problemy elekrtyczne

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mnowak5615
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr lis 09, 2011 21:08

problemy elekrtyczne

Post autor: mnowak5615 » wt lut 28, 2012 18:00

Witam Panowie i Panie;
mam vw bora 1,9. Cudne auto ale w ostatnim czasie pada wszystko co elektyczne, dlatego proszę o porady:

1. szwanuje mi wskazówka prędkościomierza. Raz działą, raz nie działą, czasem skacze - kiedys w VW vento przerabiałem wymiane takiego slimaka który wchodził w skrzynie czy tu jest tak samo, nie widzę patrzac z przodu takiej wtyczki (nakieruje mnie ktoś).

2. jak odpalam auto zaczęła mrugać kontolka oleju - pomarańczowa. Poczytałem na forum i znalazłem że to czujnik otwierania maski. Faktycznie rozleciał się w kawałki - u mnie czujnik jest rzeźbiony chyba - jest przykręcony co pasu niedaleko zamka maski - podjrzewam ze ktoś dokładał. Obojętnie jaki mogę kupić?

3. obieg wewnętrzny powietrza - przesłal działać(nawet nie świci). Preraziłem się czytając forum że to silniczek. Zacząłem od sprawdzenia bezpieczników. Faktycznie był spalony. Wyminiłem na 5 mah tak jak było i obieg wewn zaczał się właczać ale po chwili znowu sie zjarał. Skończyły mi sie bezpieczniki 5 wiec założyłęm 7,5. Znowu pięknie smigał. Zostawiłem auto na noc dumny z siebei ze naprawione. Rano przychodze do auta i znowu nie działa. WHat is going on?


help



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

problemy elekrtyczne

Post autor: Qto » wt lut 28, 2012 18:32

1. Może być impulsator, jego okablowanie lub wtyczka - na forum znajdziesz fotki gdzie jest on zaznaczony
2. Czujnik otwierania maski o którym piszesz to nie jest przypadkiem od jakiegoś dokładanego alarmu ?? Oryginalnie czujnik jest w zamku...też znajdziesz fotki tego czujnika, wrzucałem kiedyś na forum
3. Napisz który bezpiecznik wymieniasz...Climatronica rozumiem, że nie masz ?



mnowak5615
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr lis 09, 2011 21:08

Re: problemy elekrtyczne

Post autor: mnowak5615 » wt lut 28, 2012 22:04

1. nie potrafie znaleźc tego zdjęcia na forum
2. To musi być ten czujnik maski ale pewnie się zepsuł i ktoś zamontował zwyklaka w zamian. Gdyby to był od alarmu to niebylby powodem migania lampki oleju na liczniku
3.nie ma climatronika - zwykła klima. Wymieniam bezpiecznik - patrzac na gniazda to pierwszy od lewej na samej górze



mnowak5615
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr lis 09, 2011 21:08

problemy elekrtyczne

Post autor: mnowak5615 » czw mar 08, 2012 00:11

kupiłem impulsator na szrocie. Teraz wskazówka juz nawet nie skacze. Pomyslałem że może kupiłem też uszkodzony. Wykreciłem więc z samochodu kolegi, który ma taki sam silnik. Wtyczka i kabel wygląda wporządku - jest takiej srebrnej otulinie wiec raczej sie nie przepalił czy przerwał. Jak to sprawdzić? czy może to być licznik? Na pewno ktoś miał taki problem



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

problemy elekrtyczne

Post autor: Haki » czw mar 08, 2012 00:53

Wyciągnij licznik - dociśnij na nowo wtyczki ... podłącz VAG - załącz sprawdzanie zegarów ...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

problemy elekrtyczne

Post autor: Qto » pt mar 09, 2012 08:35

a światła cofania działają ??



mnowak5615
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr lis 09, 2011 21:08

problemy elekrtyczne

Post autor: mnowak5615 » sob mar 10, 2012 18:51

światła cofania działają. Problem nie leży w implsatorze - podmieniłem z samochodu kolegi i również bez efektu. Wyciągnąłem licznik abby upewnić się że kostki dobrze leżą - to również nie przyniosło efektu. Dzwoniłem do firmy zajmującej sie naprawami liczników i pan powiedział mi juz przez tel że problem nie leży w liczniku. Rzekomo ten typ liczników nie psuje się w ten sposób - tzn Pan zapytał czy licznik liczy kilometry i czy pokazuje prędkość. U mnie ani jedno ani drugie- Pana wniosek był że te dwie rzeczy na raz sie nie zepsuły na pewno i żeby szukac problemu gdzies indziej.

Jeżeli licznik OK, impulsator OK - to przyczyna w instalacji??


Nie mam VAG'a, chyba że ktoś z forumowiczów mieszka w Poznaniu - chętnie bym skorzystał z jego pomocy



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

problemy elekrtyczne

Post autor: Qto » sob mar 10, 2012 18:56

okablowanie impulsatora do sprawdzenia... daj rocznik auta i oznaczenie literowe silnika (na początku powinieneś podać) to może bardziej konkretne wskazówki będą.



mnowak5615
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr lis 09, 2011 21:08

problemy elekrtyczne

Post autor: mnowak5615 » sob mar 10, 2012 18:58

druga sprawa to, że przepala mi się bezpiecznik gdy włączam obieg wewnętrzny w samochodzie.
Bezpiecznik NR 8 wg opisu poniżej - nie wiem dlaczego tylko opisany jest jako instalacja telefoniczna
http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw ... -golf-mk4/" onclick="window.open(this.href);return false;

czy ten bezpiecznik ma coś współnego z licznikiem?

ROK 2001 grudzień poniżej zdjęcie naklejki z bagażnika tam chyba jest oznaczenie silnika

Obrazek

sypie mi się ta elektryka. Jeżeli będzie to jakaś wskazówka to jeszcze gdy wchodzę w ostry zakręt to jakby na sekundę rozłącza wskaźnik paliwa - wskazówka opada odrobinę i piknie rezerwa, a paliwa mam ponad pół baku.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

problemy elekrtyczne

Post autor: Qto » sob mar 10, 2012 19:13

Zdejmij wtyczkę z impulsatora i badaj...
pin 1, kabelek czarno/biały ma mieć +12V
pin 2, kabelek biało/niebieski ma mieć "przejście" z pinem 28 niebieskiej wtyczki przy liczniku. Przy liczniku będzie to kabelek zielony.
pin 3, kabelek brązowy ma mieć masę
mnowak5615 pisze:Jeżeli będzie to jakaś wskazówka to jeszcze gdy wchodzę w ostry zakręt to jakby na sekundę rozłącza wskaźnik paliwa - wskazówka opada odrobinę i piknie rezerwa, a paliwa mam ponad pół baku.
jakaś wskazówka jest...problem ma związek z tym że nie pokazuje prędkości

PS. Nie pisz jednego posta po drugim...w prawym górnym rogu masz opcję "Edytuj"



mnowak5615
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr lis 09, 2011 21:08

problemy elekrtyczne

Post autor: mnowak5615 » wt mar 20, 2012 19:20

Qto bardzo mi pomogłeś. Problem faktycznie tkwił w elektyce. Licznik pokazuje prędkość, liczy kilometry i wskaźnik paliwa działa bez zarzutów.


Koledzy został mi problem migającej lampki oleju - żółtej. Poziom oleju jest OK, Uszkodzy czujnik czy jeszcze brać coś pod uwagę?



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

problemy elekrtyczne

Post autor: Haki » wt mar 20, 2012 19:44

Odpiąć wtyczkę z czujnika i przeczyścić styki na wtyku i na czujniku ...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości