ADZ - jeż, wyjście DF alternatora -montaż podgrzewacza z TDi

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

Re: ADZ - jeż, wyjście DF alternatora -montaż podgrzewacza z

Post autor: ssarna1 » śr sty 30, 2013 23:57

stonefree pisze:Ja tylko nie rozumiem jednego. Vw miał naprawdę dobrych inżynierów. Po kiego grzyba poprawiać to co oni tworzyli przez kilka lat prób i doświadczeń?
Nie wiem po kiego grzyba się tutaj wypowiadasz, ale ok. Nie zamierzam poprawiać VW, tylko zastosować rozwiązanie które było z powodzeniem stosowane w milionach pojazdów aby przenieść korzyści płynące ze stosowania tego rozwiązania do mojego auta. Skoro benzynowe ECU nie generuje potrzebnego sygnału zbuduję sobie sam taki układ.

Problem?


MK3 ADZ->AGU

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

ADZ - jeż, wyjście DF alternatora -montaż podgrzewacza z TDi

Post autor: stonefree » czw sty 31, 2013 08:21

ssarna1, Sorry, rzeczywiście nie na temat...



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5964
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

ADZ - jeż, wyjście DF alternatora -montaż podgrzewacza z TDi

Post autor: grg474 » czw sty 31, 2013 15:02

stonefree pisze:Vw miał naprawdę dobrych inżynierów. Po kiego grzyba poprawiać to co oni tworzyli przez kilka lat prób i doświadczeń?
wiele ich prób i doświadczeń jest do bani - gdyby nie to to byśmy tego nie poprawiali - przykład - domykanie szyb z pilota :bigok: rkm, welcome, więc przestań p...yć że mają super inżynierów i speców bo ja bym cżęść z nich wywalił na zbity pysk.
Pomijam sprawę zamarzającej odmy i innych błędów ich speców


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

ADZ - jeż, wyjście DF alternatora -montaż podgrzewacza z TDi

Post autor: Paweł Marek » sob lut 02, 2013 12:53

ssarna1 pisze:jaki jest sens stosowania zew. regulatora
w nowszych niż nasz mk3 konstrukcjach dzięki wejściu (nie wyjściu umówmy się) DF napięcie wytwarzane przez altrnator jest modyfikowane jeśli są szczególne potrzeby - np właśnie w fazie rozgrzewania silnika z włączonymi ciężkimi odbiornikami typu podgrzewacze. A ten zewnętrzny regulator jest zintegrowany w ECU. Napisałem ci - upewnij się tylko czy bez sygnału sterującego na DF twój altek da typowe napięcie, bo wiem że w niektórych autach bez tego sterownia altek działa jakby w trybie awaryjnym i daje tylko ok. 13V - i wówczas popsujesz auto tymi kombinacjami zamiast poprawić.
A wracając do poczatku - szczerze wątpię żeby sterownik od starego monowtrysku był na tyle mądry żeby decydował o działaniu przekaźnika jeża w zalezności od napięcia, prawie napewno zależy to tylko od temperatury


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

ADZ - jeż, wyjście DF alternatora -montaż podgrzewacza z TDi

Post autor: ssarna1 » sob lut 02, 2013 13:03

Czyli wg. Ciebie nie ma takiego czegoś jak WYJŚCIE informujące o obciążeniu alternatora?
Btw. słyszałem że w MK3 seryjnie występowały alternatory 120, były one jakiejś innej konstrukcji niż te z zewnętrznym regulatorem?
A może po prostu mam szukać alternatora z wyjściem DFM zamiast z wejściem DF. Gubię się powoli.


MK3 ADZ->AGU

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5964
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

ADZ - jeż, wyjście DF alternatora -montaż podgrzewacza z TDi

Post autor: grg474 » sob lut 02, 2013 20:09

Paweł Marek pisze:A wracając do poczatku - szczerze wątpię żeby sterownik od starego monowtrysku był na tyle mądry żeby decydował o działaniu przekaźnika jeża w zalezności od napięcia, prawie napewno zależy to tylko od temperatury
w mk3 ABS - sterownik silnika podaje mase na przekaźnik który załącza napięcie do podgrzewacza - co ciekawe bez bezpiecznika wg schematu, od skrzynki bezpieczników idzie kabel 2,5mm a już na samym silniku 1,5mm. Podsumowując - zależne to jest od temperatury silnika


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 55 gości