Zgasł i już nie odpalił. 2.0 ADY - winna cewka

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Mastercinek
VR6SyncroManiac
VR6SyncroManiac
Posty: 436
Rejestracja: wt sty 29, 2008 08:42
Lokalizacja: Sztum

Zgasł i już nie odpalił. 2.0 ADY - winna cewka

Post autor: Mastercinek » pt gru 28, 2012 02:28

Witam.

Pacjent Golf mk3 2.0 ADY z LPG. Zgasł w czasie jazdy kilka minut po zatankowaniu benzyny i jechałem też na Pb.

Garażowa diagnoza: świece się zalewają czyli paliwo dochodzi; iskra na każdej bez zarzutu - nie odpala, czasem co któreś kręcenie załapie na ułamek sekundy.
Dzisiaj wyczyściłem cały układ paliwowy, nowa benzyna i filtr przy okazji - nie odpala.
Konsultacja ze znajomym mechanikiem z moim zapytaniem czy możliwy czujnik położenia wału - powiedział, że w takim przypadku nie było by iskry, u mnie jest.
Podłączony pod VAG'a - błąd 00515 czujnik G40 ale oczywiście na zgaszonym bo... nie odpala. Błąd skasowany i bez rezultatu.

Kilka dni przed awarią miałem zanik mocy, który zniknął po restarcie silnika. Z tego co się już naczytałem to by wskazywało na hall w aparacie.
Paweł Marek, w TYM poście twierdzi, że jak silnik nie wstaje to G40 ale spotkałem też kilka sprzecznych informacji w innych miejscach wsieci.

Rozrząd nie był ruszany ostatnio ale rzucę okiem na znaki dla pewności.

Może znajdzie się ktoś kto podsunie jeszcze jakiś pomysł na właściwą diagnozę problemu :hmm:
Ostatnio zmieniony sob gru 29, 2012 11:31 przez Mastercinek, łącznie zmieniany 1 raz.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Zgasł i już nie odpalił. Iskra, paliwo ok.

Post autor: agrala » pt gru 28, 2012 07:57

Tam masz 2 czujniki halla: jeden na wale a drugi na walku rozrzadu.
Bez tego na wale nie odpali.
Sprawdza sie go tak samo jak tego na walku.
Wystarczy dioda LED i rezystor 1kOhm, zakrecic silnikiem i bedzie wiadomo czy to wina czujnika walu.
Ewentualnie jeszcze moze bc modul zaplonowy uszkodzony ale raczej stawiam na halla na wale.



Awatar użytkownika
Mastercinek
VR6SyncroManiac
VR6SyncroManiac
Posty: 436
Rejestracja: wt sty 29, 2008 08:42
Lokalizacja: Sztum

Zgasł i już nie odpalił. Iskra, paliwo ok.

Post autor: Mastercinek » pt gru 28, 2012 14:19

agrala, nie ma żadnego czujnika na wałku rozrządu w moim silniku.

Tutaj w temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=415239" onclick="window.open(this.href);return false; kolega trollu pisze, że czujnik położenia wału bardzo prawdopodobny i silnik nie wystartuje ale nie będzie iskry wtedy, to samo powiedział mój mechanik...u mnie iskra jest.

To ten czujnik zaznaczony Obrazek

Odkręciłem też czzujnik spalania stukowego i w rękach rozleciała mi się plastykowa obudowa.



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Zgasł i już nie odpalił. Iskra, paliwo ok.

Post autor: rysiektr » pt gru 28, 2012 15:04

mastercinek pisze:Podłączony pod VAG'a - błąd 00515 czujnik G40 ale oczywiście na zgaszonym bo... nie odpala. Błąd skasowany i bez rezultatu.
Zawsze się zastanawiałem, dlaczego u mnie nigdy nie wywala tego błędu, też mam ADY, podłączałem go do różnych VAGów i nigdy czy na zgaszonym czy zapalonym nie wywala błędu tego czujnika... twierdzę zatem, że albo mój ADY jest inny albo teorię, że błąd wyskakuje dlatego, że silnik jest zgaszony można włożyć między bajki.
Zacząłbym od sprawdzenia obydwu czujników jak radzi agrala, jeden na wale 2 w aparacie zapłonowym, dioda rezystor i będziesz pewien co jest nie tak.
Ewentualnie odepnij czujnik wału i zobacz czy będzie iskra.
Co do cewki a raczej modułu to nie spotkałem się nigdy, żeby padła w trakcie jazdy (ale zawsze może być ten pierwszy raz), ale spotkałem się z czymś takim, że cewka niby była dobra bo iskra była ale silnik nie palił, po podmianie zaczął palić, widać coś z nią było nie tak... więc jeśli masz cewkę na podmiankę to spróbuj zamienić.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
Mastercinek
VR6SyncroManiac
VR6SyncroManiac
Posty: 436
Rejestracja: wt sty 29, 2008 08:42
Lokalizacja: Sztum

Zgasł i już nie odpalił. Iskra, paliwo ok.

Post autor: Mastercinek » pt gru 28, 2012 15:42

rysiektr pisze:Ewentualnie odepnij czujnik wału i zobacz czy będzie iskra.
rysiektr, dobra sugestia z tym czujnikiem. Iskra strzela aż po oczach wali, po jego odpięciu iskra znika. Czy w takim przypadku można uznać go za sprawny? Pojadę kupić diodę i rezystor i jeszcze to sprawdzę. Można ten test przeprowadzić za pomocą miernika ewentualnie?
Cewka to też już przerabiany przeze mnie temat. Obecnie mam ori hella. Kiedyś już ją podmieniałem bo auto zdechło i było ok. Później znowu padła podmieniona cewka, zamieniłem ją z powrotem na tą helli i ożyło. Jadę szukać też cewki...



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Zgasł i już nie odpalił. Iskra, paliwo ok.

Post autor: rysiektr » pt gru 28, 2012 16:04

mastercinek pisze:Obecnie mam ori hella. Kiedyś już ją podmieniałem bo auto zdechło i było ok. Później znowu padła podmieniona cewka, zamieniłem ją z powrotem na tą helli i ożyło. Jadę szukać też cewki...
może to nie kwesta cewki tylko coś nie łączy w kostce modułu albo cewka ma słabą masę... skoro podmieniałeś cewki wcześniej i na podmienionej jeździł ale padła, zmieniłeś na ori - na której wcześniej nie chciał jeździć i było ok (chyba, że coś źle zrozumiałem).
A powiedz mi jeszcze, rozrząd Ci nie przeskoczył może ?? Kompresja jest ok ?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
Mastercinek
VR6SyncroManiac
VR6SyncroManiac
Posty: 436
Rejestracja: wt sty 29, 2008 08:42
Lokalizacja: Sztum

Zgasł i już nie odpalił. Iskra, paliwo ok.

Post autor: Mastercinek » pt gru 28, 2012 17:35

rysiektr pisze:skoro podmieniałeś cewki wcześniej i na podmienionej jeździł ale padła, zmieniłeś na ori - na której wcześniej nie chciał jeździć i było ok (chyba, że coś źle zrozumiałem).
Dobrze zrozumiałeś, dokładnie tak było. O masę starałem się zadbać zawsze ii też mnie zdziwiło jak wcześniej niby padnięta cewka znowu zaczęła służyć. Ale wiesz jak to jest, jak działa to się raczej nie wnika.
Rozrząd sprawdziłem. Kompresja też mnie zastanawiała bo już od 2 lat lekko puszcza mi spod głowicy i też stawiałem, że w końcu mogło się wy*rać.

Byłem na miejscowym szrocie, wykręcili mi cewkę z jakiejś zmiażdżonej polówki... no i powiem krótko - DZIAŁAAAAAA!!! :grin:

Po raz kolejny nauczka, że myślenie nieszablonowe popłaca. Oczywiście rysiektr, agrala, Wasza pomoc nieoceniona, wielki dzięki za zainteresowanie :pub:
rysiektr pisze:Co do cewki a raczej modułu to nie spotkałem się nigdy, żeby padła w trakcie jazdy (ale zawsze może być ten pierwszy raz), ale spotkałem się z czymś takim, że cewka niby była dobra bo iskra była ale silnik nie palił, po podmianie zaczął palić, widać coś z nią było nie tak... więc jeśli masz cewkę na podmiankę to spróbuj zamienić.
rysiektr, prorok jaki czy co? :)

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Zgasł i już nie odpalił. Iskra, paliwo ok.

Post autor: rysiektr » pt gru 28, 2012 17:45

mastercinek pisze:rysiektr, prorok jaki czy co? :)
chyba dzisiaj zagram w totka :bigok:
Dziwny temat z tą cewką... dla pewności sprawdziłbym jeszcze czy faktycznie wszystko przy cewce łączy tak jak powinno, spróbował poruszać kablami do niej i przy kompie i ogólnie wiązki przetrzepać, sprawdził czy masa na silniku jest dobra i jeśli masz oscyloskop sprawdziłbym czy komp wystawia prawidłowy sygnał do modułu cewki, czy nie ma tam jakichś anomalii bo to już 3 cewka w tym aucie..


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
Mastercinek
VR6SyncroManiac
VR6SyncroManiac
Posty: 436
Rejestracja: wt sty 29, 2008 08:42
Lokalizacja: Sztum

Zgasł i już nie odpalił. Iskra, paliwo ok.

Post autor: Mastercinek » pt gru 28, 2012 17:54

rysiektr pisze:chyba dzisiaj zagram w totka
Graj, będę trzymał kciuki za powodzenie :)
rysiektr pisze:bo to już 3 cewka w tym aucie..
Tak jak mówisz. Umówię się ze znajomym na diagnostykę i obadamy czy coś tam jeszcze nie siedzi. Jak na razie po dwóch dniach spędzonych w kanale i kilku kilometrach zrobionych pieszo najzwyczajniej mi się nie chce ;)
:pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości