Czy EGR może wydawać dźwięki?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

SMUTNYINDYK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 23:11
Lokalizacja: warszawa

Czy EGR może wydawać dźwięki?

Post autor: SMUTNYINDYK » śr cze 17, 2009 22:27

Pojazd to BEETLE 19 TDI ALH[czyli MK 4] z przebiegiem 180 000km. Na zimnym silniku z góry deski z środka dochodzi cykanie[ jakby świerszczenie] , które do pewnego momentu zwiększa częstotliwość wraz z dodaniem gazu i tak od ok. 1700 obr. zanika. Po dobrym rozgrzaniu silnika znacznie ustaje. W BEETLU silnik siedzi prawie w środku samochodu więc trudny jest dostęp, ale obmacałem już wszystko, nawet rozbierałem kawałek deski i nic nie mogę znaleźć. Jakiś rezonans raczej wykluczam bo zawsze jest identycznie i przebiega tak samo. Podejrzewam albo szklanki[ tu trochę wątpię bo na ciepło ustaje], albo jakiś zawór[N75 ???] lub EGR[jeśli on może świerszczyć] bo wydaje mi się, że ten odgłos dochodzi dokładnie z miejsca nad EGR. Gdy otworzę klapę to nic nie wiadomo. Auto jeździ dobrze-nie dymi, nie szarpie, a jeździ nim żona, która nic nie słyszy :grin: , ale mnie ten dźwięk wkurza. Bardzo proszę o podpowiedź czy sprawny EGR może tak się zachowywać ?


SmutnyIndyk - VW New Beetle 19TDI,Ford C-Max 1.6TDCI[sprzedałem],PEUGEOT306 1600 8V benzyna[1997r], Stilo ABARTH Full wypas 2006r[ chyba najlepszy].

raczyk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pt cze 05, 2009 22:20
Lokalizacja: augustow

Post autor: raczyk2 » czw cze 18, 2009 00:28

U mnie takie cykanie głośne brzęczenie bylo spowodowane przez zaworek n75. Łatwo to sprawdzić otworzyć mache przygazować i słuchać. U mnie zaworek brzęczał głośniej od silnik (na ciepłym po przejechaniu paru km) Wymniana zlikwidowała problem.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » czw cze 18, 2009 01:09

Egr to 2 razy dosyć głośnie klik. Dodajemy gazu - 1 raz klik, spada z obrotów no to mamy następne klik. Stetoskop lekarski do ręki i będzie wiadomo co i gdzie cyka!
A najlepiej to logi dynamiczne na forum do działu diagnostyka > będzie wiadomo czy coś jest do wymiany i czy wszycho gra!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości