Pogoda nie ma znaczenia, dzieje się to również w ciepłe suche dni, jednak bardziej szarpie na wolnych jak się uruchomi klimatyzację.sebekgolf pisze: ↑śr sie 11, 2021 19:45Nie kojarzę aby tam było wyznaczone miejsce w tapicerce (jak np. na spryski w zderzaku). Pewnie klepali otwór na jakiejś sztancy robiąc boczek.Qto pisze: ↑śr sie 11, 2021 00:05
Nie ma na oko...jak robić, to jak w fabryce. Nie mam parcia żeby to zrobić ale akurat mam bagażnik rozebrany a gniazdo ori leży gdzieś w gratach. Akurat te co miałem/mam były z dużymi plastikowymi, prostokątnymi podkladkami... jak ktos ma bez tego to pewnje zostało w tapicerce przy demontażu.
a masz te objawy uzależnione od pogody? (np. deszczowo/sucho)
Kącik posiadaczy MK4
Moderator: VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
Re: Kącik posiadaczy MK4
Szukaj używki z tym samym numerem w dobrym stanie, te czujniki nie psują się zbyt często.
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Jak będziesz psikał po kablach, to popsikaj też po cewce. Może ona przebicia dostaje (miałem tak w jednym z samochodów i efekty były bardzo podobne do tego co Ty opisujesz, przy czym u mnie podczas jazdy też przerywało, chyba że się gaz do końca wcisnęło to nie, ale wtedy dolewa więcej paliwa więc i mieszanka łatwiej się zapala. A no i na benzynie było OK a na gazie już nie).
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Dzisiaj jeszcze raz zobaczyłem i jednak te nowe kable z boscha też mają przebicia . Psikając po nich widać takie małe iskierki, a dotykając je mokrą ręką iskierki idą tam gdzie moja ręka. To jest jakaś masakra, kable kupione na Iparts i już by miały przebicia? To jest chyba 3 komplet kabli w ciągu 2 lat. Zaizolowanie ich taśmą izolacyjną, albo peszlem coś da czy od razu reklamować?sebekgolf pisze: ↑czw sie 12, 2021 18:57Jak będziesz psikał po kablach, to popsikaj też po cewce. Może ona przebicia dostaje (miałem tak w jednym z samochodów i efekty były bardzo podobne do tego co Ty opisujesz, przy czym u mnie podczas jazdy też przerywało, chyba że się gaz do końca wcisnęło to nie, ale wtedy dolewa więcej paliwa więc i mieszanka łatwiej się zapala. A no i na benzynie było OK a na gazie już nie).
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
Re: Kącik posiadaczy MK4
Częste były uszkodzenia ABS? Walczę z moim już od miesiąca. Pokazuje błąd czujnika czujnik wymieniłem na nowy dalej wywala błąd podczas jazdy. Wymieniłem przewód dalej to samo.
- G0 Karcio
- ..::VWGolfExclusiveEdition::..
- Posty: 1667
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
- Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
- Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2 - Silnik: AHF
Re: Kącik posiadaczy MK4
Problemos z podłokietnikiem. Do tej pory mając tunel EU i podlokietnik wszystko było cacy. Zdemontowalem podłokietnik by wrzucić tunel USA. Zamontowany podłokietnik ale niestety skierowany jest w stronę fotela kierowcy i ociera mi o oparcie. Tunel nie ma nic przecież do tego w jakiej pozycji jest podłokietnik, akurat niefart, że w tym samym czasie co montaż tunelu coś się zrypało z podłokietnikiem. Łapa aluminiowa podłokietnika jest przykręcona jak wcześniej a mimo to coś krzywo jest. Nie wiem w czym tkwi problem. Łapę zamieniłem na drugą i to samo. Help me my friends. Aha...pytałem kolegów, którzy też wsadzali tunel USA i u nich nic takiego nie miało miejsca, podłokietnik jak i łapa przykręcona jest do podłogi, otwór w tunelu jest taki jak w EU. Od razu mówię, że nie chce robić fasolek w łapie alu bo wczesniej fasolki nie było i było OK. Nie chcę rzezby tylko OEM montaż.
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Ciężko coś doradzić w takiej sytuacji. Generalnie mamy wszystko tanie, ale też wszystko dokewinpol pisze: ↑czw sie 12, 2021 22:41Dzisiaj jeszcze raz zobaczyłem i jednak te nowe kable z boscha też mają przebicia . Psikając po nich widać takie małe iskierki, a dotykając je mokrą ręką iskierki idą tam gdzie moja ręka. To jest jakaś masakra, kable kupione na Iparts i już by miały przebicia? To jest chyba 3 komplet kabli w ciągu 2 lat. Zaizolowanie ich taśmą izolacyjną, albo peszlem coś da czy od razu reklamować?sebekgolf pisze: ↑czw sie 12, 2021 18:57Jak będziesz psikał po kablach, to popsikaj też po cewce. Może ona przebicia dostaje (miałem tak w jednym z samochodów i efekty były bardzo podobne do tego co Ty opisujesz, przy czym u mnie podczas jazdy też przerywało, chyba że się gaz do końca wcisnęło to nie, ale wtedy dolewa więcej paliwa więc i mieszanka łatwiej się zapala. A no i na benzynie było OK a na gazie już nie).
Jeśli masz kogoś pod ręką z takim silnikiem i nie ma problemów, możecie podmienić kable na próbę. Generalnie przebicia mieć nie powinny. A jak nie to nie pozostaje ci nic innego jak w ciemno kupić nowe kable. Znam ten ból, bo sam to przerabiałem w innym aucie.
Jesteś pewien że to czujnik jest uwalony a nie np. koronka się rozleciała?
A nie oparłeś się za dużym ciężarem o podłokietnik? Może to nie tu leży problem (w sensie w mocowaniu na tunelu) a w samym podłokietniku i ramieniu przykręcanym do mocowania przykręconego na tunel? Ja kiedyś dość sporym ciężarem się oparłem w A8 na podłokietnik i niestety ale jedna strona jest nieco niżej (w starym A8 jest dzielny na kierowcy i pasażera).G0 Karcio pisze: ↑pn sie 16, 2021 11:02Problemos z podłokietnikiem. Do tej pory mając tunel EU i podlokietnik wszystko było cacy. Zdemontowalem podłokietnik by wrzucić tunel USA. Zamontowany podłokietnik ale niestety skierowany jest w stronę fotela kierowcy i ociera mi o oparcie. Tunel nie ma nic przecież do tego w jakiej pozycji jest podłokietnik, akurat niefart, że w tym samym czasie co montaż tunelu coś się zrypało z podłokietnikiem. Łapa aluminiowa podłokietnika jest przykręcona jak wcześniej a mimo to coś krzywo jest. Nie wiem w czym tkwi problem. Łapę zamieniłem na drugą i to samo. Help me my friends. Aha...pytałem kolegów, którzy też wsadzali tunel USA i u nich nic takiego nie miało miejsca, podłokietnik jak i łapa przykręcona jest do podłogi, otwór w tunelu jest taki jak w EU. Od razu mówię, że nie chce robić fasolek w łapie alu bo wczesniej fasolki nie było i było OK. Nie chcę rzezby tylko OEM montaż.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
Tylko pytanie jakie teraz kable kupić jakiej firmy, jak te z Boscha to lipa? A cewka nie może dawać takich objawów, że daje np. za duże napięcie na kable z wtedy robią się takie przebicia?sebekgolf pisze: ↑śr sie 18, 2021 21:37Ciężko coś doradzić w takiej sytuacji. Generalnie mamy wszystko tanie, ale też wszystko dokewinpol pisze: ↑czw sie 12, 2021 22:41Dzisiaj jeszcze raz zobaczyłem i jednak te nowe kable z boscha też mają przebicia . Psikając po nich widać takie małe iskierki, a dotykając je mokrą ręką iskierki idą tam gdzie moja ręka. To jest jakaś masakra, kable kupione na Iparts i już by miały przebicia? To jest chyba 3 komplet kabli w ciągu 2 lat. Zaizolowanie ich taśmą izolacyjną, albo peszlem coś da czy od razu reklamować?sebekgolf pisze: ↑czw sie 12, 2021 18:57
Jak będziesz psikał po kablach, to popsikaj też po cewce. Może ona przebicia dostaje (miałem tak w jednym z samochodów i efekty były bardzo podobne do tego co Ty opisujesz, przy czym u mnie podczas jazdy też przerywało, chyba że się gaz do końca wcisnęło to nie, ale wtedy dolewa więcej paliwa więc i mieszanka łatwiej się zapala. A no i na benzynie było OK a na gazie już nie).
Jeśli masz kogoś pod ręką z takim silnikiem i nie ma problemów, możecie podmienić kable na próbę. Generalnie przebicia mieć nie powinny. A jak nie to nie pozostaje ci nic innego jak w ciemno kupić nowe kable. Znam ten ból, bo sam to przerabiałem w innym aucie.
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Ja generalnie nie podchodzę do tego typu tematów na zasadzie "bosch jest do " Po prostu nie masz żadnej gwarancji, że to co kupiłeś, to prawdziwy Bosch. Nie koniecznie musi to być Bosch który powinien trafić na rynek. To może być nawet odpad produkcyjny z chin który nie przeszedł kontroli jakości, a który ktoś masowo w Chrl skupuje i potem wysyła do EU jako pełnowartościowy towar. Równie dobrze może to być chińska podróba z nabitym tylko znaczkiem Boscha i takie są efekty. Jak to mówią, cena czyni cuda.
Swego czasu Bosch robił dochodzenie co jest grane z ich tarczami hamulcowymi i okazało się, że OE montowane na 1 montaż były 20% cięższe niż ichniejszy aftermarket który dostarczany był przez podwykonawców. Skoro rozmiar tarczy był ten sam, a masa o 20% się różniła, no to chyba odpowiedź jest prosta co jest grane. Nie ten materiał, nie to zagęszczenie struktury i pewnie też nie ta obróbka cieplna jak i stopień nawęglenia zamiennika aftermarketowego. Potem są efekty w postaci bijących tarcz po 5tyś km albo po jednym wjechaniu w kałużę. Ja u siebie w MK4 mam zdemontowane wszystkie osłony tarcz (i z przodu i z tyłu), wielokrotnie z rozgrzanymi tarczami zdarzyło mi się wlecieć w kałużę i nigdy problemów nie było. Z tym, że ja montuję do tego auta ori tarcze które kiedyś udało mi się kupić z jakichś rozbitków w miarę świeżych. Tylne z RS-ki 1 generacji też mam OE i problemów nie ma. Kolejna sprawa, są przecież auta, które nawet mają tunele powietrzne na tarcze (np. E38 4,4 litra ma stosunkowo małe tarcze, ale są chłodzone specjalnym tunelem idącym od przodu zderzaka aż do kierownicy powietrza bezpośrednio na tarczę). I tam jakoś problemu nie ma, że woda leci podczas jazdy bezpośrednio na tarczę hamulcową która może być rozgrzana? Wszystko rozbija się o stosunek jakości do ceny. Jak ma być tanio, to nie może być dobrze. Po prostu. Do póki tego ludzie nie zrozumieją, to będzie jak jest.
Dla przykładu (chyba już tu kiedyś o tym pisałem), podobny problem jest ze świecami irydowymi Denso. Są produkowane w Japonii, są też produkowane we Francji (pomijam podróbki z Chrl bo to zupełnie inny temat). Z tymi z Francji generalnie są problemy, z Japońskimi nie ma. Co ja robię kupując ichniejsze świece? Kupuję od oficjalnego przedstawiciela Denso w mojej okolicy (znalazłem takiego bezpośrednio w wykazie przedstawicieli na oficjalnej stronie Denso) i zamawiam te produkcji JP. Cena wychodzi około 10zł na sztuce więcej niż na allegro (przy irydówkach IK20TT) ale nie mam problemu z nimi. Mają zrobione już 60tyś km i z zapłonem nic się nie dzieje. W najbliższych tygodniach będę wymieniał na nowe (profilaktycznie bo sporo jeżdżę) ale to przy okazji grubszego serwisu bo i wymiana oleju i filtrów w automacie mnie czeka, przy okazji rozbiorę mechatronikę i przeglądnę bo jeden zawór się chyba przycina nie dopinając czasem lock-up'a. Rozrząd w postaci łańcuchów, ślizgów i napinaczy też przy okazji do wymiany, tak że będzie co robić. Oleje też kupuję u generalnego przedstawiciela na PL (choć wychodzi sporo drożej niż ten sam olej w innych sklepach, nawet przedstawiciel dał mi listę sklepów z mojej okolicy którym taniej olej dostarczają bo sklepy biorą masowo więc mają inną cenę, żebym sobie w tych sklepach kupił bo będzie taniej, ale ja nie chcę bo nie mam pewności, czy w sklepie nie mieszają baniek od oficjalnego dystrybutora, z bańkami z lewego źródła, a wtedy loteria na jaką bańkę trafisz- tak wiem, może trochę paranoja z mojej strony).
Co do cewki zapłonowej. Ona nigdy nie da ci wyższego napięcia niż powinna, chyba że zrypie ci się alternator i wzrośnie napięcie na instalacji powyżej tych 14,3V choć jeśli strategia w ecu silnika przewiduje pływanie napięcia na instalacji (a powinno tak być), to powinna brać poprawkę na napięcie instalacji i ecu powinno skrócić czas ładowania cewki (bądź wydłużyć, jeśli napięcie spadnie). To samo powinno dziać się z wtryskami paliwa, jeśli napięcie siada, to czas otwarcia wtrysków powinien się wydłużać ze względu na inną zwłokę czasową otwarcia się wtryskiwacza (charakterystyka odpowiedzi mechanicznej na podanie napięcia otwierającego cewkę - im wyższe napięcie, tym większe pole magnetyczne generowane przez cewkę, a to pociąga za sobą szybsze otwieranie wtryskiwaczy).
Generalnie prędzej spodziewałbym się niższego napięcia na cewce ze względu na zaśniedziałe styki (generalnie w samochodzie) w obwodzie zasilania cewki, jak i kable silnik-karoseria oraz karoseria-akumulator, bo to zamknięta pętla dla prądu. Fajnie te zjawiska widać w autach pokroju Dużego Fiata, Poloneza na gaźniku czy Malucha. Tam gdzie jest klasyczny przerywacz i nie ma modułów elektronicznych ładujących cewkę. Jak ktoś jeździł takimi autami kiedyś, to pewnie "miło" wspomina śniedziejące styki i gubiącą się od czasu do czasu iskrę
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Forum Master
- Posty: 1026
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Re: Kącik posiadaczy MK4
Siemka.
Pany, nie chce ktoś kupić przedniego zderzaka R32 (SRS-TEC)?
Kupiłem z DE za 1700+ transport ale chwile przed montażem kupiłem OEM R32 za 50zl na złomie (hahaha).
Ten srs jest ponoć jednym z lepszych zamienników, wykonany z włókna, w podkładzie, zaznaczone miejsca do wycięcia na spryskiwacze.
Sprzedam oczywiście coś taniej.
Pany, nie chce ktoś kupić przedniego zderzaka R32 (SRS-TEC)?
Kupiłem z DE za 1700+ transport ale chwile przed montażem kupiłem OEM R32 za 50zl na złomie (hahaha).
Ten srs jest ponoć jednym z lepszych zamienników, wykonany z włókna, w podkładzie, zaznaczone miejsca do wycięcia na spryskiwacze.
Sprzedam oczywiście coś taniej.
Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
- G0 Karcio
- ..::VWGolfExclusiveEdition::..
- Posty: 1667
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
- Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
- Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2 - Silnik: AHF
Re: Kącik posiadaczy MK4
Podłokietnik sam w sobie prosto jest tyle że skierowany w stronę fotela kierowcy, coś jakby ktoś pchnął nogami podłokietnik w stronę kierowcy z fotela pasazera, oczywiście tak nie było.
A nie oparłeś się za dużym ciężarem o podłokietnik? Może to nie tu leży problem (w sensie w mocowaniu na tunelu) a w samym podłokietniku i ramieniu przykręcanym do mocowania przykręconego na tunel? Ja kiedyś dość sporym ciężarem się oparłem w A8 na podłokietnik i niestety ale jedna strona jest nieco niżej (w starym A8 jest dzielny na kierowcy i pasażera).
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Kącik posiadaczy MK4
W takim razie nie zostaje mi nic innego jak kupić inne kable zapłonowe, a te oddać na reklamację do sklepu, może uznają reklamację chociaż z tym bywa różnie.sebekgolf pisze: ↑czw sie 19, 2021 10:01Ja generalnie nie podchodzę do tego typu tematów na zasadzie "bosch jest do " Po prostu nie masz żadnej gwarancji, że to co kupiłeś, to prawdziwy Bosch. Nie koniecznie musi to być Bosch który powinien trafić na rynek. To może być nawet odpad produkcyjny z chin który nie przeszedł kontroli jakości, a który ktoś masowo w Chrl skupuje i potem wysyła do EU jako pełnowartościowy towar. Równie dobrze może to być chińska podróba z nabitym tylko znaczkiem Boscha i takie są efekty. Jak to mówią, cena czyni cuda.
Swego czasu Bosch robił dochodzenie co jest grane z ich tarczami hamulcowymi i okazało się, że OE montowane na 1 montaż były 20% cięższe niż ichniejszy aftermarket który dostarczany był przez podwykonawców. Skoro rozmiar tarczy był ten sam, a masa o 20% się różniła, no to chyba odpowiedź jest prosta co jest grane. Nie ten materiał, nie to zagęszczenie struktury i pewnie też nie ta obróbka cieplna jak i stopień nawęglenia zamiennika aftermarketowego. Potem są efekty w postaci bijących tarcz po 5tyś km albo po jednym wjechaniu w kałużę. Ja u siebie w MK4 mam zdemontowane wszystkie osłony tarcz (i z przodu i z tyłu), wielokrotnie z rozgrzanymi tarczami zdarzyło mi się wlecieć w kałużę i nigdy problemów nie było. Z tym, że ja montuję do tego auta ori tarcze które kiedyś udało mi się kupić z jakichś rozbitków w miarę świeżych. Tylne z RS-ki 1 generacji też mam OE i problemów nie ma. Kolejna sprawa, są przecież auta, które nawet mają tunele powietrzne na tarcze (np. E38 4,4 litra ma stosunkowo małe tarcze, ale są chłodzone specjalnym tunelem idącym od przodu zderzaka aż do kierownicy powietrza bezpośrednio na tarczę). I tam jakoś problemu nie ma, że woda leci podczas jazdy bezpośrednio na tarczę hamulcową która może być rozgrzana? Wszystko rozbija się o stosunek jakości do ceny. Jak ma być tanio, to nie może być dobrze. Po prostu. Do póki tego ludzie nie zrozumieją, to będzie jak jest.
Dla przykładu (chyba już tu kiedyś o tym pisałem), podobny problem jest ze świecami irydowymi Denso. Są produkowane w Japonii, są też produkowane we Francji (pomijam podróbki z Chrl bo to zupełnie inny temat). Z tymi z Francji generalnie są problemy, z Japońskimi nie ma. Co ja robię kupując ichniejsze świece? Kupuję od oficjalnego przedstawiciela Denso w mojej okolicy (znalazłem takiego bezpośrednio w wykazie przedstawicieli na oficjalnej stronie Denso) i zamawiam te produkcji JP. Cena wychodzi około 10zł na sztuce więcej niż na allegro (przy irydówkach IK20TT) ale nie mam problemu z nimi. Mają zrobione już 60tyś km i z zapłonem nic się nie dzieje. W najbliższych tygodniach będę wymieniał na nowe (profilaktycznie bo sporo jeżdżę) ale to przy okazji grubszego serwisu bo i wymiana oleju i filtrów w automacie mnie czeka, przy okazji rozbiorę mechatronikę i przeglądnę bo jeden zawór się chyba przycina nie dopinając czasem lock-up'a. Rozrząd w postaci łańcuchów, ślizgów i napinaczy też przy okazji do wymiany, tak że będzie co robić. Oleje też kupuję u generalnego przedstawiciela na PL (choć wychodzi sporo drożej niż ten sam olej w innych sklepach, nawet przedstawiciel dał mi listę sklepów z mojej okolicy którym taniej olej dostarczają bo sklepy biorą masowo więc mają inną cenę, żebym sobie w tych sklepach kupił bo będzie taniej, ale ja nie chcę bo nie mam pewności, czy w sklepie nie mieszają baniek od oficjalnego dystrybutora, z bańkami z lewego źródła, a wtedy loteria na jaką bańkę trafisz- tak wiem, może trochę paranoja z mojej strony).
Co do cewki zapłonowej. Ona nigdy nie da ci wyższego napięcia niż powinna, chyba że zrypie ci się alternator i wzrośnie napięcie na instalacji powyżej tych 14,3V choć jeśli strategia w ecu silnika przewiduje pływanie napięcia na instalacji (a powinno tak być), to powinna brać poprawkę na napięcie instalacji i ecu powinno skrócić czas ładowania cewki (bądź wydłużyć, jeśli napięcie spadnie). To samo powinno dziać się z wtryskami paliwa, jeśli napięcie siada, to czas otwarcia wtrysków powinien się wydłużać ze względu na inną zwłokę czasową otwarcia się wtryskiwacza (charakterystyka odpowiedzi mechanicznej na podanie napięcia otwierającego cewkę - im wyższe napięcie, tym większe pole magnetyczne generowane przez cewkę, a to pociąga za sobą szybsze otwieranie wtryskiwaczy).
Generalnie prędzej spodziewałbym się niższego napięcia na cewce ze względu na zaśniedziałe styki (generalnie w samochodzie) w obwodzie zasilania cewki, jak i kable silnik-karoseria oraz karoseria-akumulator, bo to zamknięta pętla dla prądu. Fajnie te zjawiska widać w autach pokroju Dużego Fiata, Poloneza na gaźniku czy Malucha. Tam gdzie jest klasyczny przerywacz i nie ma modułów elektronicznych ładujących cewkę. Jak ktoś jeździł takimi autami kiedyś, to pewnie "miło" wspomina śniedziejące styki i gubiącą się od czasu do czasu iskrę
Zapraszam na mój kanał Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNuJ25 ... cWH_n8QIjQ
- Chrzanek`
- Forum Master
- Posty: 1644
- Rejestracja: pt lis 21, 2014 01:56
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
No nie gadaj, że takiego deala zrobiłeśdany_47 pisze: ↑czw sie 19, 2021 10:22Siemka.
Pany, nie chce ktoś kupić przedniego zderzaka R32 (SRS-TEC)?
Kupiłem z DE za 1700+ transport ale chwile przed montażem kupiłem OEM R32 za 50zl na złomie (hahaha).
Ten srs jest ponoć jednym z lepszych zamienników, wykonany z włókna, w podkładzie, zaznaczone miejsca do wycięcia na spryskiwacze.
Sprzedam oczywiście coś taniej.
Chociaż nie powiem, sam ostatnio na szrocie dorwałem mnóstwo drogaśnych rzeczy za bezcen, m.in. zderzaki caractere i grill
__________________________________________
Kliknij, a zostaniesz przeniesiony do mojego tematu
1.8t 4motion - R32 body - 213HP - oem+
http://bit.ly/sklep-fm_world
Mój sklep internetowy
Kliknij, a zostaniesz przeniesiony do mojego tematu
1.8t 4motion - R32 body - 213HP - oem+
http://bit.ly/sklep-fm_world
Mój sklep internetowy
-
- Forum Master
- Posty: 1026
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Re: Kącik posiadaczy MK4
Ojciec pojechał jakichś pierdół szukać do swojego osiołka roboczego i od czapy zapytał o zderzak. Mówi gość, że ma jakiś sportowy ale chyba chiński.
Przynosi oem R32 zderzak lekko pęknięty na samym dole. Mówi że z takim pęknięciem to 50pln i do zabrania. Żebyś widział moją minę
Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości