automat czy manual? Co jest PEWNIEJSZE??

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mssg1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob sie 18, 2012 12:23
Lokalizacja: Poznań

Re: Odp: automat czy manual? Co jest PEWNIEJSZE??

Post autor: mssg1 » sob sie 25, 2012 10:11

szczyku pisze:takie pytania to do inzynierow z VW... to sa ich rozwiazania... dla nich to w ogole ta skrzynia miala jezdzic do smierci bez wymiany oleju... a jak bedziesz wymienial olej to na pewno pojezdzi o wiele dluuuuuzej...:mrgreen:
czytales o statycznej i dynamicznej wymianie oleju...
to ja sie spytam co to za wymiana oleju jak 1/3 go zostaje...

odpowiadam sobie... zawsze lepsza niz wcale :D

Wysyłane z mojego HTC Desire za pomocą Tapatalk 2
No czytałem :] Dynamiczna ponoć jakaś mega trudna :/ No właśnie, to może parę razy statyczną ? :smoke: No ale co z tym filtrem :banghead:


VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]

Awatar użytkownika
mssg1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob sie 18, 2012 12:23
Lokalizacja: Poznań

Re: automat czy manual? Co jest PEWNIEJSZE??

Post autor: mssg1 » sob sie 25, 2012 11:55

Oznaczenie skrzyni - tak sądzę:

JP JC7
09A 321 107

Z obudowy i z osłony skrzyni - wytłoczone. To to ?

Obrazek


VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]

szczyku

automat czy manual? Co jest PEWNIEJSZE??

Post autor: szczyku » sob sie 25, 2012 16:23

według wujka google masz skrzynie JF506E (JATCO), czyli z filtrem w środku :bigok: czyli tą samą co ja :pub: 09A i 09B jest oznaczenie właśnie tej skrzyni :helm: jeśli nic się nie dzieje to wymieniaj tylko olej i jeździj :okej:



Awatar użytkownika
mssg1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob sie 18, 2012 12:23
Lokalizacja: Poznań

Re: automat czy manual? Co jest PEWNIEJSZE??

Post autor: mssg1 » sob sie 25, 2012 16:25

szczyku pisze:według wujka google masz skrzynie JF506E (JATCO), czyli z filtrem w środku :bigok: czyli tą samą co ja :pub: 09A i 09B jest oznaczenie właśnie tej skrzyni :helm: jeśli nic się nie dzieje to wymieniaj tylko olej i jeździj :okej:
A masz jakieś schematy tej skrzyni i procedurę do tej wymiany ? :chytry: Co to w ogóle za producent jest ?

To czarne z przodu skrzyni widoczne z dołu i z góry od aku przykręcone pierdylionem śrubek to co to jest ? :]


VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]

Awatar użytkownika
mssg1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob sie 18, 2012 12:23
Lokalizacja: Poznań

automat czy manual? Co jest PEWNIEJSZE??

Post autor: mssg1 » sob sie 25, 2012 16:37

szczyku,

Przerzucamy temat tu bo to lepsze dla niego miejsce :D

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=141&t=475653" onclick="window.open(this.href);return false;


VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]

ozzy1979

automat czy manual? Co jest PEWNIEJSZE??

Post autor: ozzy1979 » śr mar 05, 2014 18:31

Chmielu pisze:Mogę Ci natomiast powiedzieć, że manualna skrzynia napewno będzie wytrzymalsza
Nie. A w praktyce cały zespół napędowy jest trwalszy. Oczywiście pod warunkiem odpowiedniego serwisowania i wiedzy jak jeździć.
kizior pisze:sam jestem zwolnnikiem manualnych skrzyni(wieksza zabawa,przeciąganie,hamowanie biegami etc.,troche sportu
to samo ja wykonam moim automatem z lat 80-tych (a właściwie z 70-tych, bo w 80-tych dołożono 4 nadbieg sterowany elektronicznie)... Widzę, że powielasz jakieś mity.
Chmielu pisze:żebym właśnie jak sam zwróciłeś uwagę mógł sam decydować kiedy ma zmieniać biegi
Serio? Ja w moim automacie tez decyduję, kiedy ma zmienic bieg. Widzę, że też powielasz mity.
K@mil pisze:Automat czy tiptronic to jedno badziewie.Mówię to z własnego doświadczenia.Automat/tiptronic:więcej,duuużo więcej pali,ma mniejszą moc,droga eksploatacja-wymiany filtra,oleju, w razie awarii,które nie są żadkością, naprawa nie schodzi poniżej 2000zł.Lewa noga się nudzi.Taka skrzynka ma sens tylko w silnikach o mocy powyżej 200KM, 3,5-7litrów pojemności.Inaczej to nie jedzie, tylko się toczy
Skończ pisać bzdury, tylko przejedź się SPRAWNYM i ZADBANYM automatem, nie zaś TRUPEM. Awarie nie są rzadkością?? Chyba tylko u dusigrosza i kompletnego tumana, który nie umie takiej skrzyni eksploatować i nigdy nie zmienia oleju. Ile miałes tych automatów (trupów), że się wypowiadasz??? Dużo więcej pali??? Renault Clio 1,4 automat - miasto 8,5 litra, to duzo??? i nie jeden w mocniejszym aucie z manualem robił gały jak to odchodzi ze świateł. Jeep Grand Cherokee - 5,2 l V8 2 tony, ASB 3+1 (nadbieg) - 18-20 l benzyny w miescie, trasa 12/100 - duzo???
K@mil pisze:Poza tym Polacy są w większości uprzedzeni do automatów i słusznie
nie polacy, tylko tumany i lepiarze mieszkające w Polsce. Cała Ameryka jeździ na automatach, a Ameryka to kolebka motoryzacji, coś jeszcze chcesz dodać mądrego?
Chmielu pisze:Straszliwe drogie naprawy, większe spalanie.
Bzdura, totalna bzdura.
Chmielu pisze:Jak lubisz ostro pojeździć to zdecydowanie manual bo automat szybko się rozsypie, a nie dostarczy połowy tyle frajdy z jazdy co manual.
Bzdura kolejna.
Chmielu pisze:No i wszystkie automaty starsze niż DSG sa znacznie wolniejsze od manuali
Buahahahahahahahahaa :rotfl: Mam automat z lat 80-tych (USA), skrzynia sterowana hydraulicznie - jak zmienisz bieg tak szybko jak ona to będziesz dobry. A jak zmienisz tak szybko bieg jak ona tak z 10 razy pod rząd to będziesz zajebisty! Ludzie, albo pojeździjcie sprawnym automatem, albo skończcie pisac bzdety gdzies tam usłyszane!
paliwodaa5 pisze:A ja jestem zdania ze automat to super sprawa, jezdze juz w automacie 3lata i zadnych problemow a z tym ze jest mul sie napewno nie zgodze, nikt kogo przewiozlem sie z tym nie zgodzi... moim nastepnym autem tez bedzie automat bo to niebo a ziemia w porownaniu z manualem...
Nareszcie ktoś, kto coś mądrego powiedział (zapewne umiesz eksploatować automat i masz go w dobrym stanie)
strikez pisze:Nawet zwyklym automatem w mk4 da sie przeciagac biegi tak samo da sie hamowac biegami. Dynamika ? Nigdy ani ja ani pasazerowie nie nazekali. v-max przy 110ps i 5d 210km/h. Wygoda nie do porownania ( w szczegolnosci do 6b skrzyni ktora mam w drugim mk4 ). Spalanie nie za mocno wieksze. Btw jak szukac to tipctronica ktory wytrzymuje wieksze moce ( stad sie zastanawiam nad swapem skrzyni ).
j.w. :pub:
Krótkie podsumowanie - proszę aby o automatach nie wypowiadały się osoby, które:
1. nigdy nim nie jeździły
2. wiedzę o ASB czerpią z neta
3. jeździły trupem nie automatem
Automat jak mówi sama nazwa jest automatem i tak ma pracować. Wtedy działa jak należy. Prawidłowo serwisowany automat i prawidłowo eksploatowany robi dłuższe przebiegi jako cały zespół napędowy (silnik + ASB + reszta) - i nie będę po raz setny wyjasniał dlaczego. W zakorkowanym mieście automat spali mniej niż analogiczny silnik z manualem - też nie będę wyjasniał dlaczego. A wszystkie minusy ASB są tworzone w Polsce przez partaczy, lepiarzy, tumanów i dusigroszów. tyle w temacie.



Awatar użytkownika
alex_7692
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 748
Rejestracja: sob sty 14, 2012 16:09
Lokalizacja: Grudziądz/ Toruń

automat czy manual? Co jest PEWNIEJSZE??

Post autor: alex_7692 » śr mar 12, 2014 11:26

W zakorkowanym mieście automat spali mniej niż analogiczny silnik z manualem - też nie będę wyjasniał dlaczego.
Zgadzam się w 100%.
Ojciec ma passata b3 2.0 w automacie 4b. Zrobił nim ok 200 tys., ja ok. 10 tys. Nie było żadnej awarii, oczywiście wszystie wymiany na czas.
A co do spalania, wiele osób się zdziwiło że automat może spalić mniej niż manual przy tym silniku. Faktem jest że ojciec jeździ ekonomicznie ale bez przesadyzmu, jak trzeba cisnąć to się ciśnie. Tak dla rozmydlenia oczu: Trasa 1000 km Grudziądz - Monachium, średnie spalanie GAZU 7,0-7,3 l, miasto to zależy od 9 do 10litrów LPG zależy od korków. Jedyny minus tej skrzyni to brak 5 biegu, Nadbieg daje radę ale mógłby mieć niższe obroty przy np 120 km/h.

Każdy kto jeździł porządnym automatem mówi że następne auto to też będzie automat.


Moje MKII http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=452768" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
zimnylech
Forum Master
Forum Master
Posty: 1069
Rejestracja: sob sie 21, 2010 14:40
Lokalizacja: EL/D.

automat czy manual? Co jest PEWNIEJSZE??

Post autor: zimnylech » pt mar 14, 2014 02:20

duzo pali , prosze popatrzec na moje spalanie mierzone od 2 lat. olej wymieniam jak helmut co 60 000 i gra gitara


ROBIĘ TO CO LUBIĘ, LUBIĘ TO CO ROBIĘ
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Eljot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: pt gru 09, 2005 12:00
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: automat czy manual? Co jest PEWNIEJSZE??

Post autor: Eljot » pt mar 14, 2014 07:52

ozzy1979 brawo!
Nic dodać nic ująć z tego co napisałeś!
Dbasz to jedziesz.
Jak pisałem u mnie w Turku śmiga 1,9 TDI w automacie z DSG + tempomat radość z jazdy na maxa!
:)

NzTT


"trzeba naprawdę bardzo dużo wiedzieć, aby stwierdzić jak mało się wie"

Moja ex golfina:
http://pl.fotoalbum.eu/Eljot/a100569
Moja ex golfina:
http://pl.fotoalbum.eu/Eljot/a374227

szczyku

Re: automat czy manual? Co jest PEWNIEJSZE??

Post autor: szczyku » pt mar 14, 2014 10:22

zimnylech pisze:duzo pali , prosze popatrzec na moje spalanie mierzone od 2 lat. olej wymieniam jak helmut co 60 000 i gra gitara
o proszę, długooo pana nie było :chytry:

a żeby nie było off, to ja mam podobne spalanie średnie :bajer:



Awatar użytkownika
passat1978
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: pt maja 03, 2013 21:23
Lokalizacja: Łęczyca - Powidz

automat czy manual? Co jest PEWNIEJSZE??

Post autor: passat1978 » czw kwie 03, 2014 10:35

Mam też paska b3 w automacie ( ja przejechałem ok 300000km) wymieniłem 2 silniki a automat choć trochę szarpie na 4 biegu jest sprawny ( z moich obliczeń ma przehulane ok 600 - 700 tyś km). wymiana oleju Hipol atf dextron II koszt ok 45 zł - 3l filtr ok 40-60zł co 55000 km. Mam golfa 4 i Lexusa gs 300 i tylko w automacie bo jak już się przesiedzisz na porządny niezjeżdżony automat to do mamula nie wrócisz!!!!


Posiadam wile różnych części do Golfa 4 ( 5d ) i Passata B 3 tel.790462651

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości