Witam,
jestem nowy i całkiem "zielony" więc bardzo proszę o wyrozumiałość.
Posiadam VW Golfa MK 4 w silniku SDI, rocznik 2000. Samochód nie posiada tempomatu, komputera (informującego o aktualnym zużyciu paliwa i innymi bajerami). Jednym słowem mówiąc deska rozdzielcza posiada standardowy zegar elektroniczny a pod drugiej stronie wyświetlacz z aktualnym przebiegiem oraz przebiegiem okresowym (który można kasować za pomocą wciśnięcia pokrętła). Auto 5 drzwiowe, 4 poduszki.
Mam następujący problem a właściwie dwa.
Pierwszy z nich to taki, że podczas przewożenia większego kartonu z meblami prawdopodobnie uderzyłem lekko od tyłu fotel pasażera (lub kierowcy) i zaświeciła mi się lampka z poduszek. Czytałem jeden z postów na tym forum, który traktuje o dokładnie takiej usterce. Tak jak tam radzono sprawdziłem kabelki i połączenia ale dalej to samo. Lampka poduszek w momencie przekręcenia kluczyka zapala się podobnie jak pozostałe wskaźniki po czym gaśnie (tak jak wszystkie) i w ok. 1 sek znów się zapala i tak już zostaje.
Przeglądając wspomniany wyżej post czytałem, że podłączenie nieprawidłowego programu diagnostycznego w celu skasowania tej usterki może skończyć się tragicznie dla elektroniki samochodu. Jaki program (a być może i kabel) pomoże mi w sprawdzeniu przyczyn tej usterki a w dalszej części usunięciu tego komunikatu (jeśli to oczywiście błąd wynikający z naruszenia czujnika poduszki)?
Drugi mniej skomplikowany problem jest taki że nie potrafię skasować inspekcji "olejowej" service. Olej wymieniam u znajomka, który ostatnim razem pokręcił i przyciskał pokrętłem licznika i problem zniknął ale widzę, że dokładnie po 15 tyś km (czyli w momencie kiedy wymieniłem znów olej - tym razem samodzielnie) informacja serwisowa znów się pojawia. Co trzeba zrobić aby znów ją skasować?
Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedz.
Jaki program diagnostyczny
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Jaki program diagnostyczny
1. W skrócie to najlepiej nie używać VAG COMa... może być np VW Tool - jak chcesz więcej szczegółów to szukaj info o sterowniku 6Q0 909 605 A. Błąd jak już jest to sam nie zniknie nawet gdy usuniemy "usterkę"...trzeba usunąć "usterkę (np poprawienie wtyczki pod fotelem) i wtedy skasować błąd.
2. Wpisz w szukajkę "kasowanie inspekcji"
Jaki kabelek diagnostyczny (kasowanie błędów itp) kupić dowiesz się tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=443347" onclick="window.open(this.href);return false;
2. Wpisz w szukajkę "kasowanie inspekcji"
Jaki kabelek diagnostyczny (kasowanie błędów itp) kupić dowiesz się tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=443347" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaki program diagnostyczny
Spokojnie można skasowac bład programem VCDS LiteQto pisze:W skrócie to najlepiej nie używać VAG COMa... może być np VW Tool
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Jaki program diagnostyczny
marcin7x5 pisze:Qto napisał(a):
W skrócie to najlepiej nie używać VAG COMa... może być np VW Tool
Spokojnie można skasowac bład programem VCDS Lite

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości