wentylator chłodnicy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

wentylator chłodnicy

Post autor: lowi85 » wt cze 23, 2009 20:33

Postów jest na ten temat dosyć dużo ale każdy z nich kończy się przeważnie wymianą wyłącznika termicznego lub termostatu w pompie.
U mnie wentylator nie załącza się nawet po wymianie wyłącznika termicznego, gdy go wymieniałem to z chłodnicy płyn się wylał, więc zapowietrzone raczej nic nie było.
W między czasie okazało się, że rąbnięta jest głowica – myślałem, że to będzie w jakimś stopniu miało związek z problemem wentylatora, ale mechanik u którego zostawiłem auto do naprawy mówi, że wentylator nie załącza się nadal po wymianie głowicy.
Zwierając kable na wtyczce (3piny) na jednym pinie + plus wentylator się załącza, na drugim pinie + plus słyszę tylko cyknięcie przekaźnika – podejrzewam, że tak być nie powinno (już ktoś mi tu coś podobnego pisał, ale temat umarł) czy te cyknięcie to może być oznaka popsutego przekaźnika? Skoro wentylator załącza się na jednym ze swoich biegów to raczej bezpieczniki są całe (nie wiem czy to 1 czy 2gi bieg).
Jeśli chodzi o sterownik wentylatora pod zbiorniczkiem wyrównawczym to chyba mam tam coś przerobione bo nie ma przy nim żadnych bezpieczników, jedyna przeróbka jaką widzę bez rozbierania to jakiś przekaźnik z bezpiecznikiem przyczepiony do jednego kabla z wentylatora. Wcześniej (przed zorientowaniem się, że padła głowica) wentylator działał bez problemów.
Przewody chłodnicy grzeją się i na górze i na dole więc termostat też jest OK

Jakieś sugestie? Pomysły? Samochód stoi jakieś 60km ode mnie, „pobawić” będę się mógł tym dopiero jutro wieczorem – być może ktoś miał podobny problem i zabawa zamieni się w „szybki numerek” :)


Masz mało problemów? – kup sobie następne auto… ;)

Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » wt cze 23, 2009 20:39

To sprawdź przejście w przekaźniku i będziesz wiedział czy jest dobry,czy nie...


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Post autor: lowi85 » wt cze 23, 2009 20:43

Byku21 pisze:To sprawdź przejście w przekaźniku i będziesz wiedział czy jest dobry,czy nie...
Jak to zrobić? Co się bedzie działo jak będize dobry, a co jak zepsuty? Może wiesz który to przekaźnik, bo jak narazie to ja słysze tylko "cyknięcie" a skąd to dochodzi to musze jutro sprawdzać


Masz mało problemów? – kup sobie następne auto… ;)

Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » wt cze 23, 2009 20:44

A potem zobacz jeszcze przewody,które idą do czujnika w chłodnicy...Może się przerwał...

[ Dodano: 23 Cze 2009 20:49 ]
Cyknięcie to słychać jak wycieraczki chodzą,czyli się zestyki powinny stykać...Nie pamiętam teraz 42 albo 43 tam powinien być...
Jeśli podłączysz napięcie 12V na styki wejściowe 3 i 7, wtedy zestyk się ładnie zwiera. Między nogami wyjściowymi 4 i 8 powstaje połączenie to tester zapiszczy.
Natomiast nie ma żadnego napięcia między wyjściami 4 i 8.
To oznacza,że jest dobry...

[ Dodano: 23 Cze 2009 20:50 ]
Tylko nie jestem pewien czy tam są wejściowe 3 i 7,ale to zobaczysz sam...


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości