Poniżej zamieszczam fotoporadę, jak wymienić tłukące się tuleje w tylnej belce MK4
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
Więc tak - podnosimy tył samochodu, zdejmujemy koła i stawimy na kobyłkach.
![Obrazek](https://i.imgur.com/GlEb9LU.jpg)
Odkręcamy nakrętki śrub mocujących belkę oraz luzujemy metalowe rurki w gumowych wężykach po obu stronach.
![Obrazek](https://i.imgur.com/bW2PEx8.jpg)
Postawiamy podnośnik po środku belki.
![Obrazek](https://i.imgur.com/i6mS3WE.jpg)
Następnie ściskamy gumowe wężyki hamulcowe kleszczami zaciskowymi lub ściskiem stolarskim, wykręcamy z nich metalowe rurki idące do zacisków i wybijamy śruby.
![Obrazek](https://i.imgur.com/hDTAfqH.jpg)
![Obrazek](https://i.imgur.com/Amqm9JP.jpg)
Opuszczamy belkę i widzimy mniej lub bardziej sfatygowane tuleje. Podnośnik możemy usunąć żeby nie przeszkadzał a belka będzie sobie swobodnie wisieć na amorkach.
![Obrazek](https://i.imgur.com/hmg0R2O.jpg)
![Obrazek](https://i.imgur.com/Ur41Axk.jpg)
Gratulacje dla tego mechanika, który tuningował je już wcześniej...
![panna :panna:](./images/smilies/panna.gif)
Nowe tuleje wkładamy do woreczka i umieszczamy w zamrażarce.
![Obrazek](https://i.imgur.com/Y0aHzCD.jpg)
Zmrożona tuleja kurczy się i łatwiej będzie ją umieścić w belce.
Za pomocą elektrycznej opalarki lub małego palnika do lutowania miedzi, grzejemy tuleje ile wlezie aż zacznie z niej mocno dymić.
![Obrazek](https://i.imgur.com/hmLc8Yu.jpg)
Grzejąc tuleję, stara guma oddzieli się od metalu.
Za pomocą rurki i solidnego młotka wybijamy środek tulei.
![Obrazek](https://i.imgur.com/Dtukbft.jpg)
![Obrazek](https://i.imgur.com/tEp5G4w.jpg)
Następnie wykuwamy zewnętrzną część starej tulei.
![Obrazek](https://i.imgur.com/AlbVwUb.jpg)
Ja do tego użyłem młotka udarowego na powietrze, ale równie dobrze można posłużyć się zwykłym młotkiem i ostrym przecinakiem. Należy jednak uważać, żeby nie pokancerować gniazda w belce!
Tak wygląda wydobyta z belki stara tuleja
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
![Obrazek](https://i.imgur.com/MFoEfdP.jpg)
Czyścimy gniazdo tulei z wszelkich zadziorów i rdzy.
![Obrazek](https://i.imgur.com/3m7vjAY.jpg)
![Obrazek](https://i.imgur.com/anb8uji.jpg)
Smarujemy smarem miedziowym.
![Obrazek](https://i.imgur.com/XKqjgXd.jpg)
![Obrazek](https://i.imgur.com/e7its0r.jpg)
To nam ułatwi wsunięcie nowych tulei i zapobiegnie zapiekaniu się nowych tulei.
Robimy sobie taki oto zestawik do wciągnięcia tulei i przynosimy po jednej tulei z zamrażarki.
![Obrazek](https://i.imgur.com/tPxQLgA.jpg)
Czerwoną strzałką zaznaczyłem dół tulei a zieloną jej oś, czyli ma być równolegle do wahacza belki.
![Obrazek](https://i.imgur.com/2YajEG3.jpg)
Przystawiamy nową tuleję, montujemy zestaw do wciągania i kręcimy śrubą. Tuleja zacznie wsuwać się do środka.
W trakcie wciągania zorientowałem się, że trzeba czymś przedłużyć gniazdo (czerwona strzałka), bo jak widać tuleja ma dłuższą część wewnętrzną i gdy dojdzie do płaskownika to stanie niemalże w połowie.
![Obrazek](https://i.imgur.com/RXd6ZXr.jpg)
![Obrazek](https://i.imgur.com/V0yEoon.jpg)
Guma na kołnierzu tulei jest pod skosem, więc trzeba czymś zniwelować różnicę. Podłożyłem kawałek płaskownika.
![Obrazek](https://i.imgur.com/EgpbHfA.jpg)
Nowa tuleja na swoim miejscu
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
![Obrazek](https://i.imgur.com/JBI7diQ.jpg)
![Obrazek](https://i.imgur.com/GP2Zpfk.jpg)
Następnie znów bierzemy podnośnik i podnosimy belkę do góry.
![Obrazek](https://i.imgur.com/4aLdsfU.jpg)
Wkładamy śruby na smarze miedziowym i składamy wszystko w kolejności odwrotnej do demontażu
![food :food:](./images/smilies/food.gif)
![Obrazek](https://i.imgur.com/ToDNvlZ.jpg)
Uwaga! Śruby te dokręcamy dopiero wtedy, gdy auto całym ciężarem stanie na kołach!
Pozdrawiam i życzę miłej pracy
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)