Jak zrobić natrysk oleju na tłoki w JP?
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
vasco, to żeś ładnie go za butował, żeby tak przegrać silnik. Moim zdaniem to nie wina dysz, tylko złego smarowania, oleju, chłodzenia, nie umiejętnej jazdy, itp. Ja jeżdżę bez natrysku dysz i chłodnicy oleju i jest wszystko ok. Trzeba po prostu z głową jeździć...
A tak w ogóle, to dużo jest roboty z założeniem tych dysz ?? Nie przyjrzałem się podczas remontu, ale czy w JPku są już gotowe otwory do montażu dysz, czy trzeba samemu robić ??
A tak w ogóle, to dużo jest roboty z założeniem tych dysz ?? Nie przyjrzałem się podczas remontu, ale czy w JPku są już gotowe otwory do montażu dysz, czy trzeba samemu robić ??
Ostatnio zmieniony pt kwie 04, 2008 11:05 przez Lukas-182, łącznie zmieniany 1 raz.
A ja już wiem że i u mnie są te natryski
z Ciekawości sciagnąłem miske u mnie zeby to samemu zobaczyć
[ Dodano: Pią Kwi 04, 2008 11:15 ]
Lukas-182 zauważyłem jeszcze jedna różnice w budowie między RA i JP. RA ma pompę olejowa o prawie dwukrotnie większej szerokości kół zębatych w środku pompy.Prawdopodobnie chodzi o to ze musi ta pompa większa ilość oleju podać żeby i na natryski starczyło.
![helm :helm:](./images/smilies/helm.gif)
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
[ Dodano: Pią Kwi 04, 2008 11:15 ]
Lukas-182 zauważyłem jeszcze jedna różnice w budowie między RA i JP. RA ma pompę olejowa o prawie dwukrotnie większej szerokości kół zębatych w środku pompy.Prawdopodobnie chodzi o to ze musi ta pompa większa ilość oleju podać żeby i na natryski starczyło.
A wszystko przez kobiete....:D
Jezdzilem normalnie tak jak TD sie powinno, mysle ze poprzedni wlasciciel go tak zalatwil.
Jezeli pompa oleju jest wieksza niz w silniku JP to moze dlatego zeby poszedl olej na chlodzenie turbiny i ogolnie lepsze chlodzenie.Mi chlodzi tez turbine wlasnie. I jest powrot do miski olejowej.
Z zalozeniem dysz nie ma wiekszego problemu - 1 srubka ale nie ma bardzo dostepu jak siedzi wal korbowy. Ja go wymontowalem, bo i tak musialem i dopiero wykrecilem dysze.
Troche sa delikatne, uwaga zeby ich nie skrzywic bo wtedy to raczej do wymiany
Jezeli pompa oleju jest wieksza niz w silniku JP to moze dlatego zeby poszedl olej na chlodzenie turbiny i ogolnie lepsze chlodzenie.Mi chlodzi tez turbine wlasnie. I jest powrot do miski olejowej.
Z zalozeniem dysz nie ma wiekszego problemu - 1 srubka ale nie ma bardzo dostepu jak siedzi wal korbowy. Ja go wymontowalem, bo i tak musialem i dopiero wykrecilem dysze.
Troche sa delikatne, uwaga zeby ich nie skrzywic bo wtedy to raczej do wymiany
VW PASSAT B3
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
ale czy JP ma już ten otwór na śrubkę, czy też trzeba dłubać ??vasco pisze:Z zalozeniem dysz nie ma wiekszego problemu - 1 srubka ale nie ma bardzo dostepu jak siedzi wal korbowy. Ja go wymontowalem, bo i tak musialem i dopiero wykrecilem dysze.
Postanowiłem zrobić silnik tak jak trzeba, czyli definitywnie pozbyć się JP, a złożyć pełnego SB/JR
![chytry :chytry:](./images/smilies/chytry.gif)
Głowicę już mam, pompę wtryskową i wtryski też od SB, teraz pozostało tylko zamontować pompę olejową, dysze i chłodnice oleju i będzie komplet. Pozostała tylko kwestia otworów montażowych w bloku JP do montażu dysz natrysku, czy one tam są
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![chytry :chytry:](./images/smilies/chytry.gif)
Ostatnio zmieniony pt kwie 04, 2008 22:36 przez Lukas-182, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam,
troche pogrzebalem wiecej. Mam juz nowiudkie dysze natryskowe prosto z serwisu VW-original![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zamontowane, az milo. Tloki, panewki...itd...
Tylko czekam az ozyje od nowa!!! 1,6 TDi![chytry :chytry:](./images/smilies/chytry.gif)
troche pogrzebalem wiecej. Mam juz nowiudkie dysze natryskowe prosto z serwisu VW-original
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zamontowane, az milo. Tloki, panewki...itd...
Tylko czekam az ozyje od nowa!!! 1,6 TDi
![chytry :chytry:](./images/smilies/chytry.gif)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony czw kwie 17, 2008 22:13 przez vasco, łącznie zmieniany 1 raz.
- kaczor4011
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2264
- Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
- Lokalizacja: Londyn
mozna wiedziec ile $$vasco pisze:Mam juz nowiudkie dysze natryskowe prosto z serwisu VW-original
golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
Mam takie pytanie:
Czy jak sie zmienia tłoki na nowe, to trzeba także zmienić pierścienie jeśli na starych były wymienianie parę miesięcy temu ?? Nie można ich zdjąć ze starych i założyć do nowych ??
Bo coś mi się wydaje, że będę musiał zmienić tłoki, bo moje chyba nie mają wycięcia na dysze
, a co z panewkami na wale, też trzeba nowe, czy po prostu zostawić i założyć nowy tłok na stare panewki ??
Za około dwa tygodnie przymierzam sie do rozbiórki (3 tygodnie przerwy od studiów, będzie czas
) i będę walczył z dyszami i tłokami ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Czy jak sie zmienia tłoki na nowe, to trzeba także zmienić pierścienie jeśli na starych były wymienianie parę miesięcy temu ?? Nie można ich zdjąć ze starych i założyć do nowych ??
Bo coś mi się wydaje, że będę musiał zmienić tłoki, bo moje chyba nie mają wycięcia na dysze
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Za około dwa tygodnie przymierzam sie do rozbiórki (3 tygodnie przerwy od studiów, będzie czas
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
200zl kplkaczor4011 pisze:mozna wiedziec ile $$vasco pisze:Mam juz nowiudkie dysze natryskowe prosto z serwisu VW-original
[ Dodano: 18 Kwi 2008 15:46 ]
Lukas-182 pisze:Mam takie pytanie:
Czy jak sie zmienia tłoki na nowe, to trzeba także zmienić pierścienie jeśli na starych były wymienianie parę miesięcy temu ?? Nie można ich zdjąć ze starych i założyć do nowych ??
Bo coś mi się wydaje, że będę musiał zmienić tłoki, bo moje chyba nie mają wycięcia na dysze, a co z panewkami na wale, też trzeba nowe, czy po prostu zostawić i założyć nowy tłok na stare panewki ??
Za około dwa tygodnie przymierzam sie do rozbiórki (3 tygodnie przerwy od studiów, będzie czas) i będę walczył z dyszami i tłokami
Jak kupujesz nowe tloki to w komplecie sa pierscienie, swozen. Panewki to jak kto woli, jak jest cisnienie oleju dobre to jest prawdopodobienstwo, ze sa dobre.
Nie lepiej sprzedac ten silnik i kupic np SB/RA ???
O wiele mniej pracy,
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
VW PASSAT B3
- Semian
- Gadatliwa bestia
- Posty: 887
- Rejestracja: pn gru 06, 2004 18:58
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
- Kontakt:
zrobie odkop , z tego co zauwazylem i rozebralem tzn dwa silniki 1V i Jp i wydaje mi sie ze jest mozliwosc zastosowania natrysku wystarczy nawiercic otwory do kanalu olejowego oraz nawiercic i nagwintowac otwory pod dysze natryskowe, jestem teoretycznie ciekaw czy jest to wykonalne?bo jak sie przygladalem niby mozna to zrobic.
projekt jetta coupe 2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710
każde 1.6TD jeśli jest całkowicie ori to ma natrysk oleju i to na 100%kopciuch pisze:no jak swojego RA robiłem to nic takiego nie zauważyłem jak natrysk na denko tłoka , zadnych rurek , nic a nic.
[ Dodano: 16 Mar 2009 10:22 ]
jak jęździsz spokojnie i tylko czasem przez chwilę przyciśniesz to możesz śmiało jeździć bez natrysku.Giugiaro1 pisze:Witam. Pytanie tak jak w temacie, chce założyć turbo w JP ale wiem że konieczne jest chłodzenie tłoków. Nie próbujcie mnie zniechęcać, i pisać że to nieopłacalne itd. Po zrobieniu governor+mod'a nabrałem apetytu na moc i po wstępnych kalkulacjach, biorąc pod uwagę to ile już władowałem w auto założenie turbo będzie bardziej opłacalne niż swap. Może ma ktoś fotki aby pokazać jak wygląda to chłodzenie tłoków? Albo jakieś schematy itp?
A jak chcesz koniecznie to trzeba dorwać dysze razem z nyplami i robić nacięcia na tłokach żeby przy DMP nie pozrywały dysz
jest z tym zabawy ale jak najbardziej wykonalne
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości