Dziś postanowiłem wymienić termostat, przy okazji zrobiłem kilka fotek.
Potrzebne narzędzia:
- klucz płaski nr 10 (do odkręcenia górnej śrubki obudowy termostatu)
- kombinerki (do poluzowania opaski z węża)
- żabka (do ściśniecia opaski na wężu)
- klucz nasadowy nr 10 (do odkręcenia dolnej śrubki obudowy termostatu)
- nowy termostat (najlepiej niemiecki WAHLER)
- litr nowego płynu do chłodnicy (przy upuszczaniu płynu może trochę się wylać /mi poszło 3 litry/
![blush :blush:](./images/smilies/blush.gif)
- butelka np. po płynie do spryskiwaczy położona na płask z wyciętą boczną ścianką lub jakaś brytwanna o pojemności najlepiej min. 5 litrów - posłuży jako naczynie do złapania spuszczonego płynu
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/64/169375e7a3cfaedemed.jpg)
zdjęcie ogólne miejsca gdzie znajduje się termostat
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/64/ccfb1df60c86be22med.jpg)
- zaczynamy od podłożenia pod spód silnika wspomniajej wcześniej uciętej butelki, aby złapać płyn
- odkręcamy korek wlewu płynu na zbiorniczku wyrównawczym
- bierzemy kombinerki i ściskając obejmę węża ściągamy wąż (UWAGA!!) będzie leciał płyn do naczynia pod silnikiem
![Obrazek](http://images48.fotosik.pl/68/da87a659460d5578med.jpg)
Jeżeli już płyn zleciał odkręcamy śrubkę górną kluczem płaskim nr 10 i dolną kluczem nasadowym też nr 10.
Tak wygląda po odkręceniu:
![Obrazek](http://images39.fotosik.pl/64/737d57866bd4607dmed.jpg)
tu mamy przedstawiony stary termostat VERNET(po prawej) i nowy termostat WAHLER (po lewej)
![Obrazek](http://images42.fotosik.pl/68/1aa12121064b8c21med.jpg)
tak będzie wyglądać obudowa termostatu po demontażu
![Obrazek](http://images43.fotosik.pl/68/de147fa6ed5708c8med.jpg)
trzeba dokładnie wyczyścić krawędzie suchą szmatką
![Obrazek](http://images39.fotosik.pl/64/0ab4941ffc37b06emed.jpg)
a tu już przedstawiona kolejność montażu termostatu:
- obudowa termostatu
- oring uszczelniający
- termostat
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/72/5a5dd77ffb68f75emed.jpg)
a tu już zdjęcie przedstawiające jak to wszystko wygląda złożone w środku
![Obrazek](http://images39.fotosik.pl/68/38f20b7edbaee452med.jpg)
przykręcamy obudowę wraz z termostatem do króćca wodnego uważając, aby termostat był równo ułożony (nic na siłę)
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/64/dbb0ac6b1dbc1d26.jpg)
potem zakładamy wąż na budowę termostatu używając przygotowanej wcześniej żabki (niestety kombinerkami nie zdołamy objąć dwóch końców obejmy)
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/68/80d31eef39114c73med.jpg)
No i potem zalewamy ubytek płynu, odpalamy autko, czekamy aż do włączenia się wentylatora chłodnicy, aby się odpowietrzył cały układ chłodzenia i jedziemy
![okej :okej:](./images/smilies/okej.gif)
Powodzenia