1. Jeżdżę 80% po mieście
2. Dizel duzo drozej wychodzi w użytkowaniu - części/paliwo/dpf itd.
3. Jestem za młody na dizla
Po długich namyslach myślę o 2 samochodach co w opisie. Golf 6 1.6 i a4 b7 1.8T i albo kupic zagazowany lub zaraz założyć lpg. Dlatego tez skreslam silniki tsi... koszt instalacji zwrocil by mi sie po 3 latach a mpi po roku.
Serce chce 1.8T, rozum 1.6 - ten silnik znam bo użytkuje go juz 7.5roku tyle ze mam 16v a nie 8v jak w mk6.
Moze ktos uzytkuje/uzytkowal te samochody/silniki szczególnie stare dobre 1.8T z lpg i sie moze wypowiedziec
W tym 1.6 brakuje mi czasem mocy, ale jak czytam co ludzie pisza o 1.8T, ze pali to przy normalnej/ spokojnej jezdzie 15l to troche zawrot glowy mam. Dlatego sa rozne opinie a chciałbym sie dowiedzieć jak to faktycznie wyglada. A szukam samochodu troche na dłużej.
Nie chodzi mi o porównanie budy bo wiadomo miedzy tymi dwoma samochodami jest przepaść. Tutaj bardziej sie skupiam ku silnikom i to sa moje piorytety.
Cenowo wyglada na podobnym poziomie.
Ps. Tak wiem, wiem 1.8T kupuje sie nie po to aby jezdzic jak emeryt.









1.6 TDI ma dwumas, drogie wtryski. Moje 1.6 HDi dwumasy nie ma, turbo bez geometrii, a wtryskiwacze rozbieralne elektromagnetyczne tanie w regeneracji.

oczywiście że na vv się świat nie kończy tak jak i są ludzie którym te wasze kochane ekonomiczne i bez awaryjne ropniaki nie pasują z samej choćby jego zasady działania...