Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
		
	 
	
Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.
	Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
			
		
		
			- 
				
																			
								eden1992							 
						- Użytkownik

 			
		- Posty: 408
 		- Rejestracja: sob gru 17, 2011 00:23
 		
		
						
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: eden1992 » sob kwie 07, 2012 20:47
			
			
			
			
			tylko nie mów żeby zrobić nadciśnieniowe sterowanie bo to jest nieporozumienie w aucie eksploatowanym na codzień. 
Co jest złego w sterowaniu nadciśnieniowym? 
Z tego co wiem, to Daron ma w swoim AHU sterowanie nadciśnieniem i jakos nie narzeka, hybryda arl.
 
			
									
									
		
		
				Sprzedam fabrycznie nowe wyświetlacze full fis do liczników z MK4
Wymiana za dopłatą.
Kontakt: 513680655 lub PW
						 
		 
				
		
		 
	 
	
					
		
	
			
		
		
			- 
				
																			
								monopolowy							 
						- Użytkownik

 			
		- Posty: 463
 		- Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
 		
		
											- Lokalizacja: Warszawa
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: monopolowy » sob kwie 07, 2012 20:49
			
			
			
			
			evolution pisze: wiekszosc ecu ma PID controler
Naprawdę? Ma regulator ciągły PID do sterowania ciśnieniem? Zawsze się nad tym zastanawiałem, nie sądziłem że takie "bajery" są tu stosowane 

 Dobrze wiedzieć 

 
			
									
									
		
		
				Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								tomek08							 
						- Forum Master

 			
		- Posty: 1556
 		- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
 		
		
											- Lokalizacja: okolice Częstochowy
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: tomek08 » sob kwie 07, 2012 20:52
			
			
			
			
			Witam, zdrowych i wesołych świąt, oraz mokrego dyngusu, nie tylko od wody  
  
 .
Pozdrawiam.
 
			
									
									
		
		
				Tomek
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								arwam							 
									
						
		
						
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: arwam » sob kwie 07, 2012 20:52
			
			
			
			
			możez jeszcze wytłumaczyć laikowi co to jest PID kontroler? bo w kwestiach elektroniki to nawet nie raczkuję...
 natomiast Ftuteringu  chciałbym uniknąć. dlatego myślę raczej o drugim  wariancie który będzie podtrzymywał dźwignę sterującą ale tylko 2-3s po wciśnięciu gazu do oporu, natomiast przy normalnym operowaniu będzie  funcjonować  tak jak teraz,
 ewentualnie jak Ty byś widział  rozwiązanie tej Kwestii przy dużym turbo czayli zarówno powoli wstającym jak i wolno wytracającym obroty, oczywiście mówimy  o VNT.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								evolution							
 
						- Mistrz KieroVWnicy

 			
		- Posty: 4306
 		- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
 		
		
																					- Lokalizacja: się biorą dzieci???
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: evolution » sob kwie 07, 2012 21:01
			
			
			
			
			z grubsza wyjasniony temat 
http://en.wikipedia.org/wiki/PID_controller" onclick="window.open(this.href);return false;
arwam, ja bym sie totalnie nie stresowal fluteringiem przy zmianach obciazenie w dol. ja bym walczyl o najlepsza dynamike 

 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								arwam							 
									
						
		
						
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: arwam » sob kwie 07, 2012 21:24
			
			
			
			
			evolution,   jedną T3 kiedyś zabiłem właśnie po tym jak ją Flutering trafił, równierz K03 też załatwiłem przez to. dlateog wolę tak jak mówiłem się nie narażać.
 i dzięki za wyjaśnienie, zaraz się biorę za lekturę, w razie dalszych pytań mam nadzieję że pomożesz
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								toffic							
 
						- V.I.P.

 			
		- Posty: 3845
 		- Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
 		
		
																- Lokalizacja: RKR
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: toffic » sob kwie 07, 2012 21:26
			
			
			
			
			arwam jakbyś potrzebował jakieś fajne symulatory PID to się zgłoś, może jakoś rozjaśnią jak to działa
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								evolution							
 
						- Mistrz KieroVWnicy

 			
		- Posty: 4306
 		- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
 		
		
																					- Lokalizacja: się biorą dzieci???
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: evolution » sob kwie 07, 2012 21:59
			
			
			
			
			arwam pisze:evolution,   jedną T3 kiedyś zabiłem właśnie po tym jak ją Flutering trafił, równierz K03 też załatwiłem przez to. dlateog wolę tak jak mówiłem się nie narażać.
 i dzięki za wyjaśnienie, zaraz się biorę za lekturę, w razie dalszych pytań mam nadzieję że pomożesz
jestes pewny ze to fluttering podczas spadkow obciazenia??? moze bylo za duzo boostu??:>
'jezdze na codzien turbobenzyna bez blow off'a fluttering jest co odpszczenie gazu i turbo ma sie dobrze.
 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								arwam							 
									
						
		
						
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: arwam » sob kwie 07, 2012 22:14
			
			
			
			
			kurcze tak czytam ale trochę czarna Magia, z automatyki trochę kulałem...
evolution pisze:
jestes pewny ze to fluttering podczas spadkow obciazenia??? moze bylo za duzo boostu??:>
 dodatkowo jeśli pojawi sięw dużym nasileniu podstawia zawory szczególnie przzy dużym dolocie z 1Y
 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								evolution							
 
						- Mistrz KieroVWnicy

 			
		- Posty: 4306
 		- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
 		
		
																					- Lokalizacja: się biorą dzieci???
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: evolution » sob kwie 07, 2012 22:43
			
			
			
			
			w przelozeniu na polski W PID chodzi o to by przewidujac optymalne ustawienia dla danych oczekiwanych wynikow zadac te ustawienia wczesniej i pozniej tylko w niewielkim stopniu korygowac.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								arwam							 
									
						
		
						
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: arwam » sob kwie 07, 2012 22:56
			
			
			
			
			evolution,   masz gdzieś może graficzną wersję mapy doładowania nawet powiedzmy AFN lub ALH?  chodzi i o powiązanie ciśnienia ze stopniem wciśnięcia pedału  gazu
  jakoś to co widzę łatwiej mi trafia do rozumu...
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								Daron7							 
						- Mały gagatek

 			
		- Posty: 144
 		- Rejestracja: czw maja 06, 2010 20:18
 		
		
																- Lokalizacja: lubelskie
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Daron7 » ndz kwie 08, 2012 11:38
			
			
			
			
			arwam mapa doładowania ma oś obr. i oś dawki. Od żądanej dawki przy danym stopniu wciśnięcia gazu i przy danych obrotach jest inna mapa.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								arwam							 
									
						
		
						
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: arwam » ndz kwie 08, 2012 12:11
			
			
			
			
			ma ktoś może graficzną wersję  takiej mapy? to by mi znacznie bardziej ułatwiło zrozumienie zagadnienia...
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								evolution							
 
						- Mistrz KieroVWnicy

 			
		- Posty: 4306
 		- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
 		
		
																					- Lokalizacja: się biorą dzieci???
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: evolution » ndz kwie 08, 2012 12:56
			
			
			
			
			z krotka zaleznosc wyglada tak. 
otwarcie kierownic rosnie wraz z obrotami 
otwarcie kierownic rosnie wraz z dawka czyli posrednio cisnieniem doladowania.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
			
	
		
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości