[MK1 1.6 D] problem z powietrzem w paliwie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[MK1 1.6 D] problem z powietrzem w paliwie
Witam wszystkich jestem nowy na forum wiec badzcie wyrozumial dla mnie
Mam powazny problem!!! Jakis miesiac temu mialem powietrze (zwykle bombelki) w ukladzie paliwowym i zapowietrzalo mi pompe wtryskowa. Postanowilem to zrobic i znalalem dziure w przewodzie wychodzacym bezposrednio z baku. Oczywiscie usterka zostala niezwlocznie usunieta. Lecz jakis tydzien temu w ukladzie paliwowym pojawilo mi sie powetrze ale nie w takich dyzych boblekach jak wczesniej tylko w malutkich i gdy dodaje gazu to praktycznie przewodem do pompy leci piana. Wczoraj przejzalem caly uklad od baku do pompy i nie znalazlem zadnych dziurek przeciekow itp. A po calej operacji stan tego jeszcze sie pogorszyl na 4 biegu przy predkosci rzedu 95-100 km przerywa silnik, nie ma macy wogole, wiecej jak 100 nie da sie jechac nawet na 5-tym biegu. Nie mam juz pomyslow co moze byc nie tak gdzies slyszalem ze to moze byc filtr paliwa (moj filtr byl wymieniony w styczniu tego roku) przy okazji jak przegladalem cayl uklad wczoraj to odkrecalem filtr zauwazylem ze nie jest do pelna byl napelniony paliwem. Czy to tak ma byc? Drugie co mi przychodzi na mysl to bak ale dziwny on jest gdyz jest metalowy i przewody nie dochodza do niego od gory jak w kazdym innym tylko na samym spodzie jest wiec wydaje mi sie ze nie powinno byz zadnych rurek w baku ktore moglyby przerdzewiec. Prosze o pomoc bo ja juz nie mam pomyslow. 
miałem to samo tylko mi już nawet na 3 nie chciał jechać
ok do rzeczy, mogą być 2 przyczyny.
1. sprawdz wszyctkie opaski na przewodzie doprowadzającym paliwo, kturaś mogła poluzować i ci łapie powietrze, jak zauważysz ze sie kreci wokół weża to najlepiej kup nowe tylko takie co mają śróbe z waskim gwintem, bodajże 4 śróbi tam są, bo dobrze dociągają, te z grubym gwintem sa kijowe, a przy filtrze paliwa masz take czary mary w kształcie pierścienia na weży doprowadzajacym paliwo miedzy tym pierscieniem a filtrem ma być podkładka miedziana, może być wyjedzona juz. Filt paliwa musi byś cały zalany paliwem wtedy wszysko ma być ok. Podczas wymiany filtra zawsze go zalewaj paliwem przed zakreceniem
2 przyczyna według mnie główna tego problemu z zapowietrzaniem to zasyfiony bak, u mnie był tak zarabany dziadostwem ze nie brało paliwa i tez miałem piane w przewodach. Wyciag kanape i odkrec dekiel na 3 sróbki, pod nim masz zamocowany pływak. odepnij przewody i odkec go w przeciwną strone do ruchu zegara. latarka w dłoń i szukaj na dnie baku filtra z siatki. zrób sobie taki przyżad do wyciągniecia filtra w kształcie " J " i wyciąg filtr do mycia, uważaj by go nie zgubić przy wyciaganiu bo nie radze ci go szukać potem po baku
daj znac czy masz syf w baku, jak tak to ci powiem jak go wyczyścić nie wyciągając go
ok do rzeczy, mogą być 2 przyczyny.
1. sprawdz wszyctkie opaski na przewodzie doprowadzającym paliwo, kturaś mogła poluzować i ci łapie powietrze, jak zauważysz ze sie kreci wokół weża to najlepiej kup nowe tylko takie co mają śróbe z waskim gwintem, bodajże 4 śróbi tam są, bo dobrze dociągają, te z grubym gwintem sa kijowe, a przy filtrze paliwa masz take czary mary w kształcie pierścienia na weży doprowadzajacym paliwo miedzy tym pierscieniem a filtrem ma być podkładka miedziana, może być wyjedzona juz. Filt paliwa musi byś cały zalany paliwem wtedy wszysko ma być ok. Podczas wymiany filtra zawsze go zalewaj paliwem przed zakreceniem
2 przyczyna według mnie główna tego problemu z zapowietrzaniem to zasyfiony bak, u mnie był tak zarabany dziadostwem ze nie brało paliwa i tez miałem piane w przewodach. Wyciag kanape i odkrec dekiel na 3 sróbki, pod nim masz zamocowany pływak. odepnij przewody i odkec go w przeciwną strone do ruchu zegara. latarka w dłoń i szukaj na dnie baku filtra z siatki. zrób sobie taki przyżad do wyciągniecia filtra w kształcie " J " i wyciąg filtr do mycia, uważaj by go nie zgubić przy wyciaganiu bo nie radze ci go szukać potem po baku
daj znac czy masz syf w baku, jak tak to ci powiem jak go wyczyścić nie wyciągając go
SPRZEDAM CZESCI DO MK1 GTI i nie tyko http://www.vw-youngtimer.pl/forum/viewtopic.php?t=4606&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56976 Posiadacze mk1 łączcie się ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56976 Posiadacze mk1 łączcie się ;)
W moim przypadku 3 razy miałem takie objawy jak Twoje!
1- często pojawia się niewidoczna nieszczelność na przelewach z wtrysku do wtrysku - więc wymiana przewodów!
2- Zrezygnowałem z filtra z podgrzewaczem i radze to wszystkim gdyż 60% nieszczelności powstaje w tym miejscu gdzie taka zawleczka dociska przewód powrotny z pompy!
Podgrzewacz to lipa bo działa tylko wtedy jak już palowo w pompie się zagrzeje i wraca ciepłe z pompy do filtra gdzie miesza się z zimnym z baku , dlatego jeżeli ktoś myśli że na mrozie rano startując będzie odpalał na ciepłym paliwie to się myli.
3- Zatankowałem kiedyś lipne paliwo w którym była woda i tworzyła ona te bąbelki a nawet pianę - do tego stopnia była lipa że na wolnych obrotach gasł bez ssania a max 100 kmh!
1- często pojawia się niewidoczna nieszczelność na przelewach z wtrysku do wtrysku - więc wymiana przewodów!
2- Zrezygnowałem z filtra z podgrzewaczem i radze to wszystkim gdyż 60% nieszczelności powstaje w tym miejscu gdzie taka zawleczka dociska przewód powrotny z pompy!
Podgrzewacz to lipa bo działa tylko wtedy jak już palowo w pompie się zagrzeje i wraca ciepłe z pompy do filtra gdzie miesza się z zimnym z baku , dlatego jeżeli ktoś myśli że na mrozie rano startując będzie odpalał na ciepłym paliwie to się myli.
3- Zatankowałem kiedyś lipne paliwo w którym była woda i tworzyła ona te bąbelki a nawet pianę - do tego stopnia była lipa że na wolnych obrotach gasł bez ssania a max 100 kmh!
Wielkie dzieki chlopaki za pomoc. Bylem jeszcze dzisiaj u mechanika i potwierdzil ze cos musi byc nie tak z filtrem paliwa. Kupilem nowy i przy zakladaniu upewnilem sie ze przewod jest nie zatkany dmuchnolem w niego i tak jakby cos sie toszke odblokowalo w baku jak zaczolem spuszczac paliwo po trochu jakies brudy z baku wylecialy.
No i zalozylem nowiutki filterek paliwa i normalnie jak reka odją
zero powietrza nic kompletetnie nic. Naprawa kosztowala mnie 25 zl za filtr ( po znajomosci
kupilem ) no i troche nerwow
Jeszcze raz dzieki za szybka pomoc !!!
Piecu pewnie miales racje z tym bakiem ze byl zasyfiony ale nie mam czasu i ochoty go teraz rozbierac moze akurat bedzie dobrzepiecu pisze:przyczyna według mnie główna tego problemu z zapowietrzaniem to zasyfiony bak,
No i zalozylem nowiutki filterek paliwa i normalnie jak reka odją
linkinpio pisze:No i zalozylem nowiutki filterek paliwa i normalnie jak reka odją
no to super, mam propozycje zebyś sprawdził stary filtr paliwa w jakim jest stanie, czy nie jest zapchany przez dziadostwo, bo moze tak byc że sie długo nie pocieszysz jazda, jak rzeczywiscie masz dziadostwo w baku i zasysa do przewodów to może być powtórka z rozrywki, ale omge sie mylić. Dla spokoju i pewności sprawdz kiedyś co masz w baku. Powodzenia
SPRZEDAM CZESCI DO MK1 GTI i nie tyko http://www.vw-youngtimer.pl/forum/viewtopic.php?t=4606&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56976 Posiadacze mk1 łączcie się ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56976 Posiadacze mk1 łączcie się ;)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości

