Kontrolka żarzy, wysokie napięcie

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

Kontrolka żarzy, wysokie napięcie

Post autor: Quintus » sob mar 31, 2012 08:20

Kontrolka ładowania żarzy się na wolnych obrotach, po włączeniu np świateł juz jest ok. Mierzenie pokazuje: aku 13,2, ładowanie na wolnych 15, ładowanie po przygazowaniu 14,6. Regulatro wymieniony tydzień temu. Jest się czym martwić? Brałem pod uwagę przekłamanie miernika, ale wykluczam je raczej ze względu na tę kontrolkę. aha, akumulator swieżo po naładowaniu i łuższej trasie jeśli to ma jakieś znaczenie.
Silnik 1896 D, 1X.



Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Kontrolka żarzy, wysokie napięcie

Post autor: skaktus » sob mar 31, 2012 12:14

Ładowanie na wolnych obrotach masz za wysokie - powinno oscylować przy 14,4V, niektórzy producenci zalecają maksymalnie 14,4V dla danego modelu aku.

W mierniku musi być nowa bateria, inaczej potrafią przekłamywać o kilka V.

Jaki kupiłeś regulator ? Jak coś taniego, bez firmy to niestety, wiele takich nie działa od początku lub padają po kilku - kilkuset km.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Kontrolka żarzy, wysokie napięcie

Post autor: edzio » sob mar 31, 2012 12:16

Raczej miernik cię okłamuje,a kontrolka to inna bajka.



Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

Kontrolka żarzy, wysokie napięcie

Post autor: Quintus » sob mar 31, 2012 12:37

mam gdzies specyfikację, zobaczę jaka marka tego regulatora była.
edzio co konkretnie masz na myśli?



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Kontrolka żarzy, wysokie napięcie

Post autor: edzio » sob mar 31, 2012 17:05

Co mam na myśli?,to że akumlator w stanie spoczynku nie może mieć ponad13V,jest to technicznie niemożliwe.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kontrolka żarzy, wysokie napięcie

Post autor: Qto » sob mar 31, 2012 17:23

na początek wymień baterię w mierniku...



Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Kontrolka żarzy, wysokie napięcie

Post autor: skaktus » sob mar 31, 2012 17:30

W stanie spoczynku napięcie wynosi około 12,6 V



Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

Kontrolka żarzy, wysokie napięcie

Post autor: Quintus » sob mar 31, 2012 19:25

ok, w takim arzie nei zawracam sobie gitary. Części jakie wymieniłem to: Pierścień ślizgowy komutator Bosch tdi as i regulator alt Vw prosty HP 100-343, wiec pewnie jakiś noname. hmm jechałem przed chwilą i na zimnym silniku zaczęł ami mrugać kontrolka chłodziwa, stanąłem to przestała, coś tam chyba zaczyna wariować.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości