Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
CORNEK
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: pn mar 16, 2009 13:18
Lokalizacja: Połcznin

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: CORNEK » sob gru 30, 2017 18:05

Jeżdżę nim już 2 tygodnie i jest ok, dźwięk właściwie się nie zmienił tylko turbo bardziej świszczy, no i jak by szybciej wstaje teraz.

Mnie natomiast nurtuje czy jak po DP i sofcie będzie te 215 KM to czy ori TIP mi zassie czy nie?


Audi A3 2.0TQ 250 KM i 384 Nm by TuneUp Gdańsk

Awatar użytkownika
Mr Coffee
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 17:31
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Mr Coffee » ndz gru 31, 2017 19:09

DP i chip nie jest gwarantem "tych" 215KM. Każdy silnik reaguje inaczej bo jest inaczej eksploatowany i na pewno w innym stopniu zużyty. Na pewno tip by tu pomógł to osiągnąć. Jednak tak jak koledzy wcześniej napisali największą robotę zrobił by tu właśnie fmic. Te 200+ miał byś w każdych warunkach. Sam miałem 1.8T ARY 180KM w serii i przy 30st był naprawdę odczuwalny spadek mocy.
Co do samego tipa to warto go zmienić bo dobrze pospawany tip eliminuje ewentualne nieszczelności i można zyskać zawsze te 2-3KM.



Awatar użytkownika
CORNEK
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: pn mar 16, 2009 13:18
Lokalizacja: Połcznin

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: CORNEK » czw sty 04, 2018 09:40

A wie ktoś czy można wyciąć tłumik środkowy?
Czy nie pogorszy to osiągów?
Pytam bo poprzedni właściciel wsadził jakiś zamiennik który jest chyba od 1.6 MPI i mechanicy przy montażu DP powiedzieli, że wlot do niego ma mniejszą średnicę i dławi trochę reszte wydechu.


Audi A3 2.0TQ 250 KM i 384 Nm by TuneUp Gdańsk

Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: kkkacper » czw sty 04, 2018 11:57

oczywiscie, ze mozna.. tymbardziej w takiej sytuacji jak mowisz..


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: rysiektr » czw sty 04, 2018 12:20

Nawet jest to wskazane :pub:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Zakatek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn lut 13, 2017 23:22

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Zakatek » wt sty 09, 2018 09:51

Wyrzuciles ten srodkowy tłumik? Jakaś rurka u tlumikarza, czy gotowiec?



marog60
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: pn maja 03, 2010 19:49
Lokalizacja: lubelskie

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: marog60 » sob sty 13, 2018 18:19

potrzebuje info w sprawie wryskow i pompy.
silnik 1,8t zrobiony na strokera 2,0 turbo gt30 doladowanie max 1,7b czy wtryski 630cc wystarcza czy lepiej kupic 850cc
i jaka pompa to obsluzy,aktualnie jest walbro 255 ori z poprzedniego projektu.a moze regulator zminic na 4 barowy
??? nie wiem nieznam sie licze na pomoc



Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: kkkacper » sob sty 13, 2018 21:46

W ile mocy celujesz bo to ulatwi zweryfikowanie? Do 400koni 630cc ogarna spokojnie raczej, powyzej tego dla spokoju zalozylbym 850cc, a obstawiam ze jak dobrze przygotowane to powinno byc ponad 400.. temat 4barowego regulatora od razu odpusc, bo to totalny bezsens.. walbro 255 bedzie raczej za slabe.. wtryski 630cc i 850 mam od reki, zapraszam ja priv jak jestes zainteresowany :pub:


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
AdAsKo122
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 19:35
Lokalizacja: Gryfice
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: AdAsKo122 » ndz sty 21, 2018 14:51

darwaz pisze:
AdAsKo122 pisze:Witam jestem w trakcie swapa 1,8 t 180 ARY do golfa 1 cabrio i mam kilka pytan
1 jak rozwiazac hydrauliczny wysprzeglik kombinowal ktos cos na orginalnym pedale mk1 czy trzeba podjechac innym
2 jakie hamulce zeby to mialo rece i nogi chce zostac przy rozstawie 4x100 g60? i czy tylne piasty z tarczami z golfa 2,3 podpasuja na belke mk1
3 schemat opisowka kabli kostek glownie tych wchodzacych do kabiny
4 jakies pomysly na pasek wielorowkowy wyrzocone sprezarka klimy i pompa wspomy tylko napinacz i alternator krotszy pasek zda egzamin?
Z gory wielkie dzieki za podpowiedzi :bigok:
Zobacz sobie wątek z mojego podpisu. Na część pytań tam masz odpowiedź.
Darwaz wielkie dzieki duzo pomogl mi Twoj temat :bigok: Motor zagadal czekam na redukcje do dolotu opaski no i kwasiaka zeby dp wyspawac ,polos zawiezc do tokarza i z mechanicznych spraw by zostaly hamulce.
Zostaje kwestia ogarniecia obrotomierza pod zegary mk1 co z czym znalazlem jakies schematy z sumatorem itp ale troche nie jasne to dla mnie jaki wzmacniacz napiecia potrzebny zeby z 5 na 12v .Druga sprawa podlaczenie czujnika oleju kable mam opisane ale niestety nic nie funkcjonuje kontrolka w liczniku sprawna moze zalzyc czujnik z mojego poprzedniego 1,8 16v ? zlacze obd2 ogarniete komp laczy sie ,co do czujnika temp wody wpiac sie w kostke pod czujnik 4 piny?

Obrazek
Obrazek
" onclick="window.open(this.href);return false;


Niebieska perla
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=235813

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: rysiektr » czw mar 08, 2018 23:27

Ogarnales to juz? Czy Ci napisać jak to podlaczyc?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: marcinas1983 » ndz mar 25, 2018 15:34

Szybkie pytanie czy można zmienić sterownik silnika z 1.8T agu 06A 906 018 CF na sterownik z 1.8T AEB 8D0 907 558 E??

Wiem, że agu ma lepsze wtryski przy czym ciśnienie paliwa niższe, zaś aeb ma gorsze wtryski zaś ciśnienie na listwie wyższe. Dlaczego pytam się o sterownik... bo mam w swoim agu lpg i problem tego typu, że auto pętli PB na serii i sterownik lpg brc tego nie ogarnia. Dlatego zamiast zmieniać sterownik lpg pomyślałem o zmianie sterownika silnika. Z tego co wyczytałem na necie aeb podobno nie pętli w serii a mam znajomego co ma taki sterownik, tylko by musiał mi go przesłać. Jeśli to nie zadziała to bez sensu jest próba takiej podmianki.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

AarturR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: pn cze 10, 2013 16:42
Lokalizacja: GliVWice

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: AarturR » ndz mar 25, 2018 18:11

marcinas1983 pisze:
ndz mar 25, 2018 15:34
Szybkie pytanie czy można zmienić sterownik silnika z 1.8T agu 06A 906 018 CF na sterownik z 1.8T AEB 8D0 907 558 E??

Wiem, że agu ma lepsze wtryski przy czym ciśnienie paliwa niższe, zaś aeb ma gorsze wtryski zaś ciśnienie na listwie wyższe. Dlaczego pytam się o sterownik... bo mam w swoim agu lpg i problem tego typu, że auto pętli PB na serii i sterownik lpg brc tego nie ogarnia. Dlatego zamiast zmieniać sterownik lpg pomyślałem o zmianie sterownika silnika. Z tego co wyczytałem na necie aeb podobno nie pętli w serii a mam znajomego co ma taki sterownik, tylko by musiał mi go przesłać. Jeśli to nie zadziała to bez sensu jest próba takiej podmianki.
No ale oba te silniki mają reduktor ciśnienia na listwie 3b więc jakim cudem będzie większe/niższe ciśnienie na listwie jak i na wtryskach?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: marcinas1983 » ndz mar 25, 2018 18:50

AarturR pisze:
ndz mar 25, 2018 18:11
marcinas1983 pisze:
ndz mar 25, 2018 15:34
Szybkie pytanie czy można zmienić sterownik silnika z 1.8T agu 06A 906 018 CF na sterownik z 1.8T AEB 8D0 907 558 E??

Wiem, że agu ma lepsze wtryski przy czym ciśnienie paliwa niższe, zaś aeb ma gorsze wtryski zaś ciśnienie na listwie wyższe. Dlaczego pytam się o sterownik... bo mam w swoim agu lpg i problem tego typu, że auto pętli PB na serii i sterownik lpg brc tego nie ogarnia. Dlatego zamiast zmieniać sterownik lpg pomyślałem o zmianie sterownika silnika. Z tego co wyczytałem na necie aeb podobno nie pętli w serii a mam znajomego co ma taki sterownik, tylko by musiał mi go przesłać. Jeśli to nie zadziała to bez sensu jest próba takiej podmianki.
No ale oba te silniki mają reduktor ciśnienia na listwie 3b więc jakim cudem będzie większe/niższe ciśnienie na listwie jak i na wtryskach?
Proste... bo aeb nie ma 3 barowego regulatora ciśnienia paliwa. Agu ma regulator ciśnienia paliwa 3 barowy, zaś aeb ma 4 barowy. Dlatego wtryski z agu są wydajniejsze i mają 258ccm/min przy 3 barach ciśnienia zaś te z aeb mają 224ccm/min też przy 3 barach.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: rysiektr » ndz mar 25, 2018 20:03

marcinas1983 pisze:
ndz mar 25, 2018 15:34
Szybkie pytanie czy można zmienić sterownik silnika z 1.8T agu 06A 906 018 CF na sterownik z 1.8T AEB 8D0 907 558 E??
Powinno zagrać, na szybko przejrzałem schematy i pinout obu sterowników wydaje się być taki sam.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości