Bilstein B6 czy B8?

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
KriSSo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 403
Rejestracja: wt lut 08, 2005 02:00
Lokalizacja: Zachpomorskie
Kontakt:

Post autor: KriSSo » pn paź 12, 2009 21:40

Air Evolution pisze:Nie, nie jeździłem ale znam kogoś kto jeździł i rozmawiałem z tym kims.
Wiesz, no na tej zasadzie to nic nie ustalisz, bo dla Ciebie ten sam zestaw będzie okej, lub miękki. To zbyt subiektywne są odczucia, by się tylko na nich opierać.
Air Evolution pisze:konkretnie pytam czy pod sprngi max -40 bedzie lepsze b6 czy b8
Pod springi -40 będzie lepsze B8, bo do tego te B8 są stworzone. Ktoś je właśnie w tym celu projektował. Ale to będzie jeździło tak samo, jak pełne B12. Przecież co to jest B12? B12 to nic innego, jak sprężyny H&R 35/35 (lub Eibach, różnie pakują, ale najczęściej H&R) + właśnie Bilstein B8. O to właśnie tutaj chodzi. Co z tego, że weźmiesz B8 + jakieś sprężyny - 40. To weź lepiej B12, który jest strojony jako komplet i świetnie to jeździ. Natomiast za twardo może Ci być na każdym kicie, cholera wie jakie masz odczucia i co dla Ciebie jest twardo. Chcesz mieć w miarę komfortowe, to weź komplet Eibacha 30/30 - czyli Pro-System i miększego kita od tego raczej nie znam. A też jeździ świetnie i trakcja rewelacja. Tylko, że B12 będzie kosztował ze 3 patyki, a Eibach też koło 2300 pln. To są kity z górnej półki, tu nie ma żadnej lipy w jeździe itd... Jeśli natomiast to wszystko jest za drogie, to albo zbieraj kasę i dopiero kup, albo weź sobie kita MTS, który jest za grosze, ludzie sobie chwalą i po sprawie.



Awatar użytkownika
mitusm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: sob mar 06, 2010 10:50
Lokalizacja: Myślenice/Limanowa

Bilstein B6 czy B8?

Post autor: mitusm » pt sie 31, 2012 22:16

Podepnę się pod temat, mam springi eibach pro kit -35mm. W tech chwili na oryginalnych amorach, ale trochę zaczyna podskakiwać i zastanawiam się na bilstein b6 lub b8, chciałbym zachować odrobinę komfortu, ale jeszcze bardziej zależy mi na trwałości amorów. Jeździł ktoś na b6 i b8, jest duża różnica twardości ? A może poleci ktoś inne amory.



Awatar użytkownika
Steryd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: czw maja 27, 2010 20:21
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Bilstein B6 czy B8?

Post autor: Steryd » wt wrz 04, 2012 20:57

mitusm, eibach pro kit to -30mm, eibach sport ma -35mm :bajer: Ja u siebie zalozylem KYB gazowe i jest dobrze moim zdaniem, bo sztywno, nie dobija i auto nie skacze jak ping pong :satan:


Sprzedam kierownicę czteroramienną MK4 z poduszką - 100zl z gratisową wysyłką

Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

Bilstein B6 czy B8?

Post autor: szpieg » śr paź 10, 2012 08:21

dla mnie B8 jest za miekkie, ale niestety B16 za drogie :D


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

Awatar użytkownika
cruse
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw lip 24, 2008 23:25
Lokalizacja: Elbląg - NE
Kontakt:

Bilstein B6 czy B8?

Post autor: cruse » pn gru 10, 2012 11:16

jak Eibach informuje na swojej stronie internetowej w kicie Eibach B12 Pro-Kit połaczone są spręzyny Pro-Kit (-30mm) z amortyzatorami Bilstein B8
to znaczy, iż Bilstein typuje B8 jako amortyzator do obnizonego zawieszenia a B6 to taka lepsza seria ...


PS: szukam użytkowników TDI w Elblągu

Andrzej 1976
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz cze 12, 2016 14:23

Re:

Post autor: Andrzej 1976 » pt lut 10, 2017 03:54

KriSSo pisze:
Air Evolution pisze:a powiedzcie mi jakie springi?
Przecież Bilstein produkuje komplety. Nad czym tu się zastanawiać? Chcesz komplet, zamawiasz B12 i masz pełny kit bez rzeźbienia i kombinowania.
Oj



Andrzej 1976
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz cze 12, 2016 14:23

Re: Bilstein B6 czy B8?

Post autor: Andrzej 1976 » sob lut 18, 2017 20:03

Witam.Jestem po montażu kota B12. W golfie 2 ,70 koni .Technicznie super jazda.Zawiecha kupiona w Niemczech orginalna z papierami ,nowa. Dziwi mnie to,ze optycznie jest lipa. Zwisa pupa. 30/30 i jak to się ma? Nie rozumiem. Na orginalnym sachsa nie było tego.Wszystko na nowych gumach .Co zrobic?



Polech
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: czw mar 26, 2015 16:39
Lokalizacja: Płock

Bilstein B6 czy B8?

Post autor: Polech » sob lut 18, 2017 21:57

Miałem podobny problem w Jettcie. Założyłem sprężyny Eibach Pro Kit z amortyzatorami Koni Sport. Tył poszedł dużo niżej niż przód. Wyglądało to beznadziejnie. Na ratunek przyszło to:
http://stpolska.pl/37-sd-kits" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
KriSSo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 403
Rejestracja: wt lut 08, 2005 02:00
Lokalizacja: Zachpomorskie
Kontakt:

Bilstein B6 czy B8?

Post autor: KriSSo » ndz lut 26, 2017 15:31

Andrzej 1976 pisze:Zwisa pupa. 30/30 i jak to się ma? Nie rozumiem.
Możesz jaśniej? Albo najlepiej wrzucić fotki? Upalam właśnie nowiutkie B12 w autobusie (Touran) i jestem bardzo zadowolony i z wyglądu i z trakcji. Siadło wszystko równiutko, ładnie, jazda super.



Andrzej 1976
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz cze 12, 2016 14:23

Bilstein B6 czy B8?

Post autor: Andrzej 1976 » pn lut 27, 2017 14:45

Rozumiem Polech, ze istnieją podwyzszenia. Ale nie rozumiem dlaczego tak jest.Kit do 1.6 td orginalny a wygląda to strasznie z pupa nizej.A jakbym wymienił te tylne sprężyny na orginalne.Czyli eibacha wyrzuca z tyłu i założę orginal z paskiem zielono pomarancz.Zmieni to charakter jazdy?



Polech
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: czw mar 26, 2015 16:39
Lokalizacja: Płock

Re: Bilstein B6 czy B8?

Post autor: Polech » pn lut 27, 2017 19:04

Andrzej 1976 pisze:Rozumiem Polech, ze istnieją podwyzszenia. Ale nie rozumiem dlaczego tak jest.Kit do 1.6 td orginalny a wygląda to strasznie z pupa nizej.A jakbym wymienił te tylne sprężyny na orginalne.Czyli eibacha wyrzuca z tyłu i założę orginal z paskiem zielono pomarancz.Zmieni to charakter jazdy?
Nie polecam zakładania oryginalnych sprężyn z amortyzatorem B8, który to stanowi komplet B12. Moja propozycja to zastosować dystans z linku, który przesłałem o niedużej wartości lub na tył założyć oryginalne sprężyny z amortyzatorem Bilstein B6.



Andrzej 1976
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz cze 12, 2016 14:23

Bilstein B6 czy B8?

Post autor: Andrzej 1976 » pn lut 27, 2017 19:50

Dzieki.Założę dystans 20mm. Który jest drogi. Ale jeśli to ma cieszyć Oki to warto.



Andrzej 1976
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz cze 12, 2016 14:23

Bilstein B6 czy B8?

Post autor: Andrzej 1976 » ndz cze 04, 2017 10:43

Mam pytanie Polech. Czy amory bilstein b4 z orginalnymi sprezynami to dobry pomysl?



Andrzej 1976
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz cze 12, 2016 14:23

Bilstein B6 czy B8?

Post autor: Andrzej 1976 » ndz cze 04, 2017 10:44

Mam pytanie Polech. Czy amory bilstein b4 z orginalnymi sprezynami to dobry pomysl?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości