temat
napewno się przyda :bigok:



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: Jak wzmocnić sprzęgło domowymi sposobami?? FOTO PORADA :

Post autor: Borys » śr mar 10, 2010 10:02

a ile czasu po operacji wzmocnienia w taki sposób docisku nalezy chodzic na siłownie i "robic nogi" by dać rade wcisnąc sprzęgło?
jakies testy były?



Awatar użytkownika
SmokE88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 445
Rejestracja: śr gru 31, 2008 18:30
Lokalizacja: Długomiłowice Woj.Op

Post autor: SmokE88 » śr mar 10, 2010 10:36

no pedał troche twardy ale bez przesady :D poza tym to samo robi Radzikowski z dociskami :D tylko ze on nie na śruby robi tylko ma do tego specjalne nity :P


JADĄC Z PRĘDKOŚCIĄ 280KM/H...
TO CO JEST PRZED TOBĄ...
JEST JUŻ PRZESZŁOŚCIĄ...

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr mar 10, 2010 11:54

Radzikowski robi to troche inaczej, bardzo podobnie ale PRAWIE robi jak zwykle dużą różnice, ale fakt, jesteś blisko
Borys pisze:a ile czasu po operacji wzmocnienia w taki sposób docisku nalezy chodzic na siłownie i "robic nogi" by dać rade wcisnąc sprzęgło?
jakies testy były?
na lince sprzęgło VR6/G60 spokojnie moja dziewczyna operuje :helm:



Awatar użytkownika
SmokE88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 445
Rejestracja: śr gru 31, 2008 18:30
Lokalizacja: Długomiłowice Woj.Op

Post autor: SmokE88 » śr mar 10, 2010 13:27

no wiesz :D ja Radzikowski nie jestem tylko Piegza :D ale mysle ze to jest dobry pomysł i o wiele taniej przede wszystkim :D


JADĄC Z PRĘDKOŚCIĄ 280KM/H...
TO CO JEST PRZED TOBĄ...
JEST JUŻ PRZESZŁOŚCIĄ...

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr mar 10, 2010 14:14

SmokE88 pisze:no wiesz :D ja Radzikowski nie jestem tylko Piegza :D ale mysle ze to jest dobry pomysł i o wiele taniej przede wszystkim :D
to, ze jest dużo taniej nie znaczy że ma być dużo gorzej, lepiej nie popadaj w samozachwyt to dojdziesz co lepiej/inaczej można zrobić



Awatar użytkownika
SmokE88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 445
Rejestracja: śr gru 31, 2008 18:30
Lokalizacja: Długomiłowice Woj.Op

Post autor: SmokE88 » śr mar 10, 2010 14:28

no nie ukrywam iż cały czas pracuje nad tym :D nie wpadam w samo zachwyt! :P raczej jestem skromnym człowiekiem :P :bigok:


JADĄC Z PRĘDKOŚCIĄ 280KM/H...
TO CO JEST PRZED TOBĄ...
JEST JUŻ PRZESZŁOŚCIĄ...

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr mar 10, 2010 14:48

Ale temat ciekawy :) Dobra robota. Pytanie tylko jak to sie sprawdzi w warunkach bojowych :)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
SmokE88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 445
Rejestracja: śr gru 31, 2008 18:30
Lokalizacja: Długomiłowice Woj.Op

Post autor: SmokE88 » śr mar 10, 2010 15:03

silnik nie odpalony.... :( jeszcze bo turbo mi brakuje :D bankowo zdam relacje jak to działa narazie sprawdziłem zakładając skrzynie i wysprzęglik jak to pracuje... trochę ciężko ale działa :D


JADĄC Z PRĘDKOŚCIĄ 280KM/H...
TO CO JEST PRZED TOBĄ...
JEST JUŻ PRZESZŁOŚCIĄ...

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr mar 10, 2010 15:19

z tego co się orientowałem top sprawdza ten sposób



Awatar użytkownika
signum
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: pn sie 03, 2009 22:17
Lokalizacja: koszalin

Post autor: signum » czw mar 11, 2010 17:28

ciekawa opcja, bede sledzic temat


moj golf => http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=262301 <= zapraszam do oględzin mojej "serii" ;p

Awatar użytkownika
SmokE88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 445
Rejestracja: śr gru 31, 2008 18:30
Lokalizacja: Długomiłowice Woj.Op

Post autor: SmokE88 » czw mar 11, 2010 21:57

co tu śledzić :D jedyne co to teraz czekać na wynik testów :D :bigok:


JADĄC Z PRĘDKOŚCIĄ 280KM/H...
TO CO JEST PRZED TOBĄ...
JEST JUŻ PRZESZŁOŚCIĄ...

Awatar użytkownika
signum
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: pn sie 03, 2009 22:17
Lokalizacja: koszalin

Post autor: signum » czw mar 11, 2010 22:13

SmokE88 pisze:jedyne co to teraz czekać na wynik testów
właśnie o to mi chodzi


moj golf => http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=262301 <= zapraszam do oględzin mojej "serii" ;p

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości