Ostatnio stałem się posiadaczem kolejnego mk5 ale tym razem Benzyny...
1.6 8V MPI 102 PS kod Silnika BSE 01.2008r. 199 tys km nalotu
po ostatnich przygodach z 1.6 TDI postanowiłem poszukać benzynki ponoć ten silnik jest nie do zajechania...i idealny do LPG
jedynie co siada to przeguby,alternator mówi dr.google
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Uszkodzone było złącze elastyczne za kolektorem więc je wymieniłem
Odkręciłem oba złącza razem z katalizatorem(wiadomo sonde-lambda wykręciłem,nie odpinałem z kostki)
wstawiłem nowe+uszczelka na kolektor wydechowy i wszystko poskładałem
po kilku dniach pokazała się kontrolka CHECK,magik podpiął DELPHI i pokazało błąd :
-16804 Sprawność Katalizatora Za Mała(BANK 1)
-nieciągły
błąd skasowałem po 3-4 dniach powraca na to samo
i już tak kilka razy podpinałem kompa...
Co do objawów to jedynie większe spalanie ok 1-2l/100km
obroty nie falują,ładnie pali,nie ma spadku mocy itp
Dawno nie miałem benzyny...co teraz?W TDI to Logi i wiadomo wszystko a tutaj???
Z tego co wiem to są 2 Sondy,jedna na kolektorze wydechowym a druga przed Katalizatorem
i teraz jak to sprawdzić która jest uszkodzona bo domyślam się ze to wina sondy...
odpiąć tą przed katalizatorem i zobaczyć czy wyskoczy ten sam błąd i powtórzyć tak samo z ta na kolektorze?
Proszę Moderatora o nie usuwanie
Maniacy Poratujecie jak zawsze?
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
![hmm :hmm:](./images/smilies/hmm.gif)