MatthewG pisze:To nówka sztuka? Bo tak wygląda

Podoba mi się i ciekaw jestem jak jeździ. Skoro tak lubisz jeździć to może wpadniesz na jakąś naszą pojeżdżawkę?

Mnie się strasznie podoba pomysł z takim kolorem pasów i nie wiem czemu w Golfach nie ma np. niebieskich, w Megane są żółte.
W pewnym sensie nówka - rok produkcji 2010, ale nigdy nie rejestrowane i z zerowym przebiegiem, pełną dwuletnią gwarancją. No i rabat był nieziemski i dlatego było mnie stać na taki zakup. Auto jest mocno dopasione jeśli chodzi o wyposażenie - koła z boxstera spyder super lekkie 19, pakiet sport chrono plus (czyli stoper do pomiaru czasów, telemetria zapisująca wszystko łącznie z przeciążeniami na zakrętach i dająca możliwość zgrania tego do kompa, dodatkowe tryby pracy skrzyni sport i sport plus, zmienna charakterystyka pedału gazu, aktywny zawias), sportowa kierownica z gigantycznimi łopatkami do zmiany biegów z aluminium i wyświetlaczem trybu w jakim auto jedzie, fotele podgrzewane i wentylowane (ale czad, pupa się nie poci

), fabryczne navi, telefon przez bluetooth, zmieniarka cd plus napęd dvd, skrętne biksenony, ledy dzienne i tylne. Co do jazdy - pomijając frustrujący okres docierania (3 tys km), to auto jest genialne. Jest doskonale wyważone, więc przyczepność którą generuje w zakrętach (po zagrzaniu opon) jest mocno onieśmielająca (tzn ja już wątpię, a opony nawet nie pisną ). Reakcja na ruchy sterem jest natychmiastowa i ma precyzję skalpela - do normalnego golfa i GTI mkV nie ma porównania - zresztą BMW 3 coupe aktualne też wysiada, ba - ośmielę się twierdzić, że kierownica pracuje lepiej niż w 911 carrera (wybaczcie szarganie świętości

). Hamulce potrzebują chwili na nabranie temperatury, ale później nie ma przebacz. Zawieszenie w trybie normal jest sztywne ale można spokojnie jeździć na codzień, sport i sport plus wymagają już równego asfaltu. Skrzynia biegów - to jest temat na osobnego posta. Tak jak DSG zmienia biegi błyskawicznie i bardzo płynnie, jednak ma inną strategię działania, szczególnie w trybie normal to się daje zauważyć. Np przy hamowaniu - im mocniej i gwałtowniej hamuję, tym agresywniejsze redukcje robi, przy jeździe w zakręcie nie zmieni biegu na wyższy nawet jeśli przestanę dodawać gazu (tak robi dsg7 w tsi160) a nawet czasami potrafi zredukować bieg, tak żeby na wyjściu być w optymalnym zakresie obrotów. W trybie sport i sport plus jest bardziej czuła na pracę gazem i szybciej redukuje, zmiana biegu na wyższy przy wyższych obrotach. Ale jeszcze do końca jej nie poznałem - trochę nie ta pogoda no i to nieszczęsne docieranie. Mankament jak na razie jeden - przy bocznym wietrze szumi mocniej wewnątrz niż się spodziewałem. Jak coś konkretnego was jeszcze interesuje to walcie śmiało
