1.9 tdi po wymianie szklanek to samo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

1.9 tdi po wymianie szklanek to samo

Post autor: arturkw » pt mar 12, 2010 10:54

witam odebrałem autko od mechanika byłem na wymieniane rozrzadu i popychaczy, jednak po tym zabiegu nadal je słysze na zimnym silniku klepią. moze wymiana oleju cos da leje castrola 15w40 moze sie cofnac do 10w40? nie bedzie konsekwencji z tym związanych?


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6869
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » pt mar 12, 2010 11:41

Olej o niższej lepkości spowoduje szybsze napełnianie szklanek a w konsekwencji szybsze cichnięcie klepiących szklanek ale nie wyeliminuje tego całkowicie. Niestety nie tylko szklanki się zużywają. W trakcie ich pracy dochodzi do powolnego procesu owalizacji gniazd w których są one umiejscowione co skutkuje tym że szklanki bujają się na boki. Niestety nic na to nie poradzisz. To normalny proces zużycia silnika, który można jedynie ograniczyć stosując od nowości możliwie najlepsze oleje...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: arturkw » pt mar 12, 2010 11:57

mhm rozumiem ale suma sumaru jak zaleje 10w40 to ucichnie troszke? a nie bedzie to miało konsekwencji zadnych? bo różne opinie sa.?


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Awatar użytkownika
*daniel*
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: wt sty 24, 2006 12:15
Lokalizacja: z garażu
Kontakt:

Post autor: *daniel* » pt mar 12, 2010 12:42

nierób takich kombinacji z olejami bo dolejesz oliwy do ognia..jak lejesz mineral to do półsytentyka niewracaj lepiej


moje byłe mk3 GTD SPECIAL
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81913&postdays=0&postorder=asc&start=480
obecny dupowóż passat b4 kombi na gwincie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261704&postdays=0&postorder=asc&start=90

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pt mar 12, 2010 12:53

Jakbys poczytal o olejach to bys sie dowiedzial, ze sa oleje, ktore nie roznia sie niczym oprocz "liczby W", wiec olej 10w40 a 15w40 moze byc tym sammy olejem, ktory ma taka sama lub bardzo zblizona ilosc dodatkow myjacych (a to one glownie powoduje rozszczelnienie silnika, gdy go troche przemyje ;) )


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: arturkw » pt mar 12, 2010 13:17

czyli koledzy co? mozna sie cofnąć?


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Awatar użytkownika
Maślak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 15:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maślak » pt mar 12, 2010 13:20

ja na twoim miejscu zalałbym półsyntetyka. wyplukanie silnika to mit chyba ze na mineralnym masz zrobione 500 tyś. to tylko półsyntetyk a nie syntetyk. ja do siebie zaraz po kupnie jak spuszczałem olej to był nienaturalnie gesty i czarny wlałem motula 10w40 i juz 2 razy zmieniałem i dalej 10w40, nic nie cieknie z uszczelek kontrolka oleju nie żarzy sie. ale za to silnik cicho chodzi równiutko jest dobrze. popychacze hydrosztosy nie lubią mineralnych oliw.



Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: arturkw » pt mar 12, 2010 13:21

w sumie racja nastepna wymiana to bedzie castrol 10w40 :)


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Awatar użytkownika
Maślak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 15:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maślak » pt mar 12, 2010 13:25

EEE nie wiem jak inni ale castrol to BLE :green_fuck: MOTUL, MOBIL, VALVOLINE. ja osobiscie jezdze na motulu kupionym od kolegi z forum no i nie zmienie na zaden inny. zreszta temat olej to rzeka kazdy chwali to co ma :green_fuck:



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6869
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » pt mar 12, 2010 15:35

arturkw pisze:mhm rozumiem ale suma sumaru jak zaleje 10w40 to ucichnie troszkę
Szybciej się będą napełniać olejem po dłuższym postoju czy porannym rozruchu - czyli szybciej przestaną klekotać w porównaniu z mineralnym ale nie wyeliminują zjawiska. Silnik ma już swoje lata i swój spory zapewne przebieg i czas pogodzić się z faktem iż nówki z niego nie zrobisz a na lanie super-oliw już trochę za późno. Dobry półsyntetyk zmieniany co 10 tyś km to najlepsze co można jeszcze dla niego zrobić aby dłuuuugo jeszcze Ci służył.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Maślak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 15:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maślak » pt mar 12, 2010 19:40

no ale kolega napisał ze mechanik wymienił popychacze, nowe to nawet na mineralnym oleju przez parenaście tysiecy kilometrów powinny być cicho chyba ze wsadzili totalny szajs albo oszukali albo poprostu to nie popychacze.......



Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: arturkw » pt mar 12, 2010 20:10

wsadzilem popychacze INA,a jaki półsyntetyk polecacie? valvoline?


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Awatar użytkownika
palio
_
_
Posty: 2897
Rejestracja: wt sty 26, 2010 22:44
Lokalizacja: Siedliska Drugie/Fajsławice
Auto: Ford Mondeo MK3
Silnik: 2.0
Kontakt:

Post autor: palio » pt mar 12, 2010 20:31

Witam wszystkich :bigok:
Jeśli można to i ja się podczepię pod temat. Dużo czytam na forum na temat olejów. Posiadam takie samo auto jak kolega aturkw. właśnie na dniach będę zmieniał olej i wszystkie filtry. Do tej pory mechanik zalewał mi olej castrol magnatec 15W40. Z tego co wyczytałem to nie koniecznie polecacie ten olej. Olej wymieniałem już około 4 razy. Pytanie czy mogę zmienic olej na półsyntetyk : MOTUL6100 SYNERGIE PLUS 10W40? Muszę robić płukankę silnika? Czy będą jakieś konsekwencje zmiany oleju mineralnego na półsyntetyk? Dodam iż moje auto ma na liczniku już 340tys km :grin: .
Filtry też będę zmieniał na filtry MANNA. Do tej pory używałem filtrów marki Filtron. Proszę o pomoc i wyrozumiałość, gdyż w tym temacie jestem zielony :helm:
Pozdrawiam wszystkich i bardzo proszę o wyrozumiałość
Za wszelkie podpowiedzi będę serdecznie wdzięczny.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6869
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » pt mar 12, 2010 22:42

arturkw pisze:wsadzilem popychacze INA,a jaki półsyntetyk polecacie? valvoline?
Hydroregulatory jak hydroregulatory, najpopularniejsze na rynku.
Odnośnie Valvoline`a to sam kiedyś używałem i potwierdzam że na 5W szklanki dużo szybciej cichły rano niż na Mobilu 5W, Commie 5W i 4Max`ie 5W.
palio45 pisze:Do tej pory używałem filtrów marki Filtron
I skoro choć odrobinę w Tobie patriotyzmu - nie zmieniaj tego...
palio45 pisze:Muszę robić płukankę silnika?
Nie musisz ale jak zrobisz - na pewno nie zaszkodzi
palio45 pisze:czy mogę zmienic olej na półsyntetyk
Tak - możesz
palio45 pisze:w tym temacie jestem zielony
To tak jak opakowania filtrów paliwa z Filtrona. Widzisz ile wspólnego macie ? :)
palio45 pisze:Pozdrawiam wszystkich
I wszyscy Ciebie pozdrawiają :grin:


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości