Starą nagrzewnicę też posiadam więc w następnym tygodniu "otworzę ją"
Długo się zabierałem do testów owego układu chłodzenia oleju i zrobiłem lecz nie z wszystkimi elementami.... podłączyłem tą chłodniczkę nad filtrem z chłodnicą z motocykla umieszczoną prowizorycznie za wylotem wentylatora bez pompki,z obiegiem grawitacyjnym i tutaj był zonk
![panna :panna:](./images/smilies/panna.gif)
na turbinie k14 z celowo zablokowanym WG aby turbo gotowało olej,i pompie 10mm na skrzyni z 1V po przejechaniu 5km(ailnik rozgrzany) na pełnym obciążeniu i zatrzymaniu na zbadanie temperatury ,namacalnie chłodniczka(podstawka) miała mniejszą temp niż w obiegu chłodzącym silnika,a przewód olejowy do turbiny pomalowałem akrylem i nie wybąblował więc 100'C nie przekroczyło... prowizorka ale zawsze coś.... dla mnie bomba
oczywiście po ok 2min postoju chłodniczki bym już nie dotkną
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
więc jechałem aby ciecz zaczęła obiegowo ponownie płynąć.
W najbliższym czasie wykonam testy na pełnym układzie i do kontroli pożyczonym czujnikiem temperatury oleju.
....
Mam panowie problem z umiejscowieniem "czujnika temperatury oleju" czyli tego włącznika wentylatora z opla do włączania pompki obiegu tej chłodniczki,
i myślałem nad zamontowaniem w misce oleju i mam dwa miejsca:
![Obrazek](http://c.wrzuta.pl/wi4943/e8d84a9c001ccc5653502175/zdjecie0281)
Jest pod spływami od turbin więc temperatura oleju będzie zmienna tylko,że same sprężarki nagrzewają olej i prawdopodobnie 95'C będzie ciągle a pompka będzie niepotrzebnie chodziła.
![Obrazek](http://c.wrzuta.pl/wi13658/a0c4587400211e7853502173/zdjecie0279)
a tutaj znowu może z późno się załączać bo blisko smoka...
Gdzie mógłbym jeszcze umiejscowić ten czujnik?