Kable vag kkl usb i rs232, vag com, vag pl, vdsc i nic...

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Kable vag kkl usb i rs232, vag com, vag pl, vdsc i nic...

Post autor: Skrzak » czw lip 25, 2013 19:45

Witam. Dostaję już białej gorączki od prób połączenia się vag comem z modułem komfortu, wiem, że było wałkowane ale po prostu nic mi nie pomaga.
Mam kable:
kkl usb - http://allegro.pl/kabel-diagnostyczny-v ... 58785.html" onclick="window.open(this.href);return false;
kkl rs232 - http://allegro.pl/interfejs-vag-kkl-obd ... 54477.html" onclick="window.open(this.href);return false; (ten podłączam do lapka przez kartę expresscard->rs232, specjalnie nawet dwie przetestowałem i druga dopiero lepiej współpracuje z kablem)

Programy, które próbowałem:
vag com - 409 i 311, vcds lite, vw tool, polski vag 704 i 208 oraz jakieś nie waidomo skąd wersje 4.9 i 2.5. Nawet jakiegoś VDS znalazłem w sieci obraz iso do bootowalnej płytki, która odpala dosa ale nie wiem co z tym zrobić. W każdym razie jedyne z czym mi się udaje połączyć to silnik i abs a na tym się nie znam i nie potrzebne mi to. Zależy mi na module komfortu, zrobieniu porządku z pilotami, aktywacja domykania szyb z pilota i otwieranie klapy mojego Varianta MK4 (rocznik 2002/2003) z pilota trzyprzyciskowego.
Kombinowałem z ustawieniami portu com na niską i wysoką latencję, i jakieś inne wskazówki znalezione w sieci. Poiedzcie mi koledzy, może po prostu nawet ten kabelek rs232 jest do bani skoro kosztował jakieś niecałe 4 dychy? Nie wiem od czego wogóle mam zacząć. Może vistę spróbować albo win 7 albo win 8 bo wszystkie te systemy mam z licencją i mogę używać. Procedurę zaczynam zawsze od podłączenia kabelka do portu obd2 i do kompa, wtedy zapłon, dalej odpalam program i dalej wiadomo. Porty com w menadżeże ustawione zgodnie z tym co wybrane w programie.



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Odp: Kable vag kkl usb i rs232, vag com, vag pl, vdsc i nic.

Post autor: cinek2004 » czw lip 25, 2013 19:50

Masz XP? Na Win 7 ruszy tylko VCDS Lite.
Skąd jesteś?



Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Kable vag kkl usb i rs232, vag com, vag pl, vdsc i nic...

Post autor: Skrzak » czw lip 25, 2013 20:01

Mam XP 32bit, viste 32 bit, win7 64bit, 8 64 bit, Gdańsk. A te wszystkie moje próby to na XP'ku.



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Odp: Kable vag kkl usb i rs232, vag com, vag pl, vdsc i nic.

Post autor: cinek2004 » czw lip 25, 2013 20:06

Może masz coś nie tak z linią K? Skoro łączy się z silnikiem i ABS, to może gdzieś masz trafiony kabel szaro biały.



Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Kable vag kkl usb i rs232, vag com, vag pl, vdsc i nic...

Post autor: Skrzak » czw lip 25, 2013 20:11

O dobra dzięki za wskazówkę. Ten kabelek szaro biały to gdzie znajdę, idąc od gniazda obd2? A zresztą pewnie jest na forum o tym, zaraz sobie poczytam.



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Odp: Kable vag kkl usb i rs232, vag com, vag pl, vdsc i nic.

Post autor: cinek2004 » czw lip 25, 2013 20:29

Spięte są nim wszystkie moduły. Od OBD2 do licznika, komfortu, airbagow, silnika itd.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5964
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Kable vag kkl usb i rs232, vag com, vag pl, vdsc i nic...

Post autor: grg474 » czw lip 25, 2013 21:41

cinek2004 pisze:Może masz coś nie tak z linią K?
niektórzy odcinają to fakt. Komunikujesz się z licznikiem?
Skrzak pisze: Nawet jakiegoś VDS znalazłem w sieci obraz iso do bootowalnej płytki, która odpala dosa ale nie wiem co z tym zrobić
no w przypadku przejściówki na rs - nic


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Kable vag kkl usb i rs232, vag com, vag pl, vdsc i nic...

Post autor: agrala » pt lip 26, 2013 08:48

Komunikujesz sie z czym kolwiek w tym aucie?
Jezeli nie to proponuje uzyc lapka z XP lub pobrac program VCDS Lite i powinien chodzic. Tylko to smigalo na 64 bitach jak pamietam. Trzeba cos tam bylo jeszcze przestawic w ustawieniach bo wywalal bald o opoznieniu - jak dobrze pamietam.



Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Kable vag kkl usb i rs232, vag com, vag pl, vdsc i nic...

Post autor: Skrzak » pt lip 26, 2013 10:00

o tak już pisałem ,że wszystkie moje próby połączenia robiłem pod win XP 32 bit i, że łączę się z silnikiem, abs i jak patrzę na linię can to też coś tam się wyświetla ale nie kumam tego, bo nie wiem czy mój wariat ma linię can. Dobra to spróbuję win 7 64 bit.



Awatar użytkownika
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 923
Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Kontakt:

Kable vag kkl usb i rs232, vag com, vag pl, vdsc i nic...

Post autor: Waqa » pt lip 26, 2013 15:10

nie wiem czy próbowałeś już tego. miałem kiedyś taki przypadek, ze vag nie łączył sie z silnikiem. zmieniłem to w opcjach vagu o tutaj i jest git.
Obrazek



Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Re: Odp: Kable vag kkl usb i rs232, vag com, vag pl, vdsc i

Post autor: Skrzak » sob lip 27, 2013 21:48

cinek2004 pisze:Może masz coś nie tak z linią K? Skoro łączy się z silnikiem i ABS, to może gdzieś masz trafiony kabel szaro biały.
Dziś wyjąłem panel klimatronik i zaglądałem jak wygląda od tyłu gniazdo obd2, nie rozklejałem oryginalnej izolacji ale wygląda jakby nie było nic ruszane. Jeżeli gniazdo jest wpięte w linię K, która tamtędy przechodzi to myślę, że ta linia nie była ruszana. Ale jeżeli coś miałoby to dać to mogę rozkleić tą ori izolację tylko powiedzcie czy warto to robić, żeby się przekonać. Inna sprawa, że elektryk, który mi dokładał zabezpieczenie po wkładał wszystkie swoje przewody w ori izolację raze z ori instalacją więc myślę, że to, że tam na tej linii jest izolacja wyglądająca na fabryczną, nic nie znaczy. Co myślicie?
Waqa pisze:nie wiem czy próbowałeś już tego. miałem kiedyś taki przypadek, ze vag nie łączył sie z silnikiem. zmieniłem to w opcjach vagu o tutaj i jest git.
Obrazek
Wklepałem dziś te ustawienia ale to mi nic nie daje, w dodatku teraz nawet z silnikiem mi się nie łączy ale tego powodem może też być to, że od nowa postawiłęm XP'ka (jako maszynę wirtualną). Myślę, że to że mam xp pod virtual boksem nie powinno stanowić problemu, bo ludzie pisali, że chodzi im vag com pod XP'kiem witrualnym z lapka z win 7.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości