Napięcie spoczynkowe akumulatora?

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Napięcie spoczynkowe akumulatora?

Post autor: PinkFloyd » wt lis 09, 2010 08:40

Wymieniłem akumulator, bo mój mimo ciagłej jazdy po nocy miał 12,3-12,4V i diesla słabo kręcił. ładowanie mam na włączonych odbiornikach 14,28V, alternator 120A. Nowy aku 77ah ( 820A )- wapniowy , bezobsługowy. Co jest dla mnie dziwne po nocy ma napięcie 12,85V gdzie temp. otoczenia jest ok 3 st ( mimo , że do pracy mam ok 8km w jedna strone, dziennie max 16km). Doczytałem się , że 100% naładowany aku ma mieć 12,6-12,7 V ( 2,1V na każde ogniwo, poniżej 12,4V trzeba doładować, 11,8V całkowicie rozładowany ). Po jeżdzie pok ok 15 min na wyłaczonym silniku sprawdzam na klemach i ma napięcie 13,55V- po nocy spada do 12,85V, jak nie jeździełm 3 dni pokazało 12,79V- czy to nie za dużo? Może aku ma jakies zwarcie? Pali bardzo dobrze, alternator go nie przeładowujem. Może ma to coś do znaczenia bo producent przewiduje w nim 720A a na teście wyszło 820A, facet mówi, ze aku super sprawne. Co myslicie? Na Five Star na 2 letnik aku miałem po nocy jak było 3 st max 12,5V jak wczesniej robiłem trasę 200km, teraz wystarczy 10km a on po nocy ma 12,85V ( ponad normę ).



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Napięcie spoczynkowe akumulatora?

Post autor: prezesik25 » wt lis 09, 2010 10:08

Takie znikome spadki napięć to jest nic. Nie masz się czym martwić, chyba, ze na siłę szukasz jakiejś usterki :hmm:


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Napięcie spoczynkowe akumulatora?

Post autor: PinkFloyd » wt lis 09, 2010 10:12

prezesik25 pisze:Takie znikome spadki napięć to jest nic. Nie masz się czym martwić, chyba, ze na siłę szukasz jakiejś usterki :hmm:
Nie chodzi o spadki tylko, że aku pokazuje napięcie jakby był przeładowywany- czyli za duże niż dla 100% naładowanego aku



Awatar użytkownika
Diagi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 16:22
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Napięcie spoczynkowe akumulatora?

Post autor: Diagi » wt lis 09, 2010 14:15

To żaden powód do obaw, to minimalna różnica jak sam zauważyłeś nie ma żadnego wpływu. Świadczy to o sprawności akumulatora, że nie ma mu co zarzucić. 12,4 V jest dla Ciebie za mało a 12,8 za dużo... uwierz lepiej nie szukać dziury w całym, dobrze pali ? nie ma spadków ? Jeździć.



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Napięcie spoczynkowe akumulatora?

Post autor: T.O.B.I. » wt lis 09, 2010 15:26

12,8 V dla nowego akumulatora to idealny stan jest maksymalnie naładowany, oby trzymał jak najdłużej, po jeździe zawsze będzie wyższe napięcie bo alternator je podnosi, prostownik tak samo


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
WRHZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 496
Rejestracja: czw gru 09, 2004 01:10
Lokalizacja: WLKP
Kontakt:

Napięcie spoczynkowe akumulatora?

Post autor: WRHZ » wt lis 09, 2010 19:48

Klania sie jeszcze dokaldnosc miernika :) jesli aku ma takie napiecie to jest super i nic tylko smigac 12,3-12,4V takze powinien spokojnie palic samochod moze troszke komutator juz zasyfiony od sypiacych sie szczotek!?!? Na nowym aku tego tak nie odczuwasz.. Jesli by aku przeladowywalo to regulator do wymiany a najszybciej widac to na podstawie temperatury akumulatora - bylby goracy tak samo jakby mial zwarcie bylby goracy i do tego rozladowywalby sie :)



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Napięcie spoczynkowe akumulatora?

Post autor: PinkFloyd » wt lis 09, 2010 20:05

sprawdzane dwoma miernikami i jest takie same, rozrusznik zregenerowany, przy czym na starym aku prąd rozruchowy poniżej 400A i palił, ale słabo kręcił ,na tym chodzi jak szlifierka



Awatar użytkownika
WRHZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 496
Rejestracja: czw gru 09, 2004 01:10
Lokalizacja: WLKP
Kontakt:

Napięcie spoczynkowe akumulatora?

Post autor: WRHZ » wt lis 09, 2010 23:04

Jesli mozna wiedziec jak zmierzyles prad rozruchu???



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Napięcie spoczynkowe akumulatora?

Post autor: PinkFloyd » śr lis 10, 2010 15:00

WRHZ pisze:Jesli mozna wiedziec jak zmierzyles prad rozruchu???
Podjechałem do faceta co sprzedaje akumulatory, podpiał specjalny miernik i pokazało prąd rozruchu w Amperach, u mnie napięcie było ok tylko prąd rozruchu był mniejszy o ok 40% niz było napisane na akumulatorze mimo, że do niego z domu zrobiłem wcześniej ok 80km trasę.



Awatar użytkownika
WRHZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 496
Rejestracja: czw gru 09, 2004 01:10
Lokalizacja: WLKP
Kontakt:

Napięcie spoczynkowe akumulatora?

Post autor: WRHZ » śr lis 10, 2010 21:53

Ok juz wiem, pewnie malym testerkiem elektronicznym :) Ja sprawdzam swoje na starym poczciwym testerze BOSCHa, z pełnym obciązeniem akumulatora..



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Re: Napięcie spoczynkowe akumulatora?

Post autor: Jacek75 » czw lis 11, 2010 21:39

PinkFloyd pisze: Co jest dla mnie dziwne po nocy ma napięcie 12,85V gdzie temp. otoczenia jest ok 3 st ( mimo , że do pracy mam ok 8km w jedna strone, dziennie max 16km). Doczytałem się , że 100% naładowany aku ma mieć 12,6-12,7 V ( 2,1V na każde ogniwo, poniżej 12,4V trzeba doładować, 11,8V całkowicie rozładowany ). Po jeżdzie pok ok 15 min na wyłaczonym silniku sprawdzam na klemach i ma napięcie 13,55V- po nocy spada do 12,85V, jak nie jeździełm 3 dni pokazało 12,79V- czy to nie za dużo?
O ile pomiar napięcia akumulatora niewiele wnosi o jego stanie, o tyle to co podajesz świadczy że aku jest w idealnym stanie.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości