Zepsuty kierunkowskaz, brak podświetlenia zegarów
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Zepsuty kierunkowskaz, brak podświetlenia zegarów
Witam
Mam problem z niedziałającym lewym kierunkowskazem i brakiem podświetlenia deski rozdzielczej. Podświetlony jest tylko licznik kilometrów i godziny. Problem kierunkowskazu przedstawia zamieszony film. Proszę o pomoc.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Mam problem z niedziałającym lewym kierunkowskazem i brakiem podświetlenia deski rozdzielczej. Podświetlony jest tylko licznik kilometrów i godziny. Problem kierunkowskazu przedstawia zamieszony film. Proszę o pomoc.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Zepsuty kierunkowskaz, brak podświetlenia zegarów
Ja wyjąłbym licznik i na wstępie sprawdził żarówki podświetlenia, może gdzieś brakuje styku, albo są przepalone po prostu. A z kierunkowskazem może być podobnie, bo tam też siedzi taka żaróweczka jak te od podświetlenia.
Zepsuty kierunkowskaz, brak podświetlenia zegarów
Dodam że jak jeb** w deskę rozdzielczą to podświetlenie pojawia się. Macie jakiś link jak dostać się do licznika ?
Zepsuty kierunkowskaz, brak podświetlenia zegarów
Żeby dostać się do licznika musisz zdjąć ten tunel, który widzisz 'przed' licznikiem (idzie w kierunku od kierownicy do licznika).
Trzyma się on na dwóch śrubkach, jedna jest pod zaślepką pomiędzy radiem, a właśnie tym tunelem (lub pod regulacją grzania foteli jeśli masz), a druga pod włącznikiem świateł. Licznik też trzyma się na dwóch śrubach, ale to będziesz widział jak wyjmiesz ten tunel.
Włącznik świateł jest na wcisk, ta zaślepka też, więc śmiało możesz to podważyć śrubokrętem i pociągnąć - nic nie powinno się urwać.
ps. jeśli po uderzeniu podświetlenie wraca, to wielce prawdopodobne, że styki są już zaśniedziałe i wystarczy wszystko dokładnie wyczyścić.
Trzyma się on na dwóch śrubkach, jedna jest pod zaślepką pomiędzy radiem, a właśnie tym tunelem (lub pod regulacją grzania foteli jeśli masz), a druga pod włącznikiem świateł. Licznik też trzyma się na dwóch śrubach, ale to będziesz widział jak wyjmiesz ten tunel.
Włącznik świateł jest na wcisk, ta zaślepka też, więc śmiało możesz to podważyć śrubokrętem i pociągnąć - nic nie powinno się urwać.
ps. jeśli po uderzeniu podświetlenie wraca, to wielce prawdopodobne, że styki są już zaśniedziałe i wystarczy wszystko dokładnie wyczyścić.
Zepsuty kierunkowskaz, brak podświetlenia zegarów
Dobra. Problem z kierunkowskazem naprawiłem czyszcząc kostkę. Został problem z podświetleniem. Licznik mam w rękach. Jak wymienić te żarówki ?
Zepsuty kierunkowskaz, brak podświetlenia zegarów
Jeśli jest to licznik VDO (a chyba taki jest, z tego co widzę na filmiku), to żaróweczki są w 'oprawkach'.
Całość należy przekręcić o pewien kąt, aż będzie możliwe wyjęcie ich z gniazda. A najlepiej jakbyś zrobił zdjęcie i pokazał o co chodzi dokładnie.
Całość należy przekręcić o pewien kąt, aż będzie możliwe wyjęcie ich z gniazda. A najlepiej jakbyś zrobił zdjęcie i pokazał o co chodzi dokładnie.
Zepsuty kierunkowskaz, brak podświetlenia zegarów
Za podświetlenie całości odpowiadają dwie żarówki w tej białej listwie u góry licznika. Tam szukaj usterki. Ja bym wyjął te żarówki i sprawdził jak wygląda miejsce styku z blaszkami.
Ale może tak być, że będziesz musiał wymienić żarówki, bo sprężynka wolframowa pękła i nie świeci, ale przy uderzeniu w deskę rozdzielczą wskakuje na chwile na swoje miejsce i tylko mignie (miałem tak ze światłem mijania). Ja bym dla pewności kupił od razu takie żarówki, ewentualnie możesz kupić diody w takich oprawkach jeśli masz ochotę zmienić kolor podświetlenia.
Ale może tak być, że będziesz musiał wymienić żarówki, bo sprężynka wolframowa pękła i nie świeci, ale przy uderzeniu w deskę rozdzielczą wskakuje na chwile na swoje miejsce i tylko mignie (miałem tak ze światłem mijania). Ja bym dla pewności kupił od razu takie żarówki, ewentualnie możesz kupić diody w takich oprawkach jeśli masz ochotę zmienić kolor podświetlenia.
Zepsuty kierunkowskaz, brak podświetlenia zegarów
A masz jakieś linki do tych diód ? Chciałbym stworzyć taki efekt

Jest możliwość podświetlić same wskazówki np. na kolor czerwony ?
Dokładnie mi chodzi o taki efekt

Czerwone wskazówki, czerwone podświetlenie liczników od kilometrów i czasu, białe tablice i niebieskie podświetlenie. Co mi jest do tego potrzebne ?

Jest możliwość podświetlić same wskazówki np. na kolor czerwony ?
Dokładnie mi chodzi o taki efekt

Czerwone wskazówki, czerwone podświetlenie liczników od kilometrów i czasu, białe tablice i niebieskie podświetlenie. Co mi jest do tego potrzebne ?
Zepsuty kierunkowskaz, brak podświetlenia zegarów
Zeby uzyskać taki efekt potrzebujesz:
-białe tarcze
-takie diody : http://allegro.pl/zarowka-zegary-dioda- ... 00991.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(w zaleznosci od tego jakie kolory chcesz uzyskac, takie diody kupujesz - 2 sztuki u góry licznika odpowiadają za oświetlenie całości, a 2 kolejne za wyświetlaczami za podświetlenie wyświetlaczy)
-lakier fluorescencyjny do pomalowania wskazowek (tez do znalezienia na allegro)
Dodatkowo, na drugim zdjęciu jest zrobiony negatyw wyświetlaczy, ale poradę jak go wykonać znajdziesz na forum.
-białe tarcze
-takie diody : http://allegro.pl/zarowka-zegary-dioda- ... 00991.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(w zaleznosci od tego jakie kolory chcesz uzyskac, takie diody kupujesz - 2 sztuki u góry licznika odpowiadają za oświetlenie całości, a 2 kolejne za wyświetlaczami za podświetlenie wyświetlaczy)
-lakier fluorescencyjny do pomalowania wskazowek (tez do znalezienia na allegro)
Dodatkowo, na drugim zdjęciu jest zrobiony negatyw wyświetlaczy, ale poradę jak go wykonać znajdziesz na forum.
Zepsuty kierunkowskaz, brak podświetlenia zegarów
A białe tarcze gdzie mogę dostać ?
Co to jest negatyw wyświetlaczy ? Zmiana folii ?
Co to jest negatyw wyświetlaczy ? Zmiana folii ?
Zepsuty kierunkowskaz, brak podświetlenia zegarów
Negatyw to inaczej odwrócenie polaryzatora na wyświetlaczach. Dzięki temu to znaki się świecą, a nie tło. U siebie robiłem i przyznam, że potrzeba dużo spokoju i cierpliwości 
A białe tarcze też na allegro. Ewentualnie kupić inny, np uszkodzony licznik po taniości i przełożyć. Można też odwiedzić szroty i popytać, pooglądać portale ogłoszeniowe. Możliwości jest wiele.

A białe tarcze też na allegro. Ewentualnie kupić inny, np uszkodzony licznik po taniości i przełożyć. Można też odwiedzić szroty i popytać, pooglądać portale ogłoszeniowe. Możliwości jest wiele.
Zepsuty kierunkowskaz, brak podświetlenia zegarów
Bardzo dziękuję za pomoc. Jak skończę to na pewno pochwale się efektem.
Poproszę jeszcze o link do:
- instrukcji jak zrobić negatyw wyświetlaczy.
- białych tarczy
- lakieru fluorescencyjnego czerwonego
Poproszę jeszcze o link do:
- instrukcji jak zrobić negatyw wyświetlaczy.
- białych tarczy
- lakieru fluorescencyjnego czerwonego
Zepsuty kierunkowskaz, brak podświetlenia zegarów
Zaznaczę tylko na wstępie, że aukcje są przykładowe i przypadkowe oraz nie mam nic wspólnego ze sprzedającymi:
(są to pierwsze wyniki wyszukiwania)
1) lakier:
http://allegro.pl/farba-lakier-fluoresc ... 27507.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2) tarcze:
http://allegro.pl/biale-tarcze-zegary-v ... 07090.html" onclick="window.open(this.href);return false;
3) negatyw:
http://www.vwgolf.pl/porady/czerwony-ko ... -golf-mk3/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie znalazłem poradnika pod negatyw, ale link opisuje rozbieranie licznika krok po kroku. Jak już będziesz miał sam wyświetlacz w ręce, to bierzesz żyletkę albo skalpel i delikatnie od krawędzi podważasz polaryzator (wygląda jak folia). Następnie powoli i delikatnie ściągasz z całego wyświetlacza, a następnie zmywasz klej. U mnie klej najlepiej zszedł pod wpływem bardzo ciepłej wody z dużą ilością płynu do mycia naczyń. A zmywałem patyczkiem do uszu. Następnie składasz wyświetlacz z polaryzatorem odwróconym (ta powierzchnia która przylegała do wyświetlacza ma być na jego zewnątrz), wtedy wyświetlacz niepodłączony będzie cały czarny, to znak, że dobrze złożyłeś.
I podkreślam, podejdź do całości ze spokojem i cierpliwością, bo samo odklejenie jest dość trudne, ale zmycie kleju zajęło mi około 30 minut na jeden
Powodzenia, czekam na efekty!
(są to pierwsze wyniki wyszukiwania)
1) lakier:
http://allegro.pl/farba-lakier-fluoresc ... 27507.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2) tarcze:
http://allegro.pl/biale-tarcze-zegary-v ... 07090.html" onclick="window.open(this.href);return false;
3) negatyw:
http://www.vwgolf.pl/porady/czerwony-ko ... -golf-mk3/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie znalazłem poradnika pod negatyw, ale link opisuje rozbieranie licznika krok po kroku. Jak już będziesz miał sam wyświetlacz w ręce, to bierzesz żyletkę albo skalpel i delikatnie od krawędzi podważasz polaryzator (wygląda jak folia). Następnie powoli i delikatnie ściągasz z całego wyświetlacza, a następnie zmywasz klej. U mnie klej najlepiej zszedł pod wpływem bardzo ciepłej wody z dużą ilością płynu do mycia naczyń. A zmywałem patyczkiem do uszu. Następnie składasz wyświetlacz z polaryzatorem odwróconym (ta powierzchnia która przylegała do wyświetlacza ma być na jego zewnątrz), wtedy wyświetlacz niepodłączony będzie cały czarny, to znak, że dobrze złożyłeś.
I podkreślam, podejdź do całości ze spokojem i cierpliwością, bo samo odklejenie jest dość trudne, ale zmycie kleju zajęło mi około 30 minut na jeden

Powodzenia, czekam na efekty!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości