Napięcie spoczynkowe akumulatora?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Napięcie spoczynkowe akumulatora?
Wymieniłem akumulator, bo mój mimo ciagłej jazdy po nocy miał 12,3-12,4V i diesla słabo kręcił. ładowanie mam na włączonych odbiornikach 14,28V, alternator 120A. Nowy aku 77ah ( 820A )- wapniowy , bezobsługowy. Co jest dla mnie dziwne po nocy ma napięcie 12,85V gdzie temp. otoczenia jest ok 3 st ( mimo , że do pracy mam ok 8km w jedna strone, dziennie max 16km). Doczytałem się , że 100% naładowany aku ma mieć 12,6-12,7 V ( 2,1V na każde ogniwo, poniżej 12,4V trzeba doładować, 11,8V całkowicie rozładowany ). Po jeżdzie pok ok 15 min na wyłaczonym silniku sprawdzam na klemach i ma napięcie 13,55V- po nocy spada do 12,85V, jak nie jeździełm 3 dni pokazało 12,79V- czy to nie za dużo? Może aku ma jakies zwarcie? Pali bardzo dobrze, alternator go nie przeładowujem. Może ma to coś do znaczenia bo producent przewiduje w nim 720A a na teście wyszło 820A, facet mówi, ze aku super sprawne. Co myslicie? Na Five Star na 2 letnik aku miałem po nocy jak było 3 st max 12,5V jak wczesniej robiłem trasę 200km, teraz wystarczy 10km a on po nocy ma 12,85V ( ponad normę ).
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
Napięcie spoczynkowe akumulatora?
Takie znikome spadki napięć to jest nic. Nie masz się czym martwić, chyba, ze na siłę szukasz jakiejś usterki 

Re: Napięcie spoczynkowe akumulatora?
Nie chodzi o spadki tylko, że aku pokazuje napięcie jakby był przeładowywany- czyli za duże niż dla 100% naładowanego akuprezesik25 pisze:Takie znikome spadki napięć to jest nic. Nie masz się czym martwić, chyba, ze na siłę szukasz jakiejś usterki
Napięcie spoczynkowe akumulatora?
To żaden powód do obaw, to minimalna różnica jak sam zauważyłeś nie ma żadnego wpływu. Świadczy to o sprawności akumulatora, że nie ma mu co zarzucić. 12,4 V jest dla Ciebie za mało a 12,8 za dużo... uwierz lepiej nie szukać dziury w całym, dobrze pali ? nie ma spadków ? Jeździć.
Napięcie spoczynkowe akumulatora?
12,8 V dla nowego akumulatora to idealny stan jest maksymalnie naładowany, oby trzymał jak najdłużej, po jeździe zawsze będzie wyższe napięcie bo alternator je podnosi, prostownik tak samo
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
Napięcie spoczynkowe akumulatora?
Klania sie jeszcze dokaldnosc miernika
jesli aku ma takie napiecie to jest super i nic tylko smigac 12,3-12,4V takze powinien spokojnie palic samochod moze troszke komutator juz zasyfiony od sypiacych sie szczotek!?!? Na nowym aku tego tak nie odczuwasz.. Jesli by aku przeladowywalo to regulator do wymiany a najszybciej widac to na podstawie temperatury akumulatora - bylby goracy tak samo jakby mial zwarcie bylby goracy i do tego rozladowywalby sie 


Napięcie spoczynkowe akumulatora?
sprawdzane dwoma miernikami i jest takie same, rozrusznik zregenerowany, przy czym na starym aku prąd rozruchowy poniżej 400A i palił, ale słabo kręcił ,na tym chodzi jak szlifierka
Re: Napięcie spoczynkowe akumulatora?
Podjechałem do faceta co sprzedaje akumulatory, podpiał specjalny miernik i pokazało prąd rozruchu w Amperach, u mnie napięcie było ok tylko prąd rozruchu był mniejszy o ok 40% niz było napisane na akumulatorze mimo, że do niego z domu zrobiłem wcześniej ok 80km trasę.WRHZ pisze:Jesli mozna wiedziec jak zmierzyles prad rozruchu???
Napięcie spoczynkowe akumulatora?
Ok juz wiem, pewnie malym testerkiem elektronicznym
Ja sprawdzam swoje na starym poczciwym testerze BOSCHa, z pełnym obciązeniem akumulatora..

- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Re: Napięcie spoczynkowe akumulatora?
O ile pomiar napięcia akumulatora niewiele wnosi o jego stanie, o tyle to co podajesz świadczy że aku jest w idealnym stanie.PinkFloyd pisze: Co jest dla mnie dziwne po nocy ma napięcie 12,85V gdzie temp. otoczenia jest ok 3 st ( mimo , że do pracy mam ok 8km w jedna strone, dziennie max 16km). Doczytałem się , że 100% naładowany aku ma mieć 12,6-12,7 V ( 2,1V na każde ogniwo, poniżej 12,4V trzeba doładować, 11,8V całkowicie rozładowany ). Po jeżdzie pok ok 15 min na wyłaczonym silniku sprawdzam na klemach i ma napięcie 13,55V- po nocy spada do 12,85V, jak nie jeździełm 3 dni pokazało 12,79V- czy to nie za dużo?
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości