Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » śr lis 18, 2020 15:27

Za wysokie powiadasz...W Audi mam 235 40 18 i przez Europę latam na 3.5bara.

Jak zawieszenie jest twardsze niż fabrycznie to i ciśnienie w oponach powinno być wyższe. Ja Audi mam na fabrycznie najniższym i najtwardszym zawiasie...I standardowe ciśnienie zalecane przez producenta to 2.8 przód i tył.

Kiedyś miałem przy gwincie założone balony 195 65 15, to na 2 barach nie dało się jeździć, zawieszenie nic nie pracowało, wszystko na siebie brały opony prze z co auto zachowywalo się jak piłeczka kauczukowa.



kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » śr lis 18, 2020 16:34

Właśnie, jak jesteśmy w temacie ciśnienia w oponach ile nabić opony jak mam założone sprężyny -30mm?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr lis 18, 2020 16:45

Qto pisze:
śr lis 18, 2020 15:27
Za wysokie powiadasz...W Audi mam 235 40 18 i przez Europę latam na 3.5bara.

Jak zawieszenie jest twardsze niż fabrycznie to i ciśnienie w oponach powinno być wyższe. Ja Audi mam na fabrycznie najniższym i najtwardszym zawiasie...I standardowe ciśnienie zalecane przez producenta to 2.8 przód i tył.

Kiedyś miałem przy gwincie założone balony 195 65 15, to na 2 barach nie dało się jeździć, zawieszenie nic nie pracowało, wszystko na siebie brały opony prze z co auto zachowywalo się jak piłeczka kauczukowa.
Masa auta pewnie też inna. Jakbym tylko autostradami jeździł to tez bym ponad 3 bił bo auto zupełnie inaczej się toczy i prowadzi, ale jak kilka razy w tygodniu muszą drogą gruntową jeździć to się po protu nie da. Trzeba wybrać jakiś półśrodek. Musiałbym mieć system centralnego pompowania kół w aucie żeby się tak bawić z ciśnieniami za każdym razem :grin: Kiedyś w teren jak pojechałem Patrolem i po piasku suchym trzeba było jechać pod górę taką, że na 1 biegu i zapiętym reduktorze silnik zdychało, to na 1,1 bara się jechało, byle się wydrapać. No ale opony 35 cali na feldze 15 to można się tak bawić :helm:
kewinpol pisze:
śr lis 18, 2020 16:34
Właśnie, jak jesteśmy w temacie ciśnienia w oponach ile nabić opony jak mam założone sprężyny -30mm?
Wszystko kwestia jak lubisz, jak jeździsz itd itd. Grunt to nie przekroczyć maksymalnych ciśnień dla opon (każda opona ma na sobie informację jakie jest jej maksymalne ciśnienie). No i pamiętać trzeba, że latem w słońcu jak napompujesz zwykłym powietrzem, ciśnienie mocno się zmienia.

Inna sprawa, że powiedzenie "mam sprężyny -30mm" nic nie mówi. Różne sprężyny mają różne charakterystyki tłumienia. Jedna na niskim ciśnieniu opony będzie pracowała OK, inna nie (Qto o tym wyżej pisał). Musisz po prostu testować i wybrać to co optymalne dla ciebie. Pamiętaj tylko, że jeśli jeździsz na innym ciśnieniu niż normalnie powinno być, opona przy pewnych warunkach może inaczej się zachowywać niż normalnie. Suchy asfalt zawsze będzie OK, ale diametralnie sytuacja może się zmienić na mokrym. Przy normalnym ciśnieniu opona na mokrym będzie dobrze kleiła, a jak jej dobijesz te 0,8 bara więcej, może się okazać, że jeździ jakby miała cały czas aquaplaning. W drugą stronę z ciśnieniem może być podobnie, to już kwestia konkretnej opony. Pozostaje jedynie testować i znaleźć optimum dla siebie.

A no i za niskie ciśnienie też jest złe, bo może doprowadzić do rozerwania/rozwulkanizowania środkowej części opony od jej brzegów w wyniku czego można dostać wystrzału.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » śr lis 18, 2020 19:10

sebekgolf pisze:
śr lis 18, 2020 16:45
Musiałbym mieć system centralnego pompowania kół w aucie żeby się tak bawić z ciśnieniami za każdym razem
Kraza cza kupić :satan:

Jeszcze odnośnie ciśnień dodam że zamiast 2.8 z naklejki w Audi...mając dmuchniete 3.0 i jeżdżąc na pusto wkoło komina...dało sie zauważyć że środkiem opona była bardziej zuzyta. Także teraz nie dmucham więcej jak 2.8. Po zużyciu opon widać że hamowanie awaryjne na mokrym mogło by się źle skończyć.
W Golfie to po trakcji mogę sobie ciśnienie sprawdzać :los2: Quattro dopiero na rondach mieli...

Za niskie ciśnienie przy naciągach chyba nie muszę mówić jak się może skończyć.

Co do ciśnienia max dla danej opony...dopóki jest mowa o oponach osobowych, w normalnych rozmiarach (większe niż jakieś 165 60 14), to zawsze jest 50-51PSI = 3.5 bara. Mnieksze wynalazli miewaja 44PSI = 3bary
Mowa o ciśnieniu na zimnych oponach.

W ramach ciekawostki mogę jeszcze napisać że Żeby np 255/35/18 Continental wbić na felgę Mercedesa, to często trzeba dmuchać ponad 7bar :grrr:



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » czw lis 19, 2020 12:20

Qto pisze:
śr lis 18, 2020 19:10
sebekgolf pisze:
śr lis 18, 2020 16:45
Musiałbym mieć system centralnego pompowania kół w aucie żeby się tak bawić z ciśnieniami za każdym razem
Kraza cza kupić :satan:

Trafiasz w moje gusta panie :bigok:

Szkoda że się pozbyłem podwozia z kabiną Ziła, bo wystarczyłoby dokupić taką zabudowę i heja na Złombola :satan: Tylko LPG by trzeba zamontować bo silnik który tam był V8 żarł 50-80 litrów benzyny na 100km jak się nim trochę szybciej ganiało z tego co mówił wujek :grin:

Obrazek


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » czw lis 19, 2020 13:22

No i z 8ton by trzeba wrzucić na pakę żeby dało się tym normalnie (Jak na ten pojazd) jechać.
Dawno nie widziałem takich sprzętów na żywo....jakos jak byłem w przedszkolu, początek podstawówki to wujek ujeżdżał takie...niesamowite sprzęty



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » czw lis 19, 2020 17:51

Heh, miałem okazję jechać na pace przedłużanego Chevroleta C70 jako jedna z 30 osób. Pomimo takiego ładunku, zawieszenie nie pracowało. Auto jechało jakby było puste... Ale wtedy kręgosłup dostał :ass: . No ale cóż, byłem w kraju, w którym nie było za bardzo możliwości wyboru środka transportu :grin:


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » czw lis 19, 2020 23:24

sebekgolf pisze:
śr lis 18, 2020 16:45
Qto pisze:
śr lis 18, 2020 15:27
Za wysokie powiadasz...W Audi mam 235 40 18 i przez Europę latam na 3.5bara.

Jak zawieszenie jest twardsze niż fabrycznie to i ciśnienie w oponach powinno być wyższe. Ja Audi mam na fabrycznie najniższym i najtwardszym zawiasie...I standardowe ciśnienie zalecane przez producenta to 2.8 przód i tył.

Kiedyś miałem przy gwincie założone balony 195 65 15, to na 2 barach nie dało się jeździć, zawieszenie nic nie pracowało, wszystko na siebie brały opony prze z co auto zachowywalo się jak piłeczka kauczukowa.
Masa auta pewnie też inna. Jakbym tylko autostradami jeździł to tez bym ponad 3 bił bo auto zupełnie inaczej się toczy i prowadzi, ale jak kilka razy w tygodniu muszą drogą gruntową jeździć to się po protu nie da. Trzeba wybrać jakiś półśrodek. Musiałbym mieć system centralnego pompowania kół w aucie żeby się tak bawić z ciśnieniami za każdym razem :grin: Kiedyś w teren jak pojechałem Patrolem i po piasku suchym trzeba było jechać pod górę taką, że na 1 biegu i zapiętym reduktorze silnik zdychało, to na 1,1 bara się jechało, byle się wydrapać. No ale opony 35 cali na feldze 15 to można się tak bawić :helm:
kewinpol pisze:
śr lis 18, 2020 16:34
Właśnie, jak jesteśmy w temacie ciśnienia w oponach ile nabić opony jak mam założone sprężyny -30mm?
Wszystko kwestia jak lubisz, jak jeździsz itd itd. Grunt to nie przekroczyć maksymalnych ciśnień dla opon (każda opona ma na sobie informację jakie jest jej maksymalne ciśnienie). No i pamiętać trzeba, że latem w słońcu jak napompujesz zwykłym powietrzem, ciśnienie mocno się zmienia.

Inna sprawa, że powiedzenie "mam sprężyny -30mm" nic nie mówi. Różne sprężyny mają różne charakterystyki tłumienia. Jedna na niskim ciśnieniu opony będzie pracowała OK, inna nie (Qto o tym wyżej pisał). Musisz po prostu testować i wybrać to co optymalne dla ciebie. Pamiętaj tylko, że jeśli jeździsz na innym ciśnieniu niż normalnie powinno być, opona przy pewnych warunkach może inaczej się zachowywać niż normalnie. Suchy asfalt zawsze będzie OK, ale diametralnie sytuacja może się zmienić na mokrym. Przy normalnym ciśnieniu opona na mokrym będzie dobrze kleiła, a jak jej dobijesz te 0,8 bara więcej, może się okazać, że jeździ jakby miała cały czas aquaplaning. W drugą stronę z ciśnieniem może być podobnie, to już kwestia konkretnej opony. Pozostaje jedynie testować i znaleźć optimum dla siebie.

A no i za niskie ciśnienie też jest złe, bo może doprowadzić do rozerwania/rozwulkanizowania środkowej części opony od jej brzegów w wyniku czego można dostać wystrzału.

Sprężyny mam Eibach Pro kit -30mm do tego opony wielosezonowe quatrac 5 215/45 r17

Ciężko wchodzi mi jedynka i wsteczny, gdy wbije drugi bieg wtedy jedynka wchodzi gładko. Czy problemem może być to co na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=cCFpbcFyVHI? Czy po takim zabiegu i podłączeniu ponownie linki nie trzeba nic regulować dodatkowo?



daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: daniel23584 » pn lis 23, 2020 12:54

Panowie potrzebuję zimówki, doradzcie co wybrać Barum Polaris 5 czy może Hankook Winter i*cept RS2?


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn lis 23, 2020 16:10

kewinpol pisze:
czw lis 19, 2020 23:24


Sprężyny mam Eibach Pro kit -30mm do tego opony wielosezonowe quatrac 5 215/45 r17

Ciężko wchodzi mi jedynka i wsteczny, gdy wbije drugi bieg wtedy jedynka wchodzi gładko. Czy problemem może być to co na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=cCFpbcFyVHI? Czy po takim zabiegu i podłączeniu ponownie linki nie trzeba nic regulować dodatkowo?
Problem z wbijaniem biegów może wynikać z kilku problemów. Jeden to ten z filmiku. Ja musiałem np. w Polo wymienić tą białą kość bo była wytarta i był za duży luz. Możesz mieć też problemy z samym lewarkiem i luzami na nim.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pn lis 23, 2020 22:05

sebekgolf pisze:
pn lis 23, 2020 16:10
kewinpol pisze:
czw lis 19, 2020 23:24


Sprężyny mam Eibach Pro kit -30mm do tego opony wielosezonowe quatrac 5 215/45 r17

Ciężko wchodzi mi jedynka i wsteczny, gdy wbije drugi bieg wtedy jedynka wchodzi gładko. Czy problemem może być to co na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=cCFpbcFyVHI? Czy po takim zabiegu i podłączeniu ponownie linki nie trzeba nic regulować dodatkowo?
Problem z wbijaniem biegów może wynikać z kilku problemów. Jeden to ten z filmiku. Ja musiałem np. w Polo wymienić tą białą kość bo była wytarta i był za duży luz. Możesz mieć też problemy z samym lewarkiem i luzami na nim.
A jak ocenić luz na tej białej kości?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » wt lis 24, 2020 01:49

Ciężko powiedzieć. Ja do tego doszedłem po tym, jak podczas wbijania biegów nie zaskakiwała do końca 1. Okazało się, że był tam już taki luz, że nie dobijało biegu i potrafił nie wskoczyć. Po wymianie problem zniknął. Dźwięk był jakby się dyferencjał na nitach rozleciał (na szczęście to nie było to)


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Skrzak » ndz lis 29, 2020 16:41

Hej. Przypomniał by mi ktoś jak się nazywał ten kolega co robił moduły led do oświetlenia wnętrz i czy jeszcze je robi?



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: riccardoa » ndz lis 29, 2020 16:44

Tomnik



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości